Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1247
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1244

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til markeret krop !

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey.

Jeg vil lige forklare mit problem.
Jeg har været igennem et vægt tab hvor jeg gik fra 108,7 kg og nu på 83,4 kg jeg er 179 cm høj.

Nu vil jeg gerne begynde at have en mere markeret overkrop. Specielt min mave vil jeg gerne have markeret mere, jeg har stadig lidt håndtag i siden og min mave hænger lidt grundet mit vægttab.

Jeg træner i fitness center hver 2. dag hvor jeg deler mine overkrops muskler op. Og i mellem dagene spiller jeg fodbold.

Mit problem er at jeg ikke selv føler at min krop bliver mere markeret ligegyldigt hvor meget jeg træner.

Jeg sørger for at spise "rigtigt" og sundt.

Jeg har også et andet problem når jeg træner, og det er at mine muskler syrer hurtigt til. Jeg har hørt at kreatin hjælper på den slags ?

Lige til sidst, jeg er ikke ude i noget hvor det skal gå stærkt . Fordi det må meget gerne varer ved . Selvfølgelig med træning osv.

Kom med en masse gode råd til kost, træning osv

P.F.T.

Jimmy

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvordan deler du din "overkrops" ( :) ) -træning op?
Hvilke øvelser bruger du?
Antal af Sets/Reps?

..og selv om man spiller bold - kan man altså godt træne ben :wink:
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

mic skrev:Hvordan deler du din "overkrops" ( :) ) -træning op?
Hvilke øvelser bruger du?
Antal af Sets/Reps?

..og selv om man spiller bold - kan man altså godt træne ben :wink:

Jeg deler dem op sådan her :

1. Bryst og triceps
2. Ryg, skulder og nak
3. Triceps og mave

Jeg tager gerne 5*10 gentagelser
Og 2 øverlser på hver muskel

Glemte at sige at jeg blev opereret i mit knæ for 6 mdr siden, og jeg er igang med genoptræning af mit knæ . Det foregår så de dage jeg træner fodbold.

Det foregår ved jeg træner :
Forlår
Baglår
Benpres
Squad
Læg

Jeg skal træne ben min. 2 gange om ugen

Prøv at søge på 2-split oppe i søge-funktionen.. der er rigtig mange bud på hvordan sådan et split ku' se ud.. jeg synes nemlig at du har delt det lige lidt rigeligt op :)

Mht. dine reps - skal du ikke være bange for at træne tungere.. dine "5x10 reps" lyder lidt som noget udstukket af en instruktør i et begynderprg. -og der er intet der går stærkt når det kommer til muskelopbygning - så du skal ikke være bange for at du smidder bøffen igen fordi det er gået for stærkt :mrgreen:
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Glemte lige kreatinen.. jeg har ikke selv oplevet at min syregrænse blev rykket af at bruge kreatin - derimod kan det have god effekt når det kommer til at øge i styrke. Igen, brug søgefunktionen oppe i bjælken.. vil gætte på at der ligger mindst 100 indlæg her på boadet. -Og så kig ind i artikelarkivet - der er en fin artikel om kreatin der.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

mic skrev:Prøv at søge på 2-split oppe i søge-funktionen.. der er rigtig mange bud på hvordan sådan et split ku' se ud.. jeg synes nemlig at du har delt det lige lidt rigeligt op :)

Mht. dine reps - skal du ikke være bange for at træne tungere.. dine "5x10 reps" lyder lidt som noget udstukket af en instruktør i et begynderprg. -og der er intet der går stærkt når det kommer til muskelopbygning - så du skal ikke være bange for at du smidder bøffen igen fordi det er gået for stærkt :mrgreen:

Tak for det , det vil jeg lige tjekke :D
Hvad med det med at mine muskler hurtigt syrer til , vil kreatin hjælpe op det ?

tjek svar lige oven over :D ..jeg glemte at svare på det i første omgang.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Husk på at det tager lang tid før du kan begynde at se resultater! Mange tror man lige hopper ind og træner i et halvt års tid og wupti så har man en super flot og markeret krop. Det er en fejltagelse mange gør sig.
Det er ofte individuelt hvor meget fremskridt du vil se som resultat af din træning men en ting er sikkert, det tager tid.

Derfor må du ikke give op hvis du ikke ser resultater lige med det samme. Specielt som nybegynder har jeg erfaret at det har taget mig et halvt år før jeg er kommet ind i et godt træningspas hvor jeg har en basal forståelse for kost/træning.

Det er meget essentielt at du også spiser godt ved siden af selvom du måske frygter at tage på igen. Du skal have en masse protein og fedt. Fedt er ligeså vigtigt da det er kroppens (cellernes) byggesten.

til sidst vil jeg rose dig! Det er et kæmpe vægttab du har formået at præstere og jeg tror på du har viljen til at få en markeret krop. Så det skal nok komme.

mvh
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Saywhat skrev:Husk på at det tager lang tid før du kan begynde at se resultater! Mange tror man lige hopper ind og træner i et halvt års tid og wupti så har man en super flot og markeret krop. Det er en fejltagelse mange gør sig.
Det er ofte individuelt hvor meget fremskridt du vil se som resultat af din træning men en ting er sikkert, det tager tid.

Derfor må du ikke give op hvis du ikke ser resultater lige med det samme. Specielt som nybegynder har jeg erfaret at det har taget mig et halvt år før jeg er kommet ind i et godt træningspas hvor jeg har en basal forståelse for kost/træning.

Det er meget essentielt at du også spiser godt ved siden af selvom du måske frygter at tage på igen. Du skal have en masse protein og fedt. Fedt er ligeså vigtigt da det er kroppens (cellernes) byggesten.

til sidst vil jeg rose dig! Det er et kæmpe vægttab du har formået at præstere og jeg tror på du har viljen til at få en markeret krop. Så det skal nok komme.

mvh

Jeg vil så mene at når der er styr på kost og træning så vil folk sagtens kunne opfatte dig som "stor" efter et halvt år!

Nogood: Det kommer helt an på, hvad man synes er stort. Jeg synes slet ikke, jeg selv er stor, det er der andre, der gør..

Topicstarter: Ja, jeg tror da fanden du syrer til, når du kører 5x10. :) Det er også ret høj volume..
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

[quote="Bnaz"]Nogood: Det kommer helt an på, hvad man synes er stort. Jeg synes slet ikke, jeg selv er stor, det er der andre, der gør..

Topicstarter: Ja, jeg tror da fanden du syrer til, når du kører 5x10. :) Det er også ret høj volume..[/quoet]

Ja, min pointe var bare at folk sagtens kunne mene du havde en fed fysik, fordi de sammenligner dig med den almene dansker. Er klart at man i bodybuilding kredse og måske også selv vil synes man er "lille".

NoGood skrev:
Bnaz skrev: Nogood: Det kommer helt an på, hvad man synes er stort. Jeg synes slet ikke, jeg selv er stor, det er der andre, der gør..

Topicstarter: Ja, jeg tror da fanden du syrer til, når du kører 5x10. :) Det er også ret høj volume..

Ja, min pointe var bare at folk sagtens kunne mene du havde en fed fysik, fordi de sammenligner dig med den almene dansker. Er klart at man i bodybuilding kredse og måske også selv vil synes man er "lille".

Selvfølgelig tager det ikke længere at opnå noget, der er bedre end en slatten, halvfed mand, men derfra og til en direkte god fysik er der meget langt, imo. :)
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding