Selvom der stadig er ca. 1,5 år til, at jeg regner med at begynde på en universitetsuddannelse eller lignende endnu, er det stadigvæk noget som jeg tænker meget over. Jeg er meget i tvivl om, hvor det ville være mest optimalt for mig at studere, og hvad jeg skal tager med i overvejelserne, udover uddannelsen selvfølgelig.
Jeg kommer selv fra Vestjylland, og tænker lige nu på at læse økonomi på universitet. Mange af dem jeg kender tager til enten Aalborg eller Aarhus, da det er tættest på og der i forvejen bor mange, som man kender.
Af hvad jeg hører rundt omkring er der rigtig meget prestige i at gå på CBS og uddannelsen er måske bedre her? Det samme hører jeg om Aarhus i forhold til Aalborg. For mig lyder det som om at Aalborg synes at være det universitet (no offense), at man får mindst ud af sin uddannelse, eller bilder jeg bare mig selv ting ind?
Lige nu hælder jeg mest til Aalborg, da det også trækker rigtig meget, at mange af mine venner skal derop. Derudover er en bachelor vel en bachelor ligegyldig hvor man tager den henne.. Eller er det?
Håber at der er nogen af jer, som har lyst til at dele jeres tanker omkring dette, da det som sagt er noget, som jeg spekulerer rigtig meget over. På forhånd tak