Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1649
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1646

Følg bodybuilding.dk på

Hvad ville du forske??

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Jeg er blevet anbefalet af nogle lærere fra mit gymnasium at jeg burde være med i et forsøg hvor unge skal forske. Det går ud på at man har sit eget projekt, og man kan enten vælge at forske/opfinde sit eget, eller komme med en kvalificeret idé til hvordan det kan gøres. Der udloves en præmie på omkring 20.000kr mm., men jeg "føler" bare ikke rigtigt at der er noget jeg brænder for.. Tænkte noget indefor BB-området kunne være for fedt ;) Derfor ville jeg gerne vide om nogen har nogle idéer til hvad jeg kunne hvad vælge, i så fald, hvad ville I vælge?? :)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det svært at komme med ny forskning i BB-verdenen, uden en hel masse penge.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hvad med at forske lidt i de genetiske betingelser for at blive en god /hurtig elitesportsudøvere. Det kunne bl.a. være sprinter eller en anden gren indenfor en af OL disciplinerne..

Du kunne også komme ind over noget geografisk, altså om højden har noget betydning for de genetiske processer. Og med højden mener jeg; lande der ligger dybere eller lavere end havets overflade. Om det spiller en rolle.. Om klima, diæt spiller en rolle. Og hvad der i teorien ville være mest optimalt for at blive en god/hurtig elitesportsudøver, hvor skulle man fødes, hvilke forældre er "bedst" osv..

Bare et eks. jeg synes der er rigtig mange interessante projekter at hive fat i, ikke nødvendigvis inden for BB.. Jeg elsker forskning og "teste" teorier m.m, finde nye problemstillinger og evt. løse dem..

Men har du ikke en ting du fx undrer dig over og godt kunne tænke dig at vide mere om? Det kan du evt. gøre til et forskning projekt, så du ikke mister gejsten undervejs..

Nu er det jo kun ganske sjældent at man får en genial ide ud af det blå og så bare går hen og påviser den. I virkeligheden er det en masse pilleri, hvor man spekulerer lidt over de andres resultater og prøver at dreje det på en måde så det måske bliver mere rigtigt, ofte på meget lille skala. Du får heller ikke lov til at lave noget på dyr, og slet ikke mennesker, før du (eller din gruppe) har lavet en masse undersøgelser på forhånd.

Hvad er dit niveau og dine muligheder? Er det laboratoriearbejde, genetik, informationsindsamling?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Du kunne undersøge hvorledes atleter, der indtager antidepressiv medicin, har forringede/forbedrede forhold for at skabe progression i deres træning.

Det må siges at være yderst aktuelt og meget interessant.

Jeg synes først og fremmest, du skal gøre dig klart, hvilke muligheder du har, så du ikke ender med et uoverskueligt og dermed "usjovt" projekt.

Dernæst, synes jeg, du skal gå igang med at læse en hel masse indenfor det område, du mener er interessant: det er ofte det bedste, til at få inspiration, og når man så har tænkt lidt over det, kan man (måske) opstille en meningsfuld undersøgelse :)
"Lærling er fårking ripped. Han er meget Zaneonian og burde faktisk bruge sin tid på at rende rundt på Roskilde i et par små 80'er shorts med slids. Aesthetics!"
Brugeravatar

Reputation point: 75

Geografisk sted: København

TrainingDay skrev:Du kunne undersøge hvorledes atleter, der indtager antidepressiv medicin, har forringede/forbedrede forhold for at skabe progression i deres træning.

Det må siges at være yderst aktuelt og meget interessant.

Interessant, men totalt udenfor hans rækkevidde. Det er som om folk tror, at man kan forske i ting, ved bare at læse lidt og kigge på nogle forskellige atleter. Bare den lille sætning du nævner kræver tusindvis af forskningstimer og et enormt budget.
Brugeravatar

Træner her: Power Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Hvad er dine interesser? :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

forsk i hvordan du, når du knapper en øl op, kan blande to salte som starter en indoterm reaktion som cooler øllen instantly. det er nok ikke ret bb, men det kunne være awesome
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 170.00

Du kan forske udivde en eller anden teori, så koster det "kun" mange, mange, mange timer.
Ej ha ha tror du ikke der er noget du glemmer at fortælle? Misforstået din lærer?
Humor er en dejlig ting :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.00
- Dødløft: 70.00

Jamen der er i princippet ingen begrænsninger, da jeg enten kan vælge om jeg vil opfinde noget eller forske i et projekt, og kun lave en teoretisk gennemgang. :)

flere idéer tak :D
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Dødløft: 120.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster