Det er således sådan at min lærer har sagt, at hvis jeg får 10 i de 2 sidste afleveringer her inden jeg bliver student, så kan jeg komme op på 10/10 i samfundsfag. Derfor beder jeg nu om hjælp til en delopgave, som jeg syntes er svær!
Man skal komme op med fem faktorer der kan forklare det mønster man ser i figur 1. Disse faktorer skal understøttes af en faglig begrundelse.
Denne figur viser andel 25'årige som har eller er igang med en lang videregående uddannelse, fordelt på forældrenes uddannelse.
Dette vil sige, at det man kan se på figuren er forældrenes uddannelsesniveau, hvor man så kan se hvor mange der 25'årige der læser på en LVU med forældrenes uddannelsesniveau i baggrunden.
ca. 3,5% af de 25'årige der læser på en LVU har forældre som er ufaglærte.
39% af dem som læser på en LVU har forældre som ligeledes har taget en LVU.
20% af de 25'årige som læser på en LVU har forældre som har taget med MVU (mellemlang videregående uddannelse).
ca. 14% af de 25'årige som læser på en LVU har forældre som har en KVU.
8% af de 25'årige som læser på en LVU har forældre som har en erhvervsfaglig uddannelse.
13% af de 25'årige som læser på en LVU har forældre som har en gymnasiel uddannelse.
Dette er aflæst af en figur og er derfor ikke 100% præcist.
Jeg ville derfor høre, om du kan hjælpe mig med nogle faktorer som kan forklarer disse tal?
MVH Thelittleone
PS. jeg kunne ikke finde ud af at få billedet ind på dette indlæg. Hvis man kan sende PDF-filer over privat besked så skriv lige hvis du gerne vil se den