hils2 skrev:Hængekøjen skrev:Hej alle
Jeg skal så småt igang med at træne igen, og derfor har jeg brug for et program at træne ud fra. Jeg har været igennem det grundlæggende Starting Strength en masse full-body og en omgang German Volume. Jeg burde godt kunne sammensætte et program optimalt selv, men jeg har brug for jeres hjælp til øvelsesvalg. Sagen er nemlig den, at jeg er yderst hypermobil og har en tendens til at løbe ind i problemer med mine led, når jeg udfører øvelser, som ikke er hensigtsmæssige fx upright rows. Så øvelser til at fullbody program med lavt skadespotentiale, er hvad jeg leder efter. Håber I kan hjælpe mig

køb eller lån en bog der hedder "Anatomi og styrketræning". jeg har den selv og der er en masse øvelser. de viser også i bogen hvilke muskler du træner ved at lave den øvelse, og de muskler øvelserne er bedst for. køb den det er bedst så kan du altid kigge i den

Det er et virkeligt, virkeligt dårligt råd!
Han skriver i forvejen at have basal kendskab til øvelser, men problemer pga hypermobilitet. Det vil ikke bedres at at læse den bog.
TS, du skal finde en kompetent træner, der er interesseret i dig, der har en forståelse for hvad hypermobilitet er og indebærer på kort og på lang sigt. Det er det eneste rigtige. Der er stor forskel i betydningen for hypermobilitet imellem ramte, og jeg ville ikke lægge navn til at rådgive dig omkring det online.