Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 750
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 748

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til mit fullbody program.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB''er.. Det utrolig længe siden jeg har trænet nærmest årtier :-D men nu har jeg lagt piben/hash på hylden og fået ny energi igen til og kunne træne ( har ikk røget i 2 mdr og er utrolig stolt ) men da det er længe siden jeg har trænet har jeg stort set glemt alt det jeg kunne dengang. Jeg vil gerne være større og stærkere. Jeg hedder Alex er 25 år er 1.75 høj og vejer 71.9 kg. Jeg ved som start er et godt fullbody program en rigtig god start, har som andre læst lidt rundt på nettet noget er til og forstå andre artikler er slet ikk til og overskue med alt det slang fra tut til HTS osv. :) hehe. Jeg vil sige jeg prøver og spise en del uden endelig og have den store viden om hvor meget jeg får i løbet at dagen da kost altid har været den store svaghed. Mit program så sådan her ud da jeg har trænet den første uge : squat, bænkpress, dødløft, bor, mili, barbell curl, stående læg, fransk Press og alle kørte jeg 3x8, men nu tog jeg mig tid til og kigge på valg af rep, men i vil helt sikkert sige der noget galt for det jeg kunne læse mig frem til ville det osse være en Idag at køre 5x5 i nogle af dem. Har i nogle forslag da jeg søger og søger og bliver mere i mere tvivl om mine valg og rep osv. Jeg ikke den store fan af split body program hvis man kan kalde det det hvor man køre alle mulige forskellige øvelser jeg ikk kender til det her program vil jeg gerne fokusere på masse i de næste 3 mdr. Håber jeg har forklaret mig ordenligt og på forhånd tak alle sammen. [-o<
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 68.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 20.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hej og tillykke med det aflagte hash.

Jeg synes du skal læse den her til at starte med:
newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Den giver et godt udgangspunkt i diverse ting og sager vedr. opstart og mere til.

Derefter er kan du evt kigge på:
www.stronglifts.com

Det er et 5X5 program til begyndere. Der er vigtigt du læser og forstår hvad der bliver sagt på siden da der da der er en større filosofi bag programmet.

Dette program er også godt:
news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics

Dog er det et 2-split.

Da du foretrækker fullbody så er dette også en udemærket program:
http://maxer.dk/artikler/basis-traening ... le-kroppen

Jeg ville dog bytte det kabelhalløj til mave ud med nogen crunches eller hanging leg raises.

Her har du lidt at kigge.... Held og lykke.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Tak for svaret og mange tak ! Jeg vil prøve og kæmpe mig igennem det :-D men du har helt ret man skal jo vide de grundlæggende for og få det bedste resultat men synes til tider det kan være svært og forstå da der er så mange vinkler og meninger omkring træning.. Men vil prøve og læse det du sende og tak for svaret :) hvis der andre der har gode råd ville det være en stor hjælp da jeg gerne vil lære og forstå [-o<
Brugeravatar

Styrkeliste

Den der newbie help file skriver han fx pull ups/chin ups og Bent over row / dumbell row betyder det man skal tage begge 2 eller at man kan vælge ?
Brugeravatar

Styrkeliste

BigDaddy skrev:Den der newbie help file skriver han fx pull ups/chin ups og Bent over row / dumbell row betyder det man skal tage begge 2 eller at man kan vælge ?

Følg programmet stronglifts ! Du får gode resultater ..
Har jeg ihvertdald fået på mine løft.

Reputation point: 50

Jamen bliver bar lidt forvirret for programmet ham fyren sendte af det nederste skriver at det skal være 3x8-12 rep hvor det andet siger 5x5 i squat bænk Press dødløft, men hvor jeg har læst er i forum at det ikk er nok for muslelvækst, kunne man fx hvor hvis man havde en abc ( mandag/a . Onsdag/b. Fredag/c ) så fx b der trænet man de 3 øvelser 5x5 de resterende dage 3x8 .. så fx på mili dips og de andre kunne man træne 3x8 a og så c 3x10 fx ? Eller skal man bar køre 3x8 lige ud og så bar stige i vægt hver uge eller anden uge ?
Brugeravatar

Styrkeliste

Du er lige kommet tilbage. vælg stronglift.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

BigDaddy skrev:Den der newbie help file skriver han fx pull ups/chin ups og Bent over row / dumbell row betyder det man skal tage begge 2 eller at man kan vælge ?

Du skal bare vælge en af dem.

BigDaddy skrev:Jamen bliver bar lidt forvirret for programmet ham fyren sendte af det nederste skriver at det skal være 3x8-12 rep hvor det andet siger 5x5 i squat bænk Press dødløft, men hvor jeg har læst er i forum at det ikk er nok for muslelvækst, kunne man fx hvor hvis man havde en abc ( mandag/a . Onsdag/b. Fredag/c ) så fx b der trænet man de 3 øvelser 5x5 de resterende dage 3x8 .. så fx på mili dips og de andre kunne man træne 3x8 a og så c 3x10 fx ? Eller skal man bar køre 3x8 lige ud og så bar stige i vægt hver uge eller anden uge ?

Stronglifts 5X5 er primært fokuseret på styrke. Filosofien bag, er at man kører programmet til man simpelthen ikke løfte tungere. Ideen er at jo stærkere du er, jo mere masse ville du kunne få. Det er et begynder program, men også egnet til folk der gerne vil der gerne vil bliver stærkere i de forskellige løft.
Det var derfor jeg skrev at det var vigtig at du læste hvad der stå på siden :)
Hvis du ikke har trænet de sidste ti år er det et super program at starte på, både mht. styrke og masse(kræver selvfølgelige at du også spiser hensigtsmæssigt)
Hvis du har intentioner om at starte på SL5X5 så er det super vigtigt at du læser hvad der står på siden, hvis du skal gribe det rigtigt an.

ps.
...og Ja det er fuldstændig rigtigt forstået at du skal starte med stangen uden vægt den første gang du laver øvelserne, hvis du undre dig over om du har forstået det korrekt.
Brugeravatar

Reputation point: 10

okay tusind tak for svaret :D
Brugeravatar

Styrkeliste