Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Steve- skrev:Altså jeg bænker 5 set med først 50, så 60, 65, 75 og til sidst 85 kg hver gang med 4-8 reps. Jeg Curler 45 kg i Bicep maskine med samme metode som bænk. Også en 5 sætter. Jeg tager en 35 kg i french press. Dødløfter 120 kg med samme princip som bænk. Jeg tager 5 set og øger vægten til jeg kommer op på næsten max.

Rookie skrev:Hmm... Det program Friche stiller op er meget kortere og giver dig mulighed for at lege med større vægte og lave et kortere og mere intensivt træningsprogram. Jeg syntes faktisk det ser rigtig godt ud - Kan dog ikke se hvorfor han skal køre 5x5 lige i bænk, men det er jo ca. den samme volumen som ved. f.eks. 3x8, så det er vel okay. Kommer jo som sådan også an på hvad du er interesseret i. Ren BB, Styrke eller som et supplement til din sport.
Dit eget program syntes jeg bare bærer præg af en alt for stor workload. Din total på "Tricep, bicep og ben" dag var jo mellem 400 og 500. Det er alt for meget. Især hvis du ikke har trænet længere end et år og da slet ikke hvis det har været på den her måde. Friches Dag2 program er tilsvarende på knap 200.. Og det er nok deromkring du skal ramme. Så vil du sikkert også opleve du kan øge vægtene lidt oftere end tilfældet er nu.
God vind herfra

Friche skrev:Rookie skrev:Hmm... Det program Friche stiller op er meget kortere og giver dig mulighed for at lege med større vægte og lave et kortere og mere intensivt træningsprogram. Jeg syntes faktisk det ser rigtig godt ud - Kan dog ikke se hvorfor han skal køre 5x5 lige i bænk, men det er jo ca. den samme volumen som ved. f.eks. 3x8, så det er vel okay. Kommer jo som sådan også an på hvad du er interesseret i. Ren BB, Styrke eller som et supplement til din sport.
Dit eget program syntes jeg bare bærer præg af en alt for stor workload. Din total på "Tricep, bicep og ben" dag var jo mellem 400 og 500. Det er alt for meget. Især hvis du ikke har trænet længere end et år og da slet ikke hvis det har været på den her måde. Friches Dag2 program er tilsvarende på knap 200.. Og det er nok deromkring du skal ramme. Så vil du sikkert også opleve du kan øge vægtene lidt oftere end tilfældet er nu.
God vind herfra
Har sat 5*5 i de store og 4*8 i de mindre, egentlig mest for variationens skyld. Meget firkantet sat op siger man jo at 1-5 er styrke, 5-12 masse og 12+ er udholdenhed, så vi tager lidt af hvert.
Hovedprincippet i programmet er at man skal komme hele kroppen igennem ved hjælp af nogle tunge øvelser. Jo større øvelserne er jo hårdere er det self. også, men vores topicstarter er vist i glimrende form.
Og se det som en skabelon nærmere end et fastlåst program. Det er jo essentielt at skifte reprange, vægt, og øvelser i alle programmer indimellem.
Her er de øvelser ved "Tricep, Bicep & Ben"
5 x 8 reps af Chin-ups
5 x 10 reps af Barbell Curls
5 x 10 reps af Dumbell Curls
3 x 10 reps af Hammer Curls
3 x 10 reps af Pullovers
4 x 8 reps af Cable bent over Triceps-extension.
4 x 10 reps af Cable Pushdown
5 x 4-8 reps af Squat
5 x 4-8 reps af Benpres
3 x 10 reps af Calf Raises (Standing)
3 x 10 reps af Calf press (Seated)
3 x 10 reps af Lying leg Curl

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster