Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1581
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1578

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan skal jeg tage mit protein ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB. Håber i kan hjælpe mig med mit spørgsmål.

Er lidt i tvivl om hvordan jeg skal tage mine forskellige typer protein/weightgainers.

Lige nu har jeg Bodylab weightgainer og bodylab slow relase kasein. Skal have købt noget alm protein også. Har kigget på whey 80. Kan det anbefales eller skal jeg finde noget andet?

Ville det gi mening at tage det på denne måde eller har i andre forslag?

Morgen: 2 scoops Weightgainer
Inden sengetid: 1 scoop Kasein
Og så på træningsdage tage fx whey 80 efter træning.

Skal jeg tage noget flere gange om dagen eller er det ok sådan som det her?

Har et arbejde der engang imellem gør at der går lang tid imellem jeg får noget at spise. Kan jeg tage en shake de gange som suplemment til et måltid? Og skal det så være weightgainer, proteinpulver eller kasein?

Har kigget lidt på Dymatize super mass gainer. overvejer at købe det efter min spand weightgainer er tom da det er en del billgere. Hvordan er de i forhold til hinanden? eller er det evt et 3 produkt jeg skal kigge nærmere på.

Derudover er jeg i tvivl om hvordan jeg skal tage mit kreatin? Er det bedst at tage morgen eller aften ?

Tror det var de sprøgsmål jeg havde for denne gang :D

Håber i vil tage jer tid til at hjælpe mig.
På forhånd tak.
Makk

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Tag dit weightgainer efter træning. Så kan du eventuelt supplere med proteinpulver i dagligdagen, hvis du har svært ved at få nok proteiner igennem kosten.

Kassein skal tages inden du går i seng