Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 877
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 874

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træningsprogram!

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey all.

Jeg har de seneste 3 måneder kørt et lidt løst program samt lidt løs (tilfældig) cardio og delvis sund kost, og er gået fra 108kg til 102kg. Jeg er 187 høj, så jeg skal gerne ned i noget 80-85 stykker.

Mit mål med træningen er primært at tabe mig, men jeg ønsker også at bygge muskelmasse for at opnå det bedste/flotteste resultat.

Det jeg havde i tankerne var et simpelt full body program, som jeg kan køre tre gange om ugen, og et par råd til hvordan jeg bedst fordeler min cardio kontra vægttræning.

Shoot, og tak på forhånd folkens.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hh9 skrev:Hey all.

Jeg har de seneste 3 måneder kørt et lidt løst program samt lidt løs (tilfældig) cardio og delvis sund kost, og er gået fra 108kg til 102kg. Jeg er 187 høj, så jeg skal gerne ned i noget 80-85 stykker.

Mit mål med træningen er primært at tabe mig, men jeg ønsker også at bygge muskelmasse for at opnå det bedste/flotteste resultat.

Det jeg havde i tankerne var et simpelt full body program, som jeg kan køre tre gange om ugen, og et par råd til hvordan jeg bedst fordeler min cardio kontra vægttræning.

Shoot, og tak på forhånd folkens.

Ved ikke om du kan bruge min "historie" til noget, men du kan læse lidt i min logbog
viewtopic.php?f=21&t=19290
Gider ikke skrive en lang forklaring hvordan jeg gjorde, hvis det ikke siger dig noget.
Yeah - Ubehageligt !!
Citat: Asbjørn Riis

Du kan se ind i MIN LOG her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Torshavn (Færøerne)

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

svabbi skrev:Ved ikke om du kan bruge min "historie" til noget, men du kan læse lidt i min logbog
Gider ikke skrive en lang forklaring hvordan jeg gjorde, hvis det ikke siger dig noget.

Jojo det siger mig skam noget, du må gerne komme med en forklaring hvis du har lyst :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

hh9 skrev:
svabbi skrev:Ved ikke om du kan bruge min "historie" til noget, men du kan læse lidt i min logbog

Jojo det siger mig skam noget, du må gerne komme med en forklaring hvis du har lyst :)

Jeg vil prøve !
Jeg var 26år da jeg begyndte, men det har du sikkert læst i logbogen. Nu er jeg 41½år.
Jeg gjorde det at jeg brugte alle maskinerne i første omgang. Tog først opvarmning i enten romaskinen, cykling, eller crawlmaskinen, hvor jeg så tog allen maskinerne igennem for overkroppen, men 10-15 rep pr sæt og siden næste dag underkropmaskinerne 10-15 reps pr sæt.
dette gjorde jeg indtil jeg ligsom blev lidt stærkere. Trænede alle hverdage, og kosten bestod mest af pasta, tun, havregryn, rugbrød, og grønsager i massevis. Husker at jeg fik ondt i maven i begyndelsen, af alt det grove mad, nok fordi jeg ikke var vant til at spiser så meget fiber, men det blev bedre efter en måned.
Sådan kørte løbet de første måneder, og kiloerne raslede af i begyndelsen og man begyndte at mærke at der var noget der bevægede sig under dellerne.
Efter 5-6 måneder begyndte jeg at blive træt af de der maskiner, og havde også småluret efter "de øvede" folk som trænede seriøst, så prøvede jeg at indskyde bænkpres, squad og 45 graders benpres i træningen, og mærkede straks at det gjorde en forskæl. Jeg satte mere og mere kilo på i disse øvelser og det gik bedre og bedre. Nu blev mange maveøvelser smidt ind i træningen. Tror jeg hver dag lavede minst 200reps, og varierede det lidt for ikke at kun at lave situps.
Så kom andre øvelser ind i træningen så som deadlift og håndvægte (flyes, curl og pullovers), og det der med maskinerne forsvandt langsomt.
Jeg kan huske hvor sulten jeg ofte var om aftenen, og nogle gange "snød" jeg også i weekenden med at spise lidt "usundt", men kropsvægten kom så fra 118kg ned til 91kg.....siden det har det gået opad igen med kropsvægten men uden at blive "tyk" igen. Det er nu 15år siden og JA jeg har taget lidt fedt på igen, men ikke sådan rigtigt deller.
Efter ca. 1år var gået fra første dag, begyndte jeg at føre "logbog" hjemme i PCen, hvor jeg havde lavet et Excel-ark hvor hele ugen blev sammentalt i kilo, og fra den dag blev det seriøs træning med mål om at løfte mange kilo. F.eks. over 500kg i 45 graders benpres 5sæt på 5reps. Jeg kan huske at det blev ligsom en kamp om at få så mange kilo løftet på så få øvelser som muligt.....40-50-60-70 tons om ugen.

Nu stopper jeg fordi nu ved jeg ikke hvad ellers kunne være relevant for dig lige nu... du må bare sige til hvis du vil vide mere.....ikk ?
Yeah - Ubehageligt !!
Citat: Asbjørn Riis

Du kan se ind i MIN LOG her
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Torshavn (Færøerne)

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (1)

Et simpelt fullbody program bestående af basisøvelser hvor du kommer kroppen godt igennem.

squat
dødløft
BB bench press
BB Bent over row
chinups/pullups
military
dips

evt. incline bryst, læg træning, noget baglår eller en biceps øvelse.

Har tidligere selv kørt noget ala det, og skal til det igen efter jeg er gået tilbage til fullbody.
Well, you can always be thinner... look better.
Brugeravatar

Reputation point: 315

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster