Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1093
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til progression i basisøvelserne

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej BB.

Kender I nogle gode progressioncyklusser, som kan bruges til basisøvelserne, som Squat, dødløft, bænkpress og rows?
Nogle i selv har erfaring med, og som i evt. kan linke til? Jeg synes det er en jungle at finde rundt i, og jeg har derfor meget svært ved at skelne mellem gode og dårlige progressionscyklusser.

Jeg kører fullbody 3 gange om ugen:

Squat (Mandag + fredag)
Dødløft (Onsdag)
Bænkpress
Bent-over rows
Military press
Chin ups/pulldowns
Dips
Ez-bar curls
Og weighted crunches eller cable crunches.

Jeg tænker, at jeg vil køre efter progression i basivøvelserne som ovennævnt. Det ville være fedt, hvis I kunne hjælpe lidt :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Frederiksværk

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

chrizz96 skrev:Hej BB.

Kender I nogle gode progressioncyklusser, som kan bruges til basisøvelserne, som Squat, dødløft, bænkpress og rows?
Nogle i selv har erfaring med, og som i evt. kan linke til? Jeg synes det er en jungle at finde rundt i, og jeg har derfor meget svært ved at skelne mellem gode og dårlige progressionscyklusser.

Jeg kører fullbody 3 gange om ugen:

Squat (Mandag + fredag)
Dødløft (Onsdag)
Bænkpress
Bent-over rows
Military press
Chin ups/pulldowns
Dips
Ez-bar curls
Og weighted crunches eller cable crunches.

Jeg tænker, at jeg vil køre efter progression i basivøvelserne som ovennævnt. Det ville være fedt, hvis I kunne hjælpe lidt :)

Hvis du er nybegynder kan du bare køre en lineær progression hvor du smider mere vægt på i alle øvelserne hver gang. Så længe du samtidig spiser godt igennem kan du fortsætte sådan i lang tid. Bare lad være med at starte alt for tungt ud. Når du på et tidspunkt (burde tage nogle måneder) absolut ikke kan smide vægt på mere tager du 10% af og fortsætter med at smide mere på hver træning. Sådan fortsætter du. Du kan sagtens blive ved med at blive stærkere på den måde i 6 måneder. Når jeg siger smid mere på så snakker vi om den samme stigning hver træning, sikkert 1,25 kg ekstra i hver side af stangen da jeg ikke går ud fra at dit center har mindre.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster