Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 985
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

Hjælp til træningsprogram

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Lige pt. kører 2 split, programmet ser således ud:

Mandag:
Bryst
Triceps
Skulder
Mave

Tirsdag:
Ben
Ryg
Biceps
Underarm
Nakke

Onsdag:
Pause

Torsdag:
Bryst
Triceps
Skulder
Mave

Fredag:
Ben
Ryg
Biceps
Underarm
Nakke
Mave

Det fungerer fint, men det tager bare ret lang tid og så synes jeg, at når jeg f.eks. træner ryg og biceps den ene dag, så har jeg meget svært ved at træne biceps 100% fordi mine arme er trætte efter ryg og det gør, at jeg ikke får fuldt udbytte af min træning.

Derfor overvejer jeg at køre dette program:

Mandag:
Ben
Ryg
Nakke
Bryst

Tirsdag:
Biceps
Triceps
Skulder

Jeg har dog skrevet med en fra Bodylap, som siger at det ikke er optimalt at træne triceps og skulder dagen efter man har trænet bryst.
Hvorfor er det ikke optimalt?
Og ville jeg kunne køre dette program?

Ville være dejligt, hvis i kunne hjælpe mig med dette, så jeg kan komme videre med træningen :D

På forhånd tak!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lad mig lige se, om jeg forstår noget ved dit program:
Du kører et program, som på A dage træner overkrop 'push' musklerne - tricep, forsiden af skulder og bryst.... og på B dage træner du overkrop 'pull' samt underkrop 'push' + 'pull'?

men det tager bare ret lang tid

Jeg er af den opfattelse, at hvis du bruger mere end max 1:30 time på at træne (altså fra første til sidste sæt), så laver du for meget. Tiden kan benyttes bedre. Så hvis dit program tager mere end halvanden time bruger du, mener jeg, for lang tid.
Du nævner for øvrigt hverken øvelser eller hvor lang, "ret lang tid" er.

dit andet program

nej. Du træner allerede inddirekte brystet når du træner skulder (og til dels triceps). Det er en meget dum opsætning. Derfor er det ikke optimalt: Dit bryst fungerer ikke 100 % når dine skuldre og triceps er trætte, og omvendt.

Lad være med at fucke rundt med dit eget program, det lyder ikke til du har nok erfaring til det.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Borumpas skrev:
dit andet program

nej. Du træner allerede inddirekte brystet når du træner skulder (og til dels triceps). Det er en meget dum opsætning. Derfor er det ikke optimalt: Dit bryst fungerer ikke 100 % når dine skuldre og triceps er trætte, og omvendt.

Lad være med at fucke rundt med dit eget program, det lyder ikke til du har nok erfaring til det.

Lige lidt rettelse, du træner ikke brystet når du træner skulder, i hvert fald ikke når du træner skulder pres eller military.
Men du træner i høj grad dine triceps ved både bryst og skulderøvelser. - Der er en tommelfingerregel der hedder, at dine muskler skal have mindst 48 timers restitution før de må trænes igen. Så hvis du træner bryst mandag og triceps tirsdag, så træner du triceps - dvs. en muskel der ikke har restitueret færdig endnu. Derved nedbryder du muskelmasse fremfor at opbygge.

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 150.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster