Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1093
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1090

Følg bodybuilding.dk på

Hvad skal jeg starte med?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,

Har trænet i et år nu uden noget seriøs bulk eller cut, så har ligesom vedligeholdt kosten hele tiden. Resultatet er blot et mere markeret overkrop og nogle større arme. Lige nu er jeg hverken stor eller ''ripped''. Er ikke ripped fordi jeg ligger på omkring de 15 - 17% fedt og er ikke særlig stor, da jeg som sagt ikke har bulket.

Lige nu ved jeg virkelig ikke om jeg skal starte med at cutte eller bulke. Begge dele har deres fordele til at starte med, men det nytter jo vel ikke noget, når jeg ikke kan vælge imellem de to ting :D Jeg vil gerne cutte, fordi nu er der jo snart sommerferie og jeg skal heldigvis ned til Antalya så vil gerne have nogle synlige 6-pack abs og meget gerne komme af med mine Obliques.

Så er der jo også grunde til at Bulke: Er ikke særlig stor og er rimlig høj. Så er rimlig meget ''Skinny'' :D Så kommer jeg til spørgsmålet: Er det bedst at starte med at cutte sådan at jeg kan opnå en mere ripped krop med 6-pack og det hele og DEREFTER bulke så jeg kan bygge op på et krop med mindre fedtprocent?

Eller er det bedst at starte med noget bulk for at få noget ordenlig masse og derefter cutte for at skære al fedtet væk?

- Føler mig virkelig hjælpeløs, og vil meget gerne høre jeres meninger/ideér

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Cut først og bulk bagefter. Din fedt % ender med at blive alt for stor, hvis du bulker nu :)
Jack S. Jonathanson: SUNDHED og FISSEFORM?! Hva fuck snakker du om?! Jeg træner for at blive en freak!
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Træner her: Fitness Center Wing Tsun Do

kør en mellem vej så..

nu ved jeg ikke hvor lang tid der er til du skal afsted..

men cut en måned.. "lean gain" en måned.. cut en måned osv..

det er den fremgang måde jeg forsøger mig efter, da jeg ligesom dig ikke kan bestemme mig.. :lol:
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

Logbog: Vis logbog

Men er jo allerede som sagt ret skinny, men med stor overkrop. Ærlig talt har jeg ikke rigtig forstand på min fedtprocent, men vil skyde på at det ligger mellem de 15 til 17. Så er jeg også 1.91 for resten og er bange for at se alt for skinny ud :(

Skal til Antalya først i Juli så har godt 3 måneder endnu :)

Edit: Og vejer 77 kg for resten :)

77 kg fordelt på 1,91.. fuck six packen, og bulk der ud af!.. så må six packen komme næste år ;)
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Hobro, nordjylland

Træner her: Hobro Helse Sport
Fitness World Kolding

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00

hvis du er 191 høj med en vægt på 77kg og en fedtprocent på 15-17 stykker, så er jeg altså ked af at sige det, men så har du altså ik den helt store mængde muskelmasse at gøre godt med.
Et cut vil gi dig et bedre udgangspunkt til når du begynder at bulk evt efter sommer, men vil med 100% sikkerhed få dig til at ligne en flagstang, sorry men det er sandt. Hvis du vælger et bulk så synes jeg ik du skal komme over 20 i fedtprocent, ender bare med at du begynder at tag alt for meget fedt på i forhold til muskler så.
Nå ja og så tror jeg også din fedtprocent er lavere end du regner med, kan på ingen måde for det til at hænge sammen hvis du har trænet i et år og så med den højde og vægt, med mindre du virkelige ik ved hvad du foretager dig når du træner :D
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)
Kostplan: Vis kostplan

Sakin skrev:hvis du er 191 høj med en vægt på 77kg og en fedtprocent på 15-17 stykker, så er jeg altså ked af at sige det, men så har du altså ik den helt store mængde muskelmasse at gøre godt med.
Et cut vil gi dig et bedre udgangspunkt til når du begynder at bulk evt efter sommer, men vil med 100% sikkerhed få dig til at ligne en flagstang, sorry men det er sandt. Hvis du vælger et bulk så synes jeg ik du skal komme over 20 i fedtprocent, ender bare med at du begynder at tag alt for meget fedt på i forhold til muskler så.
Nå ja og så tror jeg også din fedtprocent er lavere end du regner med, kan på ingen måde for det til at hænge sammen hvis du har trænet i et år og så med den højde og vægt, med mindre du virkelige ik ved hvad du foretager dig når du træner :D

Ved virkelig ikke hvordan jeg skal kunne afgøre min fedtprocent, men mine to øverste abs er synlige i hvert fald såå, ved ikke om det kan sige noget? Ellers kan jeg uploade et billede her måske?

mimarsinan58 skrev:
Sakin skrev:hvis du er 191 høj med en vægt på 77kg og en fedtprocent på 15-17 stykker, så er jeg altså ked af at sige det, men så har du altså ik den helt store mængde muskelmasse at gøre godt med.

Ved virkelig ikke hvordan jeg skal kunne afgøre min fedtprocent, men mine to øverste abs er synlige i hvert fald såå, ved ikke om det kan sige noget? Ellers kan jeg uploade et billede her måske?

