Det vil sige, at jeg har nået mit mål om at komme op på 80 kg. Jeg har ikke taget ret meget synligt fedt på, og jeg kan stadig passe mine bukser (tshirts, derimod, skal jeg til at skifte for anden gang
). Jeg er dog ikke i tvivl om, at fedtprocenten er gået op med et par stykker, fra vel omkring 10 til 12 %. Før havde jeg OK markeret mave, nu er den kun svagt markeret. Den buler kun ud om aftenen efter aftensmad, evt. efter frokost
Mit nye mål er, at ramme 85 kg., men med mindre fedt.
Min kost består pt., af:
2000 - 2500 cal fra nødder, brød, fisk, avocado, pasta, ris, kartofler, kakaomælk (
0 - 1000 cal. fra weight gainer de sidste tre måneder, for at bryde gennem en mur. Weight gaineren har jeg med andre ord brugt for at sikre mig, at jeg får 3000 cal om dagen.
0 - 500 cal. kommer fra søde sager som kage, sodavand mv. i forbindelse med fødselsdage, fredagshygge, møder mv. (EDIT: Dette er jo altså langt fra hver dag!)
Mine kosttilskud er: ZMA og weight gainer. Har lige købt kreatin igen (og har ikke taget noget endnu), som jeg ellers ikke har brugt.
Overordnet set sørger jeg for at ramme de 3000 cal, men jeg går ikke voldsomt op i, hvor kalorierne kommer fra sådan på dag-dag basis. Grunden er, at jeg altid har haft let ved at tabe mig (det er ofte sket helt ubevidst fordi jeg glemmer at spise) og ikke tager ret meget på i fedt.
Mit håb er, at jeg kan skære 500 cal væk, og dermed have nok cal til at gaine lidt, men alligevel - over tid - smide en smule fedt. Det behøver simpelthen ikke være ret meget, max ½ cm mavefedt.
Jeg har det ærligt talt dårligt med at skulle cutte længe eller kraftigt, da jeg stadig har ret gode gains.
Nogle idéer mht. evt. cut-periode, satsning på lean gains etc.?