jeg vil starte med at forklarer min situation:
jeg bestemte mig for at tabe mig da jeg vejet omkring 112 kg. og havde næsten en fedtprocent på 30%, tror den var på 28% faktisk.
jeg vejer i dag 81 kg. (tidlig aften)
jeg har styrket trænet og spist UTROLIG LIDT, fordi jeg havde åbenbart undervurderet den mængde kalorier man burde spise, for at bevarer mest masse muligt, jeg var selvfølgelig godt klar over de mest grundlæggende ting, men tålmodigheden var ikke god, så lagde et daglig kalorier underskud på over 1000, spist omkring 1500-1600 om dagen, nogen gange færre, og det var faktisk kun proteiner og kuldhydrater i min kost, på daværende tidspunkt.
nå, men jeg fik startet på min slankekur, jeg var overrasket over hvor stærk jeg var, kontra jeg havde siddet på min flade røv i 2 år, og spist chips og drukket sodavand i spandevis, hver evig eneste dag, imens jeg spillet computer

jeg startede ud med at kunne bænke 80 kg (første gang i hele mit liv jeg prøvede), jeg gik endda op på 90 kg, men efter lidt tid, kunne jeg faktisk ikke øge vægtene, faktisk blev de hårdere og hårdere og løfte, det var lidt deprimerende.
men var fast besluttet på at jeg skulle ned på 10% i fedtprocent, og det kostede, da jeg ikke havde styr på min kost og spiste alt for lidt, fordi jeg havde for travlt, jeg endte med at kunne bænke 45 kg, det vil sige 50% nedgang, og jeg kunne kun squat med 45 kg også, det skal så også sige jeg gik mange ture og løb ved siden af, så jeg havde nok et kalorier underskud på 1500 om dagen.
så jeg stoppede med at træne fordi jeg simpelthen mistet lysten og begyndte og spise normal igen, og hvad jeg havde lyst til, så mødte jeg en sød pige, og så skulle jeg da træne igen, hvilket var super! jeg startet på samme vægtet hvor jeg slap, men efter 2 måneder, røg jeg fra 45kg i bænkpres op på 80-90kg (afhænger lidt af mit led i armen) og jeg tager squats med 100-110 kg. og håndvægtene er gået op til det dobbelt, så jeg er faktisk godt tilfreds med mine resulterer i trænings center nu!
men fedtet sidder stadigvæk og plager mig lidt, jeg er 184 cm høj og vejer 81 kg, jeg ikke sådan overdrevet muskuløs, men jeg er meget normal (større end en der ikke træner selvfølgelig) når jeg er dehydreret og står i det rigtig lys så er mine mavemuskler pæn tydelig og det ligner jeg har six-pack (hvilket er mit mål, før jeg vil begynde og træne for øget masse), men ellers kan man sagtens se dem, der sidder bare lige den smule fedt på dem, så vil tro min fedtprocent er på 14-15% og kan se min brystkasse også er blevet en smule mere markeret, især den inderste del, mine skuldre er også tæt på at blive pæne og markeret, så vil tro jeg skal smide 4-5 kg fedt før jeg har nået mit ønsket mål.
min trænings plan er således:
mandag: bryst og bicep (laver 3-4 øvelser per del)
tirsdag: ryg og tricep
onsdag: ben og skuldre
torsdag: pause/hviledag
og så repeat igen.
min kost:
jeg forsøger og nå mine proteiner, og det eneste jeg sørger for at faktisk og undgå sukker, såsom sodavand og silk og andet der er rig på sukker, spiser faktisk slet ikke sukker, kun lidt frugtsukker.
min morgenmad består af 250g skyr, da min appeltit om morgenen ikke er høj, men det er nemme proteiner.
resten af min kost varier og det er ikke nogen helsa kost, men gør da hvad jeg kan, og så drikker jeg 2 proteinshakers om dagen, det er ca. 80g protein.
det meste fedt jeg får, kommer fra fløde og andre usunde fedtstoffer, såsom margarine til at stege kød i og sovs

jeg spiser alt fra 1500 til 3000 kalorier om dagen, det variere en del, da jeg ikke har nogen faste rammer og det er random hvor jeg bor/sover, indtil d. 1/8, så derfor vil jeg sætte en kostplan sammen til den tid, hvor jeg har lidt mere styr over min hverdag, og har faste rammer at forholde mig til.
men jeg har ingen idé om hvor jeg skal finde alt det fedt fra som er anbefalet af de forskellige kost tråde der er herinde, jeg kan f.eks. ikke lide makrel og ost, men ellers kan jeg spise alt, tun bryder jeg mig heller ikke om.
hvad jeg ønsker hjælp til at er faktisk: hvilke ting spiser i og hvilke ting kan jeg varier kosten med, altså eksempler på mad jeg kunne bruge i min kostplan, så jeg ikke skal spise det samme hver evig eneste dag.
det er især fedt jeg ønsker hjælp til, jeg ved nødder er gode, og det eneste jeg har kunne finde, hvis det nogensinde skulle kunne lade sig gøre og nå op på de 20% af kosten, men lige så meget kulhydrater, jeg elsker kartofler, især dem i oven, og brune ris er også gode nok
jeg har fri adgang til fisk, dog ikke ferskvands fisk.
jeg vil forsøge og begrænse min kost til 3 måltider om dagen, da jeg simpelthen ikke har tid og appeltit til mere, foruden de protein shakes og evt et stykke frugt eller lignende som mellem måltid.