Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1295
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1292

Følg bodybuilding.dk på

Hvad gør I efter sygdom?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey!

Jeg har ikke trænet siden onsdag fordi jeg lå syg fredag til søndag.

I dag følte jeg mig ok frisk og var også i skole, men fuck jeg kunne slet ingenting da jeg var oppe og træne :shock: - Squat gjorde satme nass og jeg blev helt svimmel, og jeg kunne kun løfte ca. 75% af min max vægt i alle øvelser.

Er det meget normalt, eller hvad gør I efter sygdom, hvis der er noget at gøre? Hvordan skal man starte osv.?

Mindre vægt indtil man er på toppen igen? :?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Bare rolig, hvis du har været syg i så kort tid, kommer det sku nok hurtigt igen.

Det er normalt lige efter eller i en syge periode, at ens energi falder og at man ikke kan tage lige så meget.
Sørg for meget vand når du træner og så ellers bare kom der ned de dage du skal og få trænet godt igennem, selvfølgelig, alt med måde.

Geografisk sted: Esbjerg.

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 105.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Vis logbog

Havde samme problem idag ... Havde ogsaa vaeret syg det meste af paasken ..
Tror bare det tager 1 uge ca. for at musklerne vaenner sig til det og saa burde du stige igen op til det normale :) . Men du skal nok spise en del saa du faar energi og vitaminer ind i kroppen saa den kan blive frisk...
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (3)

method skrev:Hey!

I dag følte jeg mig ok frisk og var også i skole, men fuck jeg kunne slet ingenting da jeg var oppe og træne :shock: - Squat gjorde satme nass og jeg blev helt svimmel, og jeg kunne kun løfte ca. 75% af min max vægt i alle øvelser.

Er det meget normalt, eller hvad gør I efter sygdom, hvis der er noget at gøre? Hvordan skal man starte osv.?

det er fordi du ikke er på toppen og når du træner så bruger du meget energi på at løfte tunge vægte.Og efter du har været syg så har du ikke særlig meget energi i starten
Sidst rettet af kinky_fætter 10. apr 2007, 16:52, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Kostplan: Vis kostplan

At du selv føler dig frisk betyder ikke du er helt rask, og det er jo forholdsvis kort tid siden du var syg, så giv det en uges tid. Lad være med at prøve at løfte dig all-out, men træn efter dagsformen, indtil du helt klar, og ikke bliver utilpas ved fx. squat. Kroppen skal lige fungere optimalt igen. Sådan gør jeg det selv, for ikke at lave rod i noget.
Og husk at få nok vitaminer og generelt spis godt under sygeperioden selvom det kan være svært. Men det e rlangt det bedste.
"Det er ikke værd at dø for, men det er bestemt værd at vove livet for" - General K.G. Hillingsø
Månedens skribent: August 2007

Træner her: Bjørns Wrestling, Træningscentret
Sportshøjskolen
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 265.00

S.K skrev:At du selv føler dig frisk betyder ikke du er helt rask, og det er jo forholdsvis kort tid siden du var syg, så giv det en uges tid. Lad være med at prøve at løfte dig all-out, men træn efter dagsformen, indtil du helt klar, og ikke bliver utilpas ved fx. squat. Kroppen skal lige fungere optimalt igen. Sådan gør jeg det selv, for ikke at lave rod i noget.
Og husk at få nok vitaminer og generelt spis godt under sygeperioden selvom det kan være svært. Men det e rlangt det bedste.

Nemlig
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Nu har jeg selv været syg med bihule betændelse de sidste tre dage. og var til træning i dag.. Følte mig frisk nok.. kunne klare det samme men det var dobbelt så hårdt.
Men hvis der har været feber inde i billedet. Så tager jeg en ekstra trænings fridag, til jeg er helt frisk, og kører de første par træningspas med lav load.
Mere fart.
Brugeravatar

Geografisk sted: Låsby

Træner her: Ry Motions Klub

method skrev:Hey!

jeg begynder med at træne lidt før jeg er helt frisk.
Jeg føler at træningen lige er det, der skal til for at få kroppen rigtig igang igen.
Jeg træner selvfølgelig med let vægt, og et mindre træningspas de første gange, indtil jeg er helt frisk.
Hvis du kan løfte 75% af din max. vægt, så er det vist også godt.
Jeg tror at min styrke svinger lige så meget, selv om jeg ikke er syg.
Det har længe undret mig, men det er vist ret naturligt.
Uanset om man kigger i horoskoper eller biorytmer eller andre ting,
så varierer ens energier, og det har selvfølgelig også indflydelse på energien til træning :)
Henning
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Kender godt det med at have været syg, også komme tilbage til træning. Jeg plejer at spise en masse c-vitaminer, masser af vand og mad når jeg er syg. Evt. hvis man har energien til det, komme ud og løbe eller powerwalke, det plejer at hjælpe mig over sygdom hurtigt.
Men som de andre skriver, så skal kroppen bare bruge tid til at komme sig over det store pres den har været udsat for under sygdom.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster