Jeg skrev fra nogen måneder siden da jeg havde fundet ud af jeg havde udviklet noget ortoreksi, og jeg havde trænet temmelig intenst med et alt for lille kalorie indtag, hvilket nu betyder at jeg har tabt meget muskelmasse og vejer sølle 60 kg. (normal vægt fra 6 måneder siden var 70 kg.)
Jeg var til proffesionel konsultation på et center for spiseforstyrrelser, og fik besked på at jeg ikke måtte træne, cykle osv. før min fedtprocent og vægt igen var kommet op.
Hun sagde jeg skulle tage 1-1,5 kg på om ugen!
Jeg er 22 år, 179 høj og min fedtprocent blev målt i dag til 3,2 % på en af de der Tanita bodycomposition vægte..
Nu er mit problem at overbevise mig selv om at det er den bedste vej frem og at det vil give mig det overskud og energi til at træne igen, samt hvordan jeg skal bære mig ad med at tage på i vægt på den mest hensigtsmæssige måde. Har jo somsagt tabt så meget muskelmasse, og i og med de har "forbudt" min træning vil jeg jo ikke rigtig opbygge muskler men kun blive fed vel? (Har nu tænkt mig at køre et fuld kropsprogram meget roligt 2-3 gange om ugen) bare for at holde mig lidt igang...)
Et af mine store problemer har nok været at jeg ikke har spist fedt nok, men jeg overvejede også om noget Weightgainer evt. kunne være en løsning, da jeg ofte føler jeg bliver tyk og propper mig, hvis jeg hele tiden skal spise! Er nok mest en grøntsags,kylling, frugt person.
Håber nogen at nogen af jer kan hjælpe lidt og har lyst til at overbevise mig om at jeg bare skal skide på mine markeringer og æde mig tilbage til de 65-70 kg..
På forhånd tak. Hilsen Fred-t