Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1466
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1464

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til kostplan

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle sammen.

Jeg skrev fra nogen måneder siden da jeg havde fundet ud af jeg havde udviklet noget ortoreksi, og jeg havde trænet temmelig intenst med et alt for lille kalorie indtag, hvilket nu betyder at jeg har tabt meget muskelmasse og vejer sølle 60 kg. (normal vægt fra 6 måneder siden var 70 kg.)

Jeg var til proffesionel konsultation på et center for spiseforstyrrelser, og fik besked på at jeg ikke måtte træne, cykle osv. før min fedtprocent og vægt igen var kommet op.
Hun sagde jeg skulle tage 1-1,5 kg på om ugen!
Jeg er 22 år, 179 høj og min fedtprocent blev målt i dag til 3,2 % på en af de der Tanita bodycomposition vægte..

Nu er mit problem at overbevise mig selv om at det er den bedste vej frem og at det vil give mig det overskud og energi til at træne igen, samt hvordan jeg skal bære mig ad med at tage på i vægt på den mest hensigtsmæssige måde. Har jo somsagt tabt så meget muskelmasse, og i og med de har "forbudt" min træning vil jeg jo ikke rigtig opbygge muskler men kun blive fed vel? (Har nu tænkt mig at køre et fuld kropsprogram meget roligt 2-3 gange om ugen) bare for at holde mig lidt igang...)

Et af mine store problemer har nok været at jeg ikke har spist fedt nok, men jeg overvejede også om noget Weightgainer evt. kunne være en løsning, da jeg ofte føler jeg bliver tyk og propper mig, hvis jeg hele tiden skal spise! Er nok mest en grøntsags,kylling, frugt person. :)

Håber nogen at nogen af jer kan hjælpe lidt og har lyst til at overbevise mig om at jeg bare skal skide på mine markeringer og æde mig tilbage til de 65-70 kg..

På forhånd tak. Hilsen Fred-t

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Åhh ville ønske det var mig, der SKULLE tage på...
Alt den dejlige mad man kan spise :´)

Du skal naturligvis finde de råvare og produkter som indeholder mange kcal og er ernæringstætte. De fleste vil måske foreslå at du æder pizza, burgere og den slags, men det er ganske vist effektivt, men ikke videre det kroppen har mest brug for... Selvom du har akut brug for at tage på kan man jo godt tænke på sundhed imens

Geografisk sted: København

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 150.00

Synes ikke det er flot at være makeret når man ligner en udsultet afrikans dreng der kun får mad hver anden uge.

hvis man skal være pæn kræver det at man har muskler samtidig. Så selvom du kommer op på 65-70 så er det stadig ikke ret meget.

Du kan jo starte som du er blevet anbefalet med at spise så du tage lidt på. Dvs. du skal bulke, og det gøred ved at ligge en 300-500Kcal over dit ligevægts indtag. Nu ved jeg ikke om du er madforskrækket også, eller om du godt kan spise. For så hvis ikke, så er det jo bare at komme igang med at spise en masse sundt. og også gerne en del sundt fedt. Som kan fåes igennem nødder, mandler, hørfrø, fisk, eller fiskeolie piller.

og når du så har fået lidt kilo på kroppen igen kan du jo starte stille du med at træne en 2-3 gange om ugen som du selv snakker om. men nu du har haft et problem, så synes jeg du skal sætte dig et mål, lave en plan og følge den meget stramt, så du ikke risikere at falde tilbage.
Spis sundt, men meget. træn, også skal du nok få noget muskelmasse. Så kan du altid når du rammer en 80kg tage et cut. Eller du kan bulke 6 uger cutte 2 uger. Men først når du har fået styr på vægten igen.

GL med det hele.

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:Synes ikke det er flot at være makeret når man ligner en udsultet afrikans dreng der kun får mad hver anden uge.

hvis man skal være pæn kræver det at man har muskler samtidig.

Ja, det har du fuldstændig ret i.. Er nok desvære lidt madforskrækket, og kan i virkeligheden ikke helt se den afrikanske dreng, kun mærke og se det på vægtskiverne og loggen :(

Mit bmr ligger nok ca. på 16-1800 kcal vel, og nu da mit aktivitets-niv. er så meget lavere end normalt. (Alm. cykling 30 min hver dag, 7 km løb 2x om ugen og styrketræning ca. 1 -1,5 time om dagen) og nu ingen cykling, slet ikke løb og kun lidt "hygge-træning" er mit ligevægtsindtag vel også en del mindre..?

Tror normalt det har været på 2500 kcal?

Har lige lavet en kostplan for min dag indtil nu..

Det nogenlunde som jeg plejer at have spist, også dengang jeg trænede hver dag inkl. løb og cykling...

Ser det fornuftigt ud? Nogen foreslag?

kostplan

På forhånd tak for hjælpen.

Og en anden dag..

kostplan

Det godt nok ikke meget du indtager :afraid:

Tror mit ligevægts indtag ligger på omkring en 3200kcal-3500Kcal
Der er en ligevægts beregner inde på mol, som du kan prøve at sætte dine data ind i. Den kan fortælle dig både dit basale stofskifte, og hvor mange Kcal du skal indtage.

Du kan selvfølgelig ikke regne 100% med den. Men den kan bruges lidt som en rette snor, eller til at få en idé om hvor meget man skal indtage

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_ ... giforbrug/

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online