Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1317
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1316

Følg bodybuilding.dk på

hvor mange kcal skal jeg indtage ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har set mange steder i forslag til kost planer at man skal ligge så og så meget over (eller under) ens daglige indtag af kcal. men hvor ved man fra hvor meget man har behov for?. hvordan kan man regne det nøjagtigt ud eller prøver man sig bare frem?! jeg tænker det kan være meget svingende efter hvad man spiser og hvor meget cardiotræningen, fitness, laver og ellers rør sig i løbe af en dag...

vh Henrik

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis du tager på, spiser du mere, end du forbrænder.

Hvis du taber dig, spiser du mindre, end du forbrænder.

Simple as that :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Dit behov afhænger af hvilke aktiviteter du laver i løbet af en dag - fx hvor meget tid du bruger på at sove, træne, sidde, stå, gå, lve mad, gøre rent osv. Brug google og søg på "ligevægtsindtag beregner" så er jeg sikker på der kommer et par stykker op du kan bruge til at estimere det.
Når du har estimeret det, så kan du prøve at indtage den mængde energi beregningen har anslået samt følge din vægt hen over de næste 14 dage - hvis din vægt står stille, så ramte beregningen rigtigt, hvis du taber dig er dit forbrug højere end du regnede dig frem til og hvis du tager på så er dit forbrug lavere end du regnede dig frem til. Nu kan du så justere dit ligevægtsindtag alt efter hvor meget du har taget på/tabt dig (hvis du har tabt dig/taget ½ kg på om ugen, så er dit forbrug ca. 500 kcal højere/lavere end det beregnede).

Mener der er en calorie beregner på motion-online.dk søg på google. Den giver et meget godt fingerpeg, start ud med den og som de andre så siger - hvis du tager på så spiser du mere end du forbrænder og virsa versa.

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

det lyder jo endeligt enkelt og godt fedania. og et rigtig godt udgangspunkt TAK. vil holde øje med det den næste tid! havde endeligt bare forstillede mig at man kunne måle det med hvad ved jeg blodprøve udholdendes test eller whot ever. jeg har set en masse forskellige beregner på nette men gir ik meget for dem pga. jeg er ik interesseret i et ca tal eller en standart beregner. hvis noget andet er mere præis. måske er det ligegyldige detaljer, fordi jeg tager ca 1.15 kg på om måneden og har gjort det i 7 måneder nu. og fra dag et. jeg tænker naturligvis på at juster det snart så jeg ik tager fedt på men taber det jeg har.. og en naturlig træng til at være i 100 % kontrol er det som for mig til at spørge.

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster