Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1301
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1298

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til progressions program - igen igen :)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Statede for ca. 4 mdr med at træne, og har taget nogenlunde masse på samtidig med at jeg er steget fornuftigt i de forskellige øvelser.

Hidtil har jeg kørt et fullbody program 3 gange ugentligt, og har kørt 3 sæt x 8 reps i samtilige øvelser, bortset fra bænk, hvor jeg kører 8x første gang, derefter 2 sæt af 6 reps, alle med maks vægt. Jeg kører alle øvelser så jeg lige kan tage 8 reps.

Efter at have læst b.la. Vognbjerg.'s indlæg om progressions programmer, samt artiklen: artikler/bodybuilding/vaegttraeningensvigtigstegrundregler.php
er jeg blevet meget i tvivl om hvorvidt jeg bør omlægge mit program og inddrage progressionscyklusser.

Et forslag til mit fremtidige program, hvor jeg udfra Jamands indlæg vil køre min cyklus således:

Dekonditionering i 7-10 dage
uge1:65%
uge2:72,5%
uge3:80%
uge4:85%
uge5:90%
uge6:95%
uge7:100%
uge8:105%
uge9:Deload med 60% og maxtest

kører pt med 70-75 kg x 8 reps, afhængig af formen, og vil skyde på mit max er omkring 90 kr.

Nu til spørgsmålet der er blevet stillet mindst 100 gange før
Har ikke været i stand til at finde ud af om mit tidligere program er udemærket, eller om progressionscyklusser er absolut nødvendige. Ved godt dette spørgsmål er blevet stillet mange gange før, men har ikke kunnet finde noget egentlig svar på det: Vil det øge min masse og styrke betydeligt at omlægge mit program til progressionscyklusser eller kan jeg godt få ca. samme masse gennem mit tidligere program?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Vil nu mene, at det står ret eksplicit flere steder.

Men jo, du vil helt klart have gavn af at indlægge progressionscyklusser. Hvordan du lige gør det, afhænger af om du træner efter styrke eller masse.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

I starten kan du med fordel køre på dagsformen.. men når du begynder at stagnere, er det fordelagtigt at benytte progression.. :)

Og fat det nu, Jamand mente højst sandsynligt ikke deload, men decon efter endt cyklus som jeg efterhånden har skrevet mange gange på det sidste.. Deload er for styrkeløftere, decon for BB.. :roll:
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

sniper skrev:
Og fat det nu, Jamand mente højst sandsynligt ikke deload, men decon efter endt cyklus som jeg efterhånden har skrevet mange gange på det sidste.. Deload er for styrkeløftere, decon for BB.. :roll:

Men giver det så meget mening når han skriver: 'Deload med 60% og maxtest'. Man kører vel ikke 60% under decon eller???
Brugeravatar

Nej det er rigtigt nok, men jeg tror grunden til han skriver deload så, må være at der skal tages nye max-test.. Det overvejede jeg også tidligere, men kan ikke se grunden til at der skulle foretages maxtest, da man efter endt cyklus ved hvad man tog max i sidste uge i cyklussen.. Det må han lige selv komme på banen og forklarer. Alternativet er at skulle ud i endnu en decon efter deload inden man kan starte ny progressions cyklus basseret på masse, hvis man altså sigter på masse igen.. :roll: Og det er jo så dobbelt op i "pauser", hvilket ikke er helt optimalt..
Billede
What doesn't kill you makes you stronger..

Log - http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?t=8097
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2007

Geografisk sted: Amager

Træner her: City Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)
Kostplan: Vis kostplan

sniper skrev:Nej det er rigtigt nok, men jeg tror grunden til han skriver deload så, må være at der skal tages nye max-test.. Det overvejede jeg også tidligere, men kan ikke se grunden til at der skulle foretages maxtest, da man efter endt cyklus ved hvad man tog max i sidste uge i cyklussen.. Det må han lige selv komme på banen og forklarer. Alternativet er at skulle ud i endnu en decon efter deload inden man kan starte ny progressions cyklus basseret på masse, hvis man altså sigter på masse igen.. :roll: Og det er jo så dobbelt op i "pauser", hvilket ikke er helt optimalt..

Enig. Plejer heller ikke at teste max. Holder styr på hvor hårdt sidste træningspas var, da, og alt efter resultatet lægger jeg mere eller mindre til.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster