Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 999
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 996

Følg bodybuilding.dk på

hvor lav fedt% før bulk?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har læst en del om at jo lavere fedtprocent man har, desto nemmere er det at gaine lean mass når man bulker. Det skulle have noget at gøre med insulinen ved en lavere fedtprocent sender mere af næringen man indtager til musklerne, hvor man ved højere fedtprocent også ernærer fedtdepoterne. (så vidt jeg har forstået)

Mit spørgsmål er så om hvornår man har lav nok fedtprocent til dette? Har læst folk der mener man skal helt ned i 6-8% før man bør bulke. Jeg er dog 192 cm høj og vejer 84 kg, mit taljemål er 88-90 cm og er på ingen måde tyk, men er heller ikke cuttet i bund. Jeg har dog snart ikke lyst til at tabe mig mere. Mit problem går lidt på om jeg BØR fortsætte med at tabe mig, indtil jeg når en 8-10% for netop at få mest mulig ud af den måde insulinen fungerer på under bulk?

Min fedtprocent ligger nok mellem billedet med 10-12% og billeder med 15% på nedenstående link:
http://www.builtlean.com/wp-content/upl ... ge-men.jpg

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

jeg ville bulke nu hvis jeg var dig, 192cm og 84 cm må være tyndt, og jeg ville ikke stoppefør jeg ramte 90-95kg minimum, bulkede selv til 106-7 kg i vinters og jeg er 2cm mindre end dig.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 175.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tyskeren skrev:jeg ville bulke nu hvis jeg var dig, 192cm og 84 cm må være tyndt, og jeg ville ikke stoppefør jeg ramte 90-95kg minimum, bulkede selv til 106-7 kg i vinters og jeg er 2cm mindre end dig.

Det er nemlig tyndt. Men jeg bør ikke tænke for meget over det med insulinenrespons fungerer bedre med endnu lavere fedtprocent? ved ikke hvor meget jeg skal lægge i det nemlig..

nu ved jeg så ikke hvor potentielt meget det kan give, men jeg ville ikke lægge for meget i det nej, sådan nogle ting kan man finpudse når man er tæt på sit genetiske max og et stort svin !,

træn,spis, og sov. meget mere behøver du ikke at tænke på når du er hvor du er :)
Brugeravatar

Styrkeliste
- Squat: 175.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Vis kostplan

Tyskeren skrev:nu ved jeg så ikke hvor potentielt meget det kan give, men jeg ville ikke lægge for meget i det nej, sådan nogle ting kan man finpudse når man er tæt på sit genetiske max og et stort svin !,

træn,spis, og sov. meget mere behøver du ikke at tænke på når du er hvor du er :)

Makes sense! Vil gå igang med at bulke stille og roligt så jeg kan komme til at fylde lidt mere i landskabet! Tak for det :)

Tyskeren skrev:nu ved jeg så ikke hvor potentielt meget det kan give, men jeg ville ikke lægge for meget i det nej, sådan nogle ting kan man finpudse når man er tæt på sit genetiske max og et stort svin !,

1+ enig!! Du sku' tynd, så var jeg dig ville jeg bare bulke på, og køre videre det næste års tid!! Sådan noget som det du nævner er småting, og ikke rigtig noget der er aktuelt for dig.. :) Held & lykke, og husk det nu, basis øvelser!!

Geografisk sted: Aarhus

Styrkeliste
- Squat: 180.00
- Dødløft: 190.00

...
Sidst rettet af BigDaddyCool 28. mar 2014, 12:27, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: -17

Styrkeliste
- Bænkpres: 175.00
- Squat: 205.00
- Dødløft: 230.00

Ifht. optimal insulinfølsomhed, er det også en afvejning af konsekvenserne ved at være så langt ned i bf%.

Fedtprocent er forøvrigt et noget vilkårligt begreb, både fordi de færreste har adgang til en præcis måling til når de er ret meget under 12, samt at det er blevet voldtaget af misforståelsen af fedts nødvendighed. ~5% er absolut livsnødvendigt, og det finder du snildt i cellemembraner, hjernen, knoglemarv. Hell hvis du var en klump ren rå muskelmasse, ville du ikke komme meget under 5.
Brugeravatar

Reputation point: 245

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster