Jeg har trænet HST i snart 4 måneder med relativt gode resultater.
Som udgangspunkt træner jeg fra 60% til 105% af mit 5RM. Jeg valgt at gå en ned i gentagelser hver gang, og samtidig stige 5% procent i vægt, jeg er klar over originalt går man fra 15 til 10 til 5 gentagelser, hver anden uge, dette virker dog fint for mig, da der er konstant progression med passende volume.
Jeg har 12 træningspas over 6 uger, det vil sige 2 gange om ugen. Jeg prøvede med 3 gange om ugen, det blev dog meget hårdt, og følte ikke jeg restiturede optimalt. Jeg træner 3*15, og går op til 4 sets ved omkring 8 gentagelser, tager dog ikke 5 sets ved 5 gentagelser, da det simpelhen bliver for hårdt. Det er baseret på FB med følgende øvelser Squat DL, Bænk, Flyes, Rows, Pulldowns, Side lat, Should pres, Fransk pres, Curls, Calf, Crunches.
Jeg vil egentlig gerne til at træne 3 gange om ugen, dog kan det er hurtigt blive for voluminøst, føler jeg.
Dertil tænker jeg, om jeg med fordel, kan begynde at lave 2*15, og gå til 3*8, og til sidst 4*5 eller hvad er den optimale arbejdsmængde per træningspas? Jeg synes det svært at finde noget om, andet end der generelt anbefales 2 sæt ved 15, dog synes jeg(har kørt 2 sæt den sidste uge ved 10 gentagelser), at det kan blive for let.
Tak for evt. hjælp