Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1556
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1554

Følg bodybuilding.dk på

Hvor meget Pulver & hvor meget kost ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Lige et par spørgsmål inden jeg shopper ;P

Hvis man skal indtage 250g protein på 1 dag
hvor meget bør man indtage i pulver som max ?

Er en bodylab wiegt gainer, & bodylab kreatin nok?
eller bør skal man variere med bodylab W80 feks.?

Baseret på muskelmasse vækst.
efter som jeg lige har lavet min bruger her vil jeg vente med at udfylde de resterende ting
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Østerbro

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Som max vil jeg sige 3 shakes whey80 om dagen. Det vil være en om morgenen, en før træning(unødvendig!) og end efter træning sammen med carbs..

Hvis jeg var dig ville jeg starte ud med at købe 3kg carbs, 2kg whey80 og ½-1kg kreatin.
Så begynder du at tage 25g protein om morgenen, 20g carbs + 5g kreatin før træning og så 35g protein og 35g carbs og 5g kreatin efter træning..

Ellers læs lidt om kost under artikler, så bliver du nok lidt klogere.
bwahaha
Brugeravatar

Geografisk sted: Randers

Problemet med at tage protein pulver, er jo at det hurtigt bliver brugt, eller forbrændt. Så efter 1 time efter indtagelse så er dit protein pulver kommet igennem kroppen. Og hvis du ikke har fået protein fra andre kilder i forvejen, så går kroppen i en katabolsk fase(muskel nedbrydende).

Protein pulver jo egentlig kun godt lige efter træning, som en Post Work out shake, med hurtige kulhydrater, og kreatin.

Jeg mener at man kun skal tage protein pulver lige efter træning, og resten af dit protein indtag skal komme fra kød, fisk, og mælkeprodukter. Så dit protein indtag, og optagelse altid er igang, så kroppen er i en anabolsk fase(muskel byggende) hele dagen.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Okey.. jeg er helt enig i at man skal formindske intag af forskellige kosttilskud og få mest muligt igennem mad og drikke ...

der bliver sagt 3 shakes dagligt hvor mange gram udgør det ? Og hvorfor whey 80 og ikke Wiegt gainer
carbs er det et bestemt calorie tilskud i pulver & hvor nødvendigt er det, altså at ta det i pulver ud det andet

BTW tak for et hurtigt respons :)
efter som jeg lige har lavet min bruger her vil jeg vente med at udfylde de resterende ting
Brugeravatar

Meningen i at tage hurtige kulhydrater sammen med protein pulver, er at det timer at ens blodsukker stiger i vejrs sammen med sit insulin(det kraftigste hormon) niveau præcis samme tid som dit protein pulver virker.
Desuden med at det er indenfor "window of oppurtunity" som er lige efter træning, hvor kroppen er yderst modtagelig overfor genopbygning af sine muskler.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Hvis man nu tog mindre doser af protein pulver sammen med måltiderne, og så en lidt større dose inden og efter træning af protein og kreatin.

ville det så ikke være rigeligt og optimalt.

carbs = kulhydrat som er kreatin ???
Brugeravatar

Fernix skrev:Hvis man nu tog mindre doser af protein pulver sammen med måltiderne, og så en lidt større dose inden og efter træning af protein og kreatin.

ville det så ikke være rigeligt og optimalt.

carbs = kulhydrat som er kreatin ???

Du er da vist pulverfiskeret :wink:
Protein pulver er ikke et mirakelmiddel du bare skal have en masse af i løbet af en dag for at blive stor og stærk.
Få nu dine prots gennem kost i stedet.
Kreatin og kulhydrater er slet slet ikke det samme.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Det sku ikke til at blive klog på .. læser man en artikle et sted så får man noget andet afvide..

Tror bare jeg holder mig til at æde som et svin som jeg pleger under massebygning og så protein før og efter træner supleret med kreatin og vitammin EPA GLA osv Lol.
Brugeravatar

Fernix skrev:Det sku ikke til at blive klog på .. læser man en artikle et sted så får man noget andet afvide..

Tror bare jeg holder mig til at æde som et svin som jeg pleger under massebygning og så protein før og efter træner supleret med kreatin og vitammin EPA GLA osv Lol.

Du har da forhåbentligt ikke læst et sted at kulhydrater og kreatin er det samme. Det burde da næsten være grundlag for et sagsanlæg :lol:

Hvis jeg var dig ville jeg holde mig til at æde som en sportsudøver, og så få proteiner + kulhydrater (bodylab carbs) efter træningen. Og så er kreatin og vitaminer + fiskeolie rigtigt god idé.

Tag at læs artiklen vedrørende kreatin herinde.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Tror jeg også at jeg vil holde mig til ;p

man kan også gøre det alt for besværligt nogle gange.

Men tak for snakken
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster