Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1321
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1318

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til indkøbslisten

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej!

Jeg er ny her på bb, og dette er så mit første indlæg. Det er meningen jeg skal starte på styrketræning nu her på mandag, og inden da skulle jeg gerne se, om jeg kunne få sat en sund kost sammen til skoletiden inden træning. Jeg havde egentlig tænkt mig at lave en pastasalat med lidt forskellige grøntsager i og noget kylling samt noget olie over hele herligheden (håber jeg da det bliver :D ) Tænkte på, om I havde tilføjelser til, hvad jeg evt. ellers kunne tilføje i pastaen. Indtil videre her jeg på min indkøbsliste skrevet følgende:

- Grovpasta
- Kylling
- Salat
- Agurk
- Tomat
- Peberfrugt
- Tun
- Olie (?)

Mht. til olie, kan jeg forstå det er som erstatning i stedet for en dressing? Ehm, hvis man skal bruge olie, hvilken slags olie hælder man så normalt over en pastasalta? Hvor meget skal der typisk hældes over?? - ja undskyld, men laver meget sjældent mad, hehe, hvilket så gerne skulle vende nu :wink: Mangler jeg noget vigtigt nærringsrigt i denne sammensætning, eller ser det fint ud som en mulig skolemadpakke?

Kan en sådan portion pastasalat i en eller anden bøtte strække sig over en hel skoledag, eller er det nødvendigt at mixe nogle sunde klapsammen-madder ved siden af?

Håber ikk det var for stor en mundfuld, men det fordi jeg kun får èn chance for at handle ind i morgen, og så vil jeg gerne have det hele med, og ikke glemme alt for meget :D

Tak

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

olie: oliven, raps, solsikke eller tidsel olie. husk at skifte lidt imellem dem.

tilføjelse til indkøb: avocado, brocoli.

imo er det ligemeget om du køber hvid pasta eller grov pasta. deres GI er stortset den samme. det samme med ris.
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

hvad salat angår, så tror jeg næsten ikke det kan gå galt, så længe du holder dig til en slags kød pr. salat. (kan ikke sige at tun og kylling smager så godt sammen)

hvad olie angår, så kommer det jo meget an på hvad du ellers får af fedtstoffer i løbet af dagen.

hvad grønsager angår, så er du jo frit stillet, efter hvad du bedst kan lide. dog skal du huske at nogle grønsager indeholder en helt del flere kulhydrater end andre.

personligt har jeg tildens til at "glemme" pastaen og bare lave grønt+kød+ evt. lidt olie.

en af mine ynglings er helt sikkert:

1 dåse tun
100g kvark
dagens grønsager, fx. rødpeber, majs, ananas el.
lidt peber

håber lidt af dette kan bruges :)

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi

Geografisk sted: Aalborg

Tak for besvarelserne, nu tror jeg faktisk, der endelig er styr på sagerne :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster