Jeg kører delvist paleokost og low carb, og har i en periode oplevet uren hud i forbindelse med proteinpulver. Jeg er en 23 årig pige, og har lige siden jeg var 14 år renset ansigtet to gange om dagen (morgen + aften inden sengetid) og har været en af de heldige som aldrig har haft problemer med bumser, uren hud og bare generelt acne. Min lillebror gav mig hans Whey 80 proteinpulver + kreatin her for en lille månedstid siden, og har i de sidste par uger brugt det lige efter træning. Og min hud har ikke slået ud som i at den bare er gået amok, men jeg har fået en del bumser og synes det er ret så forfærdeligt! Har læst mig frem på nettet og herinde, at der kan være sammenhæng mellem hormorner og træning (men gælder dette også for kvinder, eller er det kun mænds hormoner der har en tendens til at gå amok?), mælkeprodukter og proteinpulver blandet. Så det har jeg ikke lyst til at røre mere, selvom jeg dog har brug for kreatinen :/
Så mit spørgsmål til jer er om I kan komme med nogle bud på hvad man kan indtage efter træning eller hvad I indtager efter træning? Og det må helst gerne være noget hurtigt, da jeg oftest ikke har lyst til at hive gryder og pande frem efter træning, før aftensmaden
Har læst i flere tråde om folk der spiser banan (gør jeg selv, men der er bare kun hulhydrat der får jeg ikke protein med
) og andre som har anbefalet kakao (cocio, matilde) men det er desværre et nogo for mig, da jeg gerne vil undgå sukker på den måde, kylling og ris i en bøtte til efter træning (må ikke spise ris, og har tit prøvet at hive noget med i en bøtte, men har haft utrolig svært ved at få det ned lige efter træning, derfor en shake ville have været perfekt)En anden ting jeg også gerne vil spørge om... er det bedst med protein lige efter træning eller er kulhydrater (i form af de sunde, frugt og grønt) bedst? Tænker mere på hvilken effekt det vil have på musklerne, til når de skal restituere til dagen efter?
på forhånd tak!