Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1009
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1006

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til Optimeret fullbody program

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Da jeg er blevet en del klogere siden mit første indlæg, vil jeg tillade mig at lave en ny tråd med et helt andet spørgsmål.

Jeg har tænkt mig at lave et fullbody program, og efter jeg har læst en hel masse tråde og artikler er jeg kommet med hvad jeg tror er et godt træningsprogram, specielt til hvor jeg er i min træning.

Lidt info om mig- jeg har trænet seriøst i lidt over 2år, og har fået okay resultater fra det. Jeg må ærligt indrømme at jeg kun går efter at få et bedre udseende, med større muskler, og er meget ligeglad med hvor meget kondi osv jeg får :)

I bænkpres med barbell tager jeg pt:
4sæt af 8x70kg- 6x75kg- 4x80kg- 4x80kg

Hammer Curls:
4sæt af 8x20

Compound Upper Body Push:
Bench Press barbell 4x8

Compound Upper Body Pulling:
Cable Rows 4x8

Compound Lower Body:
Squats 4x8

Shoulder Exercise:
Military Press 4x8

2 Isolation Exercises:
Hammer Curls 4x8
Decline Crunch 4x8 (med vægt)

Fullbody 2:

Incline Bench Press-Dumbbell 4x8

Wide-Grip Lat Pulldown 4x8

Compound Lower Body:
Deadlifts 4x8

Shoulder Exercise:
Upright Rows 4x8

2 Isolation Exercises:
Barbell Close Grip Bench Press 4x8
en anden ab exercise jeg ikke lige kunne finde navn på

Fullbody 3:

Decline Bench Press- barbell 4x8

Chin-ups 4x8

Compound Lower Body:
Hack Squats 4x8

Shoulder Exercise:
Side Lateral Raise 4x8

2 Isolation Exercises:
Barbell Curls 4x8
Decline Crunch 4x8 (med vægt)

Efter hvad jeg har læst var det meget vigtigt at ha variation, og derfor har jeg lavet 3forskellige programmer. Men jeg tænker der måske stadig er for få øvelser pr gang?

Jeg har også tænkt lidt på om jeg burde beholde det maveprogram jeg altid har gjort, hvor jeg træner 5-6øvelser på 1dag, og så bare tage maveøvelserne væk fra mit fullbodyprogram, og erstatte dem med nogen andre armøvelser. Så jeg altså vil træne 3xfullbody om ugen, +1 dags hardcore mavetræning- hvad tror i jeg vil få mest ud af?

Men hvordan ser programmet ellers ud? har jeg fattet hvordan man skal samle et program sammen, eller er det stadig noget lort?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Personligt ville jeg foretrække stort set at køre de samme øvelser hvert pas inden for en bestemt tidsramme (hvert fald de store løft), så jeg ville ikke inddele det i A B C. En af tingene som jeg finder attraktivt ved full body er, at man kan få så høj frekvens på de store løft, og derved fokusere på progression i dem. Hvis du fx kun træner normal bænkpres en gang om ugen, er det jo begrænset, hvor meget du kan progress i forhold til, hvis du kørte bænkpres tre gange om ugen.

Du bør absolut skifte cable rows ud med en anden øvelse som fx bent over barbell row, da cable row ikke rigtigt er en compound øvelse.

Til mavespørgsmålet - så bør du overveje at vælge at køre 4 full body pas om ugen i stedet, da det ikke virker som om tid er et problem for dig, hvis du nemt lige kan bruge en hel workout på mave. Så hellere 4 full body workouts om ugen.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Der vil altid være forskellige måder at gøre tingene, men det der kunne bestemt se meget værre ud. Grundideen er sådan set ok (men der skal i hvert fald ikke mindre ryg på)

Meeen med 2 års træning og et FB-program kunne du da godt holde til lidt mere volumen hva? :wink:
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Kostplan: Vis kostplan

Unraveling skrev:Personligt ville jeg foretrække stort set at køre de samme øvelser hvert pas inden for en bestemt tidsramme (hvert fald de store løft), så jeg ville ikke inddele det i A B C. En af tingene som jeg finder attraktivt ved full body er, at man kan få så høj frekvens på de store løft, og derved fokusere på progression i dem. Hvis du fx kun træner normal bænkpres en gang om ugen, er det jo begrænset, hvor meget du kan progress i forhold til, hvis du kørte bænkpres tre gange om ugen.

Du bør absolut skifte cable rows ud med en anden øvelse som fx bent over barbell row, da cable row ikke rigtigt er en compound øvelse.

Til mavespørgsmålet - så bør du overveje at vælge at køre 4 full body pas om ugen i stedet, da det ikke virker som om tid er et problem for dig, hvis du nemt lige kan bruge en hel workout på mave. Så hellere 4 full body workouts om ugen.

Så jeg skal altså fx køre med program A i en mdr tid, og så skifte det ud med en af de andre osv?

Hmm, men hvordan skal jeg træne 4 pas med fullbody? man vil da ikke kunne undgå at træne 2dage i træk så, og på den måde ikke få sine 48timers restitution?

Og tror du jeg kan få dig til at linke til en artikel om progression, da jeg stadig ikke helt har fattet hvordan man laver planlagt progression og ligne :)
Sidst rettet af Ikvar 16. jun 2011, 20:28, rettet i alt 1 gang.

mesomorf skrev:Der vil altid være forskellige måder at gøre tingene, men det der kunne bestemt se meget værre ud. Grundideen er sådan set ok (men der skal i hvert fald ikke mindre ryg på)

Meeen med 2 års træning og et FB-program kunne du da godt holde til lidt mere volumen hva? :wink:

Med volume mener du så flere reps pr sæt, eller bare flere sæt?

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 28 gæster