Et billed ville helt klart gi en bedre ide om det, og hvis dine 2 øverste abs er synlige, så ja, din fedtprocent er med sikkerhed lavere end du tror, med mindre du er et freak off natur, der lager fedt alle andre steder end maven :)
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Ser nogenlunden sådan her ud:

Billede

Det skal ogs lige siges at jeg ikke ''flexer'' eller noget :b

Så ja, hvad siger I? Bør jeg bulke eller cutte? :/

mimarsinan58 skrev:Så ja, hvad siger I? Bør jeg bulke eller cutte? :/

Bulk.
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.50
- Dødløft: 185.00

Getbiggernow skrev:

Bulk.

Kan du være mere specifik og ræsonnere din mening?

Og hvad vil I ellers sige at min fedtprocent ligger på? Hvis den ikke er så slem kan jeg vel godt få nogen 6 pack abs inden de 3 måneder?

Man kan ikke se du nogensinde har rørt en håndvægt, det er vel grund nok til at bulke.

Mht din fedtprocent, så er den næppe 17 eller hvad du nu selv skrev, men jeg tvivler
på at du får noget ud af at cutte udover at du kommer til at se direkte tynd ud.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)

mimarsinan58 skrev:
Getbiggernow skrev:

Bulk.

Kan du være mere specifik og ræsonnere din mening?

Og hvad vil I ellers sige at min fedtprocent ligger på? Hvis den ikke er så slem kan jeg vel godt få nogen 6 pack abs inden de 3 måneder?

På grundlag af at du ligner en spinkel dreng, og du har minimal masse på din krop. Udover det ville det være et godt standpunkt at bulke fra da din fedtprocent ikke nærmer sig de 17, men i stedet ville du ligne et offer for anoreksi hvis du cuttede. Du vil gerne have en 6-pack men måske du skulle træne lidt først, så du ikke ender med en slimpack og arme som spaghetti.

Udover det vil jeg give Hippo ret i at jeg ikke behøvede at være mere specifik, da det ville være næsten tæt på dumt, at cutte med så lidt masse på kroppen.
Brugeravatar

Styrkeliste

Ohh well.. Ikke fordi jeg er uenig med jer, slet ikke, men det sgu sørme træls at ikke kunne komme i strandform i år. Men forhåbentlig næste år :D

Tak for al hjælpen!

mimarsinan58 skrev:Ohh well.. Ikke fordi jeg er uenig med jer, slet ikke, men det sgu sørme træls at ikke kunne komme i strandform i år. Men forhåbentlig næste år :D

Tak for al hjælpen!

Ja det er det selvfølgelig. Men må indrømme hver sommer er der noget man gerne vil have haft lidt anderledes, hvis man kunne.

Men klø på så skal du nok komme til at stå skarpt næste år.
Brugeravatar

Styrkeliste

mimarsinan58 skrev:Ser nogenlunden sådan her ud:

Du skal træne
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

tazed skrev:

Du skal træne

Konstruktiv kommentar.
Brugeravatar

Styrkeliste

Getbiggernow skrev:
tazed skrev:

Du skal træne

Konstruktiv kommentar.

Ja? Begyndergains ville jo være rigeligt, han kan sagtens få lidt masse på uden at bulke.
Brugeravatar

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

tazed skrev:
Getbiggernow skrev:
tazed skrev:

Du skal træne

Konstruktiv kommentar.

Ja? Begyndergains ville jo være rigeligt, han kan sagtens få lidt masse på uden at bulke.

1.Hvorfor fanden ikke udnytte at han har sine begyndergains?. Han stiller selv spørgsmålet "bulk eller cut" og han skal vel ikke begynde at cutte vel?. Den bedste måde at opnå fremgang på, er at være i kalorieoverskud, om det så er vha. leangains, bulking eller hundredvis af andre forskellige metoder.

2. Derfor er det en direkte ubrugelig kommentar at udtale "Du skal træne" Når personen allerede træner, og stiller spørgsmåltegn til om han enten skal bulke eller cutte. Du opnår kort sagt meget mere ved at bulke end at ligge på dit ligevægtsindtag, lige meget om du har begyndergains eller ej.

3. Udover dette forstår jeg ikke din udtalelse "han kan sagtens få lidt masse på uden at bulke" Ja selvfølgelig kan han da få masse på uden at bulke, så længe han ligger i et pænt kalorieoverskud. Nøgleordet her er -lidt. Hvilken utrolig spændende idé skulle der være i, at vores individ her har besluttet sig for at vente til næste sommer med at se trimmet ud, og så begynde at træne og få -lidt masse på. Dette ville jo være direkte dumt. I stedet ville det være klogt at ligge i et pænt kalorieoverskud fra nu (altså bulke), udnytte hans begyndergains yderligere og derefter cutte når TS føler dette passer ham næste år.

Men jeg vil da gerne høre din argumentation for at han ikke skulle professor :roll: .
Brugeravatar

Styrkeliste

tazed skrev:
Getbiggernow skrev:
tazed skrev:

Du skal træne

Konstruktiv kommentar.

Som sagt er det ikke et godt billede og kan ikke få noget bedre frem med mindre jeg har en anden til at hjælpe mig med at tage et billede. Tro det eller ej, ser kroppen meget bedre ud i virkeligheden end det gør på det billede der. Siger ikke at jeg har et godt krop nej, siger bare at det billede der ikke siger noget om min muskelmasse :)

Anyways, ingen grund til at diskutere, da jeg for længst har besluttet mig om at bulke :)

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster