Jeg vil gerne vide, om der er nogen som kan sige mig, hvad der sker rent fysisk med kroppen hvis den ikke kommer i kalorieoverskud, når man træner? Altså alle siger jo, at man skal være i kalorieoverskud for at opbygge muskelmasse.. Det er for så vidt også rigtigt men jeg savner måske lidt specifikation, altså nærmere forklarring på hvorfor det er så absolut vigtigt at kroppen er i kalorieoverskud? Og hvis man ikke er i kalorieoverskud, hvad sker der så med kroppen,altså jeg mener, at kunne man ikke forestille sig efter et træningspas, så får man måske kun 10% ud af det, altså mht. muskelen vokser end hvis man havde været i kalorieoverskud, så havde man fået næsten 100% ud af det afhængig af ens gener selvfølgelig.. Altså kort sagt, vokser man ikke stadig selvom man ikke er i kalorieoverskud? Er det ikke bare at man ikke får nær så meget ud af det, hvilket jo er det ideele, men kan man ikke godt vokse alligevel??
Savner en lille ekspertiseforklaring på det område, især hvad der rent fysisk sker med kroppen og hvorfor det er nødvendigt med kalorieoverskud? Folk siger at man skal være i overskud for at opbygge muskelmasse, ja tak, men hvorfor lige præcis?
Håber der er nogle som kan give en lidt mere uddybbende forklaring på det