Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1080
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1078

Følg bodybuilding.dk på

Hvad er et realistisk mål?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Nu ved jeg godt at titlen ikke er optimal, men var ikke sikker på hvordan jeg skulle formulere dét.

Jeg vil gerne vide hvilken vægt der ville være optimal at sigte efter for mig, da jeg har lidt svært ved at se dét for mig.

Jeg er pt 178cm høj, og vejer 63kg ca, med en fedtprocent på 10-11.5, jeg "bulker" lige pt, da min træner sagde at jeg skulle tage mere fedt på, for at kunne løfte tungere.

Men jeg har ingen anelse hvad mit mål burde være? Både før cut og efter cut? Hvad burde jeg veje hvis jeg vil være tonet, ripped, men ikke kæmpe stor? Og med hvilken fedtprocent?

Her er 2 eksempler på de slags muskulaturer/fedtprocenter jeg godt kunne tænke mig.
http://sdgln.com/files/6-3014.jpg
http://fringefamily.typepad.com/.a/6a01 ... 970d-800wi

Alt feedback er værdsat, og jeg takker på forhånd for hjælpen!

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 70.00
- Squat: 85.00
- Dødløft: 90.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Gi den gas med træningen og se hvad der sker. Hen ad vejen finder du nok ud af hvor "stor" du vil være.
JMT, 2017 skrev:"Hvad skal man med omega-3 når man har en stor tissemand?"
Brugeravatar

Reputation point: 178

Styrkeliste
- Bænkpres: 4.25
- Squat: 200.00
- Dødløft: 3.98

Logbog: Vis logbog

Hej Markusse :)
Jeg ved ikke hvad der er et realistisk mål for dig, MEN - jeg kan sige så meget at jeg vejer 70kg med en højde på 170kg.
Så meget vejer du ikke - men som din træner siger skal der bare smækkes noget masse på rammen. Bulk bulk bulk!
Med en højde på 178 ville det da hvertfald være realistisk at komme over de 70! :)

Angående de 2 billeder, kan jeg ikke svare dig på hvilken en af de 2 forme der vil være realistisk for dig da det er forskelligt med gener fra person til person :)
)(._____)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Mapsen skrev:Gi den gas med træningen og se hvad der sker. Hen ad vejen finder du nok ud af hvor "stor" du vil være.

Alright.. Will do my best!

Styrkeliste

WhiteHousePotential skrev:Hej Markusse :)
Jeg ved ikke hvad der er et realistisk mål for dig, MEN - jeg kan sige så meget at jeg vejer 70kg med en højde på 170kg.
Så meget vejer du ikke - men som din træner siger skal der bare smækkes noget masse på rammen. Bulk bulk bulk!
Med en højde på 178 ville det da hvertfald være realistisk at komme over de 70! :)

Angående de 2 billeder, kan jeg ikke svare dig på hvilken en af de 2 forme der vil være realistisk for dig da det er forskelligt med gener fra person til person :)

Nice displaybillede!

Men det var os omtrent der jeg tænkte, min første tanke var at fortsætte mit bulk til 75kg, og så cutte, til en fedtprocent på omkring 8? og så se hvordan det ser ud :)

Styrkeliste

Markusse skrev:
WhiteHousePotential skrev:Hej Markusse :)

Nice displaybillede!

Men det var os omtrent der jeg tænkte, min første tanke var at fortsætte mit bulk til 75kg, og så cutte, til en fedtprocent på omkring 8? og så se hvordan det ser ud :)

Det synes jeg lyder som en formidabel idé! Go for it! =D>
)(._____)
Brugeravatar

Reputation point: 10

Hej... du burde nemt kunne runde 80kg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Kostplan: Ingen kostplan

Du mangler en smule info vil jeg nu mene.
det er ret abstrakt at skrive din højde og vægt og så kunne guides ud fra det.
Det er faktorer såsom hvor gammel du er, hvad er din tidshorisont og hvor intensivt vil du træne og hvad er på nuværende tidspunkt dit ligevægtsindtag for ikke at snakke om hvorvidt du har haft problemer med at tage på i fedt eller om du har tendens til overvægt.

Men lad os ligge alt det til side. Lad os sige din krops anatomi matcher disse 2 eksempler du har postet.
Det vil tage dig længere tid før du er udvokset at opnå dine mål af hormonelle grunde da din krop jo på det tidspunkt stadig vokser i den ''vertikale'' retning.

Det mest enkle er at starte på det folk her beskriver som Bulk. Hvor du udregner dit ligevægtsindtag og spiser mere end hvad din krop forbrænder selvom du træner. Bare du får nok mineraler, kulhydrater, vitaminer og aminosyre burde det komme stødt og roligt.
hastigheden kommer også alt efter hvordan du vælger at træne. personligt synes jeg det er fuldstændig nytteløst at din træner kommer og siger sådan til dig uden ordenlig instruktion. Især hvis han ordret har sagt ''du skal tage mere fedt på for at kunne løfte tungere'' kan dette være svært misledende.

Kostplan: Ingen kostplan

Carandil skrev:Du mangler en smule info vil jeg nu mene.
det er ret abstrakt at skrive din højde og vægt og så kunne guides ud fra det.
Det er faktorer såsom hvor gammel du er, hvad er din tidshorisont og hvor intensivt vil du træne og hvad er på nuværende tidspunkt dit ligevægtsindtag for ikke at snakke om hvorvidt du har haft problemer med at tage på i fedt eller om du har tendens til overvægt.

Men lad os ligge alt det til side. Lad os sige din krops anatomi matcher disse 2 eksempler du har postet.
Det vil tage dig længere tid før du er udvokset at opnå dine mål af hormonelle grunde da din krop jo på det tidspunkt stadig vokser i den ''vertikale'' retning.

Det mest enkle er at starte på det folk her beskriver som Bulk. Hvor du udregner dit ligevægtsindtag og spiser mere end hvad din krop forbrænder selvom du træner. Bare du får nok mineraler, kulhydrater, vitaminer og aminosyre burde det komme stødt og roligt.
hastigheden kommer også alt efter hvordan du vælger at træne. personligt synes jeg det er fuldstændig nytteløst at din træner kommer og siger sådan til dig uden ordenlig instruktion. Især hvis han ordret har sagt ''du skal tage mere fedt på for at kunne løfte tungere'' kan dette være svært misledende.

Kan være du har ret i at jeg burde have givet mere information, men det er ikke en træner som sådan, det er en sportsernæringsekspert.

Som jeg kom til fordi jeg har utroligt svært ved at tage vægt på faktisk.

Og jeg er i energi overskud, med omkring 500kcal dagligt. Og tager langsomt på.. (Har taget 3kg på de sidste 2 måneder)

Og jeg træner two way split, med et ret basic 4x6-8 rep program, dødløfts, squats, og BP. (http://www.news.bodylab.dk/artikler/261 ... -to-basics) omtrent, men ikke slavisk, jeg skifter øvelserne ud regelmæssigt for at ramme musklerne forskelligt, og for at få noget variation.

Og jeg er 20 iøvrigt. og tvivler på at jeg vokser mere vertikalt.

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster