Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 969
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 966

Følg bodybuilding.dk på

HST = For sindssygt :) + et par spekulationer

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Jeg har nu kastet mig ud i et HST (det der ligger her på siden, med et par ændringer dog)

Jeg kører det sådan her

Uge 1+2 = 12 reps
Uge 3+4 = 8 reps
Uge 5+6 = 5 reps

Var så oppe i køre prøgrammet igennem i går, og må indrømme jeg var lidt skeptisk inden jeg gik i gang med de "lette" vægte og mange reps, men de skeptiske tanker må jeg godt nok tage i mig igen. Hold kæft det rykker nosser ud, er helt smadret i dag :shock:

Jeg var på 8 dages pause før jeg startede med HST, og det er første gang jeg nogensiden er så øm i mine muskler efter en uges pause, så vil lige høre om det er meget normalt? Går som jeg har skidt i bukserne :lol:

Ydermere opdagede jeg at f.eks. ved military og incline bænk skulle jeg bruge længere pauser end ved andre øvelser for at kunne tage de 12 reps, men er der en "regel" for hvor lange pause man må tage, eller er det op til ens egen krop?

Programmet var en yderst positiv oplevelse og glæder mig til at komme ordentlig i gang :D

- method
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

method skrev:Hey!

Jeg har nu kastet mig ud i et HST (det der ligger her på siden, med et par ændringer dog)

Jeg kører det sådan her

Uge 1+2 = 12 reps
Uge 3+4 = 8 reps
Uge 5+6 = 5 reps

Var så oppe i køre prøgrammet igennem i går, og må indrømme jeg var lidt skeptisk inden jeg gik i gang med de "lette" vægte og mange reps, men de skeptiske tanker må jeg godt nok tage i mig igen. Hold kæft det rykker nosser ud, er helt smadret i dag :shock:

Jeg var på 8 dages pause før jeg startede med HST, og det er første gang jeg nogensiden er så øm i mine muskler efter en uges pause, så vil lige høre om det er meget normalt? Går som jeg har skidt i bukserne :lol:

Ydermere opdagede jeg at f.eks. ved military og incline bænk skulle jeg bruge længere pauser end ved andre øvelser for at kunne tage de 12 reps, men er der en "regel" for hvor lange pause man må tage, eller er det op til ens egen krop?

Programmet var en yderst positiv oplevelse og glæder mig til at komme ordentlig i gang :D

- method

Hey.
Jeg er os lige begyndt på mit hst program. Jeg var os lidt skeptisk over for de lette vægte, som du beskriver det. men det blvier utroligt hårdt og udmattende.

jeg er os selv mega øm idag :D mega!

Hvad er det for nogle ændringer du har lavet?

Hehe ja det trækker tænder du :D

Jeg har smidt en stor skulder øvelse ind (military) men tænker lidt på dunbbell overhead press i næste cyklus.

Jeg har lavet rep rage om fra 15-10-5 til 12-8-5 for at være sikker på at kunne tage mine reps..

Ellers har jeg ik lavet de store ændringer..
Brugeravatar

Hvor mange sæt kører du med i de forskellige uger?

Logbog: Vis logbog

method skrev:Hehe ja det trækker tænder du :D

Jeg har smidt en stor skulder øvelse ind (military) men tænker lidt på dunbbell overhead press i næste cyklus.

Jeg har lavet rep rage om fra 15-10-5 til 12-8-5 for at være sikker på at kunne tage mine reps..

Hvorfor har du smidt mili ind? kører du så os, rear og side laterals? :)

FB HST har meget muligt givet mig de bedste gains jeg nogen sinde har fået...Har kört 3 af den slags programmer nu og er fuldstöndig hooked =)

Og ye, det er sygt hårdt. Min krop ryster ofte helt ukontrolleret :mrgreen:
No One Ever Really Dies

N*E*R*D skrev:FB HST har meget muligt givet mig de bedste gains jeg nogen sinde har fået...Har kört 3 af den slags programmer nu og er fuldstöndig hooked =)

Og ye, det er sygt hårdt. Min krop ryster ofte helt ukontrolleret :mrgreen:

"Min krop ryster ofte helt ukrontrolleret"
Sådan har jeg det os:P

hvad for en af gangene har du gainet mest første gang?

Når i siger "Min krop ryster ofte helt ukrontrolleret" så må det da betyde at i træner til failure?

Og som jeg har forstået med et HST program så skal man holde sig 2-3 reps fra failure?

Eller er det mig som løber rundt et eller andet sted ude på Lars Tyndskids mark?
Brugeravatar

Kostplan: Vis kostplan

skalde skrev:Hvorfor har du smidt mili ind? kører du så os, rear og side laterals? :)

Kører ikke rear lat, den sux for mig, så kører side lat og military, men skifter mellem OH press.. :)
Sidst rettet af method 20. nov 2007, 19:52, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Biggalow skrev:Når i siger "Min krop ryster ofte helt ukrontrolleret" så må det da betyde at i træner til failure?

Og som jeg har forstået med et HST program så skal man holde sig 2-3 reps fra failure?

Eller er det mig som løber rundt et eller andet sted ude på Lars Tyndskids mark?

Den kan godt ryste selvom du ik kører til failure, trust me :D dine muskler kan sagtens blive udmattede uden failure træning.. det er for sindssygt hehe
Brugeravatar

skalde skrev:

Hvorfor ikke køre military?
Det er en kanon øvelse som akiverer upper pecs, anterior delts, en lille smule lateral delts og triceps - samt corestabilitet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

Nu vi snakker om military, så synes jeg tit den generer min ryg. Måske min teknik der ikke er helt 100 %? Hva' med Arnold Presses, er det ikke meget lig med Military?

- Ja altså man skal jo holde sig 1-2 reps fra failure, ALTID. Men det lader det jo også til I gør. Jeg glæder mig som et lille barn til at starte på søndag med mit HST program! :toothygrin:
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

flamingopikken skrev:Nu vi snakker om military, så synes jeg tit den generer min ryg. Måske min teknik der ikke er helt 100 %? Hva' med Arnold Presses, er det ikke meget lig med Military?

- Ja altså man skal jo holde sig 1-2 reps fra failure, ALTID. Men det lader det jo også til I gør. Jeg glæder mig som et lille barn til at starte på søndag med mit HST program! :toothygrin:

Hvis din teknik er dårlig ved military kan du komme til at svaje bagover i ryggen, og det gør nas :) det gjorde jeg selv meget i starten. Tag evt. noget af vægten af og øv din teknik der, fordi det er en super øvelse..

Husk på: "It's not the size of the weight you lift, but the size of your body" ;)
Brugeravatar

Bay skrev:
skalde skrev:

Hvorfor ikke køre military?
Det er en kanon øvelse som akiverer upper pecs, anterior delts, en lille smule lateral delts og triceps - samt corestabilitet

Fordi nu var der to andre skulder øvelser i programmet, så lyder det lidt voldsomt at lægge mili ind os. bare min mening.. men hvis man mangler skulder er det jo godt nok

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster