Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 836
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 834

Følg bodybuilding.dk på

hjælp til styrketræning og kosttilskud (omfattende!)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej bb-brugere

Jeg er en dreng på 19 år, der går i gymnasiet.
Har dyrket meget sport lige fra den helt unge alder. Jeg har gået til springgymnastik
de seneste 4 - 5 år, hvor jeg nu er blandt de bedste i Sønderjylland.
Styrketræning og sund levestil har altid interesseret mig , men ikke noget jeg har gjort
noget ved.
Men nu skal det være! Fortsætter stadig som gymnast (træner minimum 3x2 timer i ugen),
men vil også gerne forsøge mig lidt i fitnesscenteret (det skal lige siges jeg stadig bor hjemme ved mors kødgryder, hvilket indskrænker min egen indflydelse på kosten en del).

Jeg har nu været i centeret en uge (alle 5 hverdage i sidste uge og også begge i denne), og
har kun fået mere blod på tanden siden!
Indtil videre træner jeg ikke efter noget træningsprogram (2- 3-spilt, og hvad de nu alt hedder), men træner de muskelgrupper som ikke er ødelagte fra gårsdagens træning. Det gjorde jeg fordi jeg ikke rigtig havde tiden og indsigten til at lave et ordentlig program, samt jeg syntes det virkede fint i starten bare at træne de dele som ikke var ømme.
Mener det var noget i retning af:
Man-, ons- og fredag: bryst, triceps og mave
Tirs- og torsdag: ryg, skulder og bicpes
Træner ikke ben, da de får rigeligt med tæsk til gymnastik, samt de gerne skulle kunne yde 100 % til hver gymnastik-træning. Har dog overvejet at træne dem om fredagen, så har de en hel weekend til at restituerer (men mine lår er meget store i forhold til overkroppen, da jeg bruger dem så meget i gymnastik, så de behøver ikke den store træning).

Mit egentlig mål med styrketræningen er at tage muskler på i overkroppen! specielt brystet, som halter meget! ellers tænker jeg også jeg kan hente en del ved at træne vinger og skuldre for at få noget mere V-form, og på den måde se større ud?

Er der nogen der har nogle forslag/fif til hvordan jeg kunne tilrettelægge et program ud fra overnævnte? Det skal lige nævnes jeg kun har adgang til centeret alle hverdage, da jeg træner på skolen (hvor der ikke er et KÆMPE udvalg af maskiner) indtil videre.

Kosten gør jeg alt hvad jeg kan og søger for at få en ordentlig omgang proteiner. Jeg har lidt svært ved at beregne hvor meget jeg indtager og forbrænder, men spiser rigeligt og tit!

Efter hver træning ryger der en protein-shake ned, da det er den letteste måde for mig, at medbringe samt indtage proteiner.

Derudover har jeg lige købt kreatin (fra bodylab), som jeg har læst en del om og skulle have en positiv effekt på muskelopbygningen, da man er i stand til at løfte lidt mere jern til hver træning. Jeg havde tænkt jeg ville starte på det i morgen og tage loading fasen med, for hurtigere at opnå resultater:
Så 3 dage med 15 g pr. dag, og derefter 3 g pr. dag.
lyder det fornuftigt?

Det jeg har behov for at vide, er om jeg er på den rigtige vej? om jeg gør tingene rigtig, eller jeg spilder tiden?
Det er måske at gå all-in ved alle at starte på kreatin efter kun en uge, men er sikker på dette er noget jeg bliver ved med at gøre i lang tid, og prøver på at gøre det så seriøst jeg kan fra starten (hvilket måske er lidt dobbelt morals da jeg ikke ligefrem har sat mig super meget ind i min kost, MEN det kommer!).

Hvis du mangler oplysninger for at kunne hjælpe eller give det helt rigtige svar er du meget velkommen til at skrive.

på forhånden tak for hjælpen :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

TL:DR. Prøv at formulere dit spørgsmål kort og præcist.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

peter n skrev:TL:DR. Prøv at formulere dit spørgsmål kort og præcist.

Ja, det blev en smule ustruktureret, det undskylder jeg..
Men det jeg spørger om:
- Ud fra de givende oplysninger, om trænings-metode mm, er det så det rigtig jeg gør for at opnå målet - at tage mere muskelmasse på?
Samt om der var nogen der havde forslag/erfaringer til træningsprogram - fx. fullbody? bestemte øvelser, hvad ved jeg? (har ikke den store erfaring)
Og til sidst: om måden jeg vil indtage kreatinen på lyder fornuftig?

Skabte det mere klarhed?

Du kan få svar på rigtig mange af dine spørgsmpl her http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html. Derudover kan artikelsektionen her på siden anbefales på det varmeste. Hvad angår program ved jeg, at begyndere oftest bliver anbefalet at køre back2basics http://news.bodylab.dk/artikler/261-storre-muskler-back-to-basics. Programmet er rettet mod, at bygge et godt styrke- og massefundament på den mest simple og effektive måde.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Super, tak for hjælpen!
- kigger indlægget igennem, men back2basics program er noteret