Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1461
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1460

Følg bodybuilding.dk på

hvad indtager I efter træning?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens, nu blev jeg lige nødt til at oprette en profil herinde for at skrive dette indlæg, eftersom det svar jeg mere eller mindre søger ikke rigtig kan findes, til trods for at jeg har søgt og søgt på nettet O:)

Jeg kører delvist paleokost og low carb, og har i en periode oplevet uren hud i forbindelse med proteinpulver. Jeg er en 23 årig pige, og har lige siden jeg var 14 år renset ansigtet to gange om dagen (morgen + aften inden sengetid) og har været en af de heldige som aldrig har haft problemer med bumser, uren hud og bare generelt acne. Min lillebror gav mig hans Whey 80 proteinpulver + kreatin her for en lille månedstid siden, og har i de sidste par uger brugt det lige efter træning. Og min hud har ikke slået ud som i at den bare er gået amok, men jeg har fået en del bumser og synes det er ret så forfærdeligt! Har læst mig frem på nettet og herinde, at der kan være sammenhæng mellem hormorner og træning (men gælder dette også for kvinder, eller er det kun mænds hormoner der har en tendens til at gå amok?), mælkeprodukter og proteinpulver blandet. Så det har jeg ikke lyst til at røre mere, selvom jeg dog har brug for kreatinen :/

Så mit spørgsmål til jer er om I kan komme med nogle bud på hvad man kan indtage efter træning eller hvad I indtager efter træning? Og det må helst gerne være noget hurtigt, da jeg oftest ikke har lyst til at hive gryder og pande frem efter træning, før aftensmaden :D Har læst i flere tråde om folk der spiser banan (gør jeg selv, men der er bare kun hulhydrat der får jeg ikke protein med :( ) og andre som har anbefalet kakao (cocio, matilde) men det er desværre et nogo for mig, da jeg gerne vil undgå sukker på den måde, kylling og ris i en bøtte til efter træning (må ikke spise ris, og har tit prøvet at hive noget med i en bøtte, men har haft utrolig svært ved at få det ned lige efter træning, derfor en shake ville have været perfekt)

En anden ting jeg også gerne vil spørge om... er det bedst med protein lige efter træning eller er kulhydrater (i form af de sunde, frugt og grønt) bedst? Tænker mere på hvilken effekt det vil have på musklerne, til når de skal restituere til dagen efter?

på forhånd tak! :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis problemet kun opstår når du indtager whey, skyldes det muligvis at du ikke kan 'tåle' laktose (mælkeprodukter generelt). Overvej et proteinpulver baseret på andet end valle.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (10)

Gosser skrev:Hvis problemet kun opstår når du indtager whey, skyldes det muligvis at du ikke kan 'tåle' laktose (mælkeprodukter generelt). Overvej et proteinpulver baseret på andet end valle.

Okay, har fundet noget soy-pro som jeg måske skulle prøve at give en chance. Du ved vel ikke tilfæligvis om æggeprotein også vil påvirke huden på sammen måde vel? For har læst nogle steder at ligeså meget som mælkeprodukter kan påvirke huden, så kan æg også på samme måde :-/ Og har næppe lyst til at droppe æg, da de spiller en stor rolle i min paleo kost :/

Fridarizret skrev:
Gosser skrev:Hvis problemet kun opstår når du indtager whey, skyldes det muligvis at du ikke kan 'tåle' laktose (mælkeprodukter generelt). Overvej et proteinpulver baseret på andet end valle.

Okay, har fundet noget soy-pro som jeg måske skulle prøve at give en chance. Du ved vel ikke tilfæligvis om æggeprotein også vil påvirke huden på sammen måde vel? For har læst nogle steder at ligeså meget som mælkeprodukter kan påvirke huden, så kan æg også på samme måde :-/ Og har næppe lyst til at droppe æg, da de spiller en stor rolle i min paleo kost :/

Jeg tænker du kender din egen krop bedre end jeg gør :) Du må prøve dig lidt frem.
Følg min logbog her: Log med Gosser
Brugeravatar

Geografisk sted: Kolding

Træner her: Fitness World Kolding
Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 145.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 237.50

Galleri: Vis galleri (10)

Jeg skal lige sige at du ikke den eneste med det problem :) jeg har godt nik haft sådan semi urenhed hele livet.
Men de 2 ting jeg er stoppet med er, kreatin, hvorfor ved jeg ikke, men min hud reagere mærkeligt på det jeg får semi mange bumser specielt omkring munden, og hvis jeg blander mælk i min Shake er den stensikker jeg vågner
Med mange bumser omkring kæben. Så de to ting rør jeg ikke mere, heller ej preworkout produkter med kreatin i.

Men prøv at skift til et isolat protein :) det har hjulpet mig hvertfald.

Kostplan: Ingen kostplan

Skal du absolut vælge mellem én af tingene, skal du prioritere protein. Men nup nu bare noget protein sammen med fx en banan :)

Angående pulveret så prøv at anskaffe dig noget laktosefrit, det vil sikkert afhjælpe dit problem:

http://www.bodylab.dk/shop/bodylab-whey-100-180p.html

Hvis du ikke vil købe det, så anskaf dig et plantebaseret pulver (ikke soja).
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2008 Månedens skribent: Februar 2009 Månedens skribent: September 2009
Admin

Reputation point: 75

Geografisk sted: Copenhagen

Træner her: The Gym

Jeg gør det, at jeg køber 4kg bønner og 2kg kylling, og koger det. Så koger jeg 2kg brune ris. Så deler jeg det op i poser med hhv 100g kylling, 100g ris (ukogt vægt) og 200g bønner. De poser smider jeg så i fryseren.

Når jeg så kommer hjem fra træning er det så nemt som at smide en af de poser i mikroovnen, smide lidt sriracha/chilisauce ud over, og så er der post-workout mad. Det er næsten nemmere end at lave en shake, når først poserne er smidt i fryseren.

Edit: Det kræver selvfølgelig at man har fryserpladsen
Why can't a heterosexual guy tell a heterosexual guy that he thinks his booty is fly?
Brugeravatar

Reputation point: 924

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Oplever du problemer, når du drikker mælk? Ellers giver det ikke meget mening at give laktose skylden. Det er meget usandsynligt, at laktose skulle give dig uren hud, i hvert fald som eneste bivirkning.

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Jeg er tilbøjelig til at tro at det er kreatinen og ikke proteinpulveret der giver dig uren hud.

"Kreatin øger stofskiftet af testosteron og dihydrotestosteron (DHT), så man har højere niveauer af DHT. Dette forklarer givetvis hvorfor mange oplever problemer med fedtet hud i forbindelse med kreatinbrug."

Herudover er ca. 30 % af os mennesker "no-responders" på kreatin, hvoraf andelen af piger er større end andelen af drenge. Så i min optik er chancen for at det er kreatin der giver dig uren hud sammenholdt med det faktum at du muligvis ingen effekt har af kreatin et stærkt argument for at droppe kreatinen (i det mindste for en periode). Det er meget vigtigt at få protein af en hurtig optagelig kvalitet umiddelbart efter træning! :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 34 gæster