Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1211
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1208

Følg bodybuilding.dk på

Hvad er der galt?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej.

Efter at have kigget på den samme krop gennem længere tid, prøver jeg nu at skrive her, i håb om at finde en løsning.

Lige for at komme med nogle hurtige stats, så er jeg 18 år gammel, 188 cm høj og vejer ca. 85 kg. Trænet seriøst i nogenlunde 1½ år.

De seneste mange måneder føler jeg på ingen jeg har opnået optimale resultater, set i forhold til hvor mange timer jeg har brugt i centeret. Og jeg forstår det simpelthen ikke.

Kosten og søvnen er på plads, tro mig. Der hvor det går galt, er simpelthen til træningen. Jeg kører 2-split, og fokuserer specielt på dødløft og bænkpres. Min teknik er generelt rigtig fin, hvilket jeg har fået at vide af træneren såvel som andre der træner oppe i centeret.

Men det er som om, at uanset hvor meget jeg forsøger at presse mig selv, udskifte øvelser, ændre intensitet/volumen, køre eccentrisk, supersets mv. så vil min krop ikke længere reagerer fornuftigt på det. Jeg kan simpelthen ikke rigtig mærke træningen i kroppen længere, og eksempelvis efter træningen i dag, så kunne jeg nærmest ikke mærke overhovedet at jeg havde trænet. Der kommer ikke rigtig noget pump, og jeg kan udføre en øvelse uden rigtig at mærke noget (Kun udmattelse).

Det kunne umiddelbart lyde som om min krop derfor var konditioneret, og derfor valgte jeg at holde en pause forleden på 7 dage fra brysttræning, og 11 dage fra rygtræning. Da jeg kom tilbage til centeret følte jeg kun at forskellen fra før var minimal.

Har prøvet at æde fuldstændig i gennem for at se, om det virkelig bare var der problemet lå, men det resulterede blot i, at jeg tog noget ekstra fedt på kroppen. Jeg er altså helt sikker på det er selve træningen det er galt med.

Jeg aner dog simpelthen ikke hvad problemet er, og det er begyndt at blive virkelig frustrerende. Min træning fungerer nu blot som en form for vedligeholdelse synes jeg næsten. Det eneste positive på det seneste er, at jeg er steget en del i dødløft og bænkpres, dog uden at få nogen DOMS eller lign. overhovedet.

Har jeg opnået mit naturlige max? (Tvivler jeg stærkt på), er mit centralnervesystem blevet så voldsomt belastet, at jeg bør holde en pause på mindst 14 dage eller mere?, er det noget mentalt som spiller ind på en eller anden måde?, mangler min krop kreatinfosfat på en eller anden måde, så jeg måske ikke kan præstere optimalt?

Min krop vil bare ikke reagere på træning længere!

Mange tak på forhånd!

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Mouver skrev:Det eneste positive på det seneste er, at jeg er steget en del i dødløft og bænkpres, dog uden at få nogen DOMS eller lign. overhovedet.

Det du siger der er lig med fremgang. Hvis vægten og styrken stiger, så er det den rette vej.
DOMS er ikke en indikator for at "det virker". Ej hellere er følelsen af at være smadret.

Du bør kigge objektivt på det frem for at hive fat i det subjektive. Det er sikkert super svært hvis man har fået den fejlagtige indstilling at man absolut skal have givet sit ypperste og være hamret ned i en uge efter træningen før det giver noget. Faktum er bare, at det ikke er sådan det hænger sammen.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Pind skrev:
Mouver skrev:Det eneste positive på det seneste er, at jeg er steget en del i dødløft og bænkpres, dog uden at få nogen DOMS eller lign. overhovedet.

Det du siger der er lig med fremgang. Hvis vægten og styrken stiger, så er det den rette vej.
DOMS er ikke en indikator for at "det virker". Ej hellere er følelsen af at være smadret.

Du bør kigge objektivt på det frem for at hive fat i det subjektive. Det er sikkert super svært hvis man har fået den fejlagtige indstilling at man absolut skal have givet sit ypperste og være hamret ned i en uge efter træningen før det giver noget. Faktum er bare, at det ikke er sådan det hænger sammen.

Takker for svaret. Men jeg føler stadig der er noget galt, så lidt jeg kan mærke det under og efter et træningspas.

I dag begyndte jeg eksempelvis at køre BB BOR igen efter lang tid, og fik en større gut i centeret til at spotte mig. Han mente jeg havde helt fin teknik, men jeg kunne ærlig talt ikke mærke det i vingerne overhovedet.

Kostplan: Ingen kostplan

Mouver skrev:
Pind skrev:

Takker for svaret. Men jeg føler stadig der er noget galt, så lidt jeg kan mærke det under og efter et træningspas.

I dag begyndte jeg eksempelvis at køre BB BOR igen efter lang tid, og fik en større gut i centeret til at spotte mig. Han mente jeg havde helt fin teknik, men jeg kunne ærlig talt ikke mærke det i vingerne overhovedet.

Jeg vil råde dig til at sætte dig 110 % seriøst ind i DTP træning og i 3 uger kun køre DTP træning, derefter holder du 2 ugers pause og så starter du op på dit normale træning igen, vil råde dig til fx. at starte på et decideret træningsprogram som fx. George turners 10x10 eller noget.

Hvis du under de 3 uger af DTP træning kan sige du ikke kan mærke smerte/udmattelse/ømhed og fysisk udfoldelse og ikke har følt dig fysisk og mentalt udfordret af DTP træningen så er der noget helt galt med din krop :)

Her læs om det og go for it, se filmene og læs resumene af hans træning. DET ER FOR VILDT!! Starter selv på det næste uge, jeg forventer store gode smerter og store ændringer på krop og styrke!

Film 1 ryg og bryst: http://videos.bodybuilding.com/watch/91 ... ris-gethin
Film 2 ben og skulder: http://videos.bodybuilding.com/watch/91 ... ris-gethin
Film 3 arme: http://videos.bodybuilding.com/watch/92 ... ris-gethin
Link til DTP programmet og træningen: http://www.bodybuilding.com/fun/dtp-cha ... -lives.htm

Held og lykke. Evt. revurder din kost, ved du med garanti du ligger i kalorie overskud hver dag? For du proteiner nok til dine muskler kan genopbygges optimalt. Indtager du nok vitaminer, grønt, fiskeolie osv.
Lille og spinkel - Men bare vent

Geografisk sted: Vejle

Kostplan: Vis kostplan

Tager du på i vægt?

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00