Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1710
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1708

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til makro tal!

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey! Jeg er en pige på 20 år, 167 cm høj og vejer 51 kg. Jeg skal lige nu tage en lille smule på, og mit ligevægtindtag er ca 1970, jeg vil derfor ramme ca 2200 kalorier om dagen! Jeg har fået en kostplan lavet til mig, og den er selvfølgelig utrolig anderledes end hvad jeg har prøvet at spise før. Men jeg havde i tankerne jeg skulle have ca 150 g protein, og 51 gram fedt… og resten carbs??? men synes bare det er utrolig mange kulhydrater jeg skal have indenbors så?
Den kostplan jeg har fået lavet ser i nedenfor, og den er lavet af en der er super dygtig.. men der er utrolig meget protein, og 170 g kulhydrater(hvilket jeg føler er lidt, i forhold til hvad jeg regnede med), og selvfølgelig det antal fedt jeg skal have.. Synes bare det er voldsom meget kød jeg skal have ned og mange proteiner i forhold til jeg er så "lille"…. Jeg fik idag mit indtag til at blive 200g protein, 200 gram kulhydrater og 51 gram fedt. Er ikke gået i gang med planen endnu, da der er et par småting jeg gerne vil have med, som min banan f.eks. Jeg kan selvfølgelig altid skifte kødet ud med noget andet kød osv.., og det samme med ris/pastaen. Men hvor vigtigt er det at det LIGE præcis rammer de der tal? og er 200/200/51 helt dumt??
Det jeg ser på den kostplan er jo virkelig meget protein, men gør det noget? og hvis jeg spiser flere kulhydrater end 180, vil det så være skidt? Håber der er nogle der forstår min mindre frustration:-) Tak på forhånd!
Vedhæftede filer
Line Rasmussen kostplan.png

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er for meget protein. Det er spild af penge. Mht til din kostplan mangler du meget grønt. Skift din Peanutbutter nutz ud med en økologisk. Du kan sagtens skrue op for dit carbs indtag, det sker der intet ved. For fremtiden kan du benytte dig af følgende tommelfingerregel(e):
1. Sigt efter 2 g protein pr. kg kropsvægt
2. Spis minimum 600 g grove grøntsager
3. Sigt efter 1 g sundt fedt - nødder, mandler, fede fisk, avokado, æg...
4. Fyld resten af dine kalorier ud med carbs så det passer med dit kalorieindtag

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Ingen kostplan

Dine macro´s burde se sådan her ud
Protein: 115g (460 kcal)
Kulhydrat: 300g (1200 kcal)
Fedt: 60g (540 kcal)
I alt 2200 kcal.

Der er selfølgelig flere måder at gøre det på, dette er blot mit forslag. :)

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 220.00

Har også godt styr på de ting, og undre mig derfor hvorfor den er skuret sådan sammen og aaalt det kød og samtidig ikke noget grønt. Savner da et stykke frugt og en masse grøntsager, og alt det protein holder min mave altså ikke til. Det er da ikke normalt, hvis jeg skal tage på i muskelmasse/tage på:-)

Hvis du har fået den lavet af en superdygtig person, - som du selv siger, hvorfor spørger du så ikke denne person, hvorfor den er sat sammen, som den er?

- Men jo hvis du spørger mig, ville jeg heller ikke indtage så meget protein med dine 51 kg, Og at der intet grønt er indlagt, men 80 g pulver er helt hen i verjret i min verden #-o
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Logbog: Vis logbog

linekr skrev:Har også godt styr på de ting, og undre mig derfor hvorfor den er skuret sådan sammen og aaalt det kød og samtidig ikke noget grønt. Savner da et stykke frugt og en masse grøntsager, og alt det protein holder min mave altså ikke til. Det er da ikke normalt, hvis jeg skal tage på i muskelmasse/tage på:-)

Hvis du har styr på kosten, må du kunne gennemskue den måde kostplanen er sammensat på ingen måde er gennemtænkt. Det afsluttende spørgsmål forstår jeg ikke, hvad er det som ikke er normalt?

Reputation point: 185

Styrkeliste
- Bænkpres: 137.50
- Squat: 175.00
- Dødløft: 225.00

Kostplan: Ingen kostplan

Mad>pulver, selvom det kan virke lettere den anden vej. Jeg ville først og fremmest, hvis jeg var dig, konsultere med hvem der nu end har sat kostplanen sammen, få ham til at redegøre for din makrofordeling og de andre ting du undre dig over. Hvis han ikke kan give dig en ordentlig forklaring (hvilket jeg ikke går ud fra han kan, eftersom det er helt hen i vejret det der), så prøv selv, følg det "Gizminister" har lagt ud, det ser skam fornuftigt ud. Find fornuftige opskrifter etc på nettet det er lettere end du tror

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Magnuskvib skrev:
linekr skrev:Har også godt styr på de ting, og undre mig derfor hvorfor den er skuret sådan sammen og aaalt det kød og samtidig ikke noget grønt. Savner da et stykke frugt og en masse grøntsager, og alt det protein holder min mave altså ikke til. Det er da ikke normalt, hvis jeg skal tage på i muskelmasse/tage på:-)

Hvis du har styr på kosten, må du kunne gennemskue den måde kostplanen er sammensat på ingen måde er gennemtænkt. Det afsluttende spørgsmål forstår jeg ikke, hvad er det som ikke er normalt?

Jeg kan sagtens se den er helt forkert. Jeg har da haft nogle idéer om hvordan den skulle se ud. Det jeg mener er, at når jeg ikke cutter, kan jeg da sagtens indtage en del mere kuldydrater, og mindre protein! Altså at det ikke er normalt med det høje proteinindtag og lave kulhydrat. Jeg har skrevet til ham, og venter på svar, da jeg jo er "skuffet" og selv kan lave en der er bedre endda. Havde forventet noget helt andet, og mere professionelt. Nu må jeg se hvad han siger. Jeg blev jo bare helt i tvivl om jeg var gal på den - så skulle virkelig lige bekræftes i det! :-)

wanna skrev:Hvis du har fået den lavet af en superdygtig person, - som du selv siger, hvorfor spørger du så ikke denne person, hvorfor den er sat sammen, som den er?

- Men jo hvis du spørger mig, ville jeg heller ikke indtage så meget protein med dine 51 kg, Og at der intet grønt er indlagt, men 80 g pulver er helt hen i verjret i min verden #-o

Jeg har også skrevet til ham, er da super forvirret og skuffet på en måde. Han er super dygtig, fra hvad han har lavet til andre. Men savner da så meget noget mere grønt og lidt mere varieret, eller hvad man skal sige. Det er som om den bare lige er blevet kastet sammen, og ikke gennemtænkt. Men tak for bekræftelsen, og ja prøver normalt at holde mig til de 30-40 gram pulver, og får resten igennem maden, da der ikke skal meget til! :-)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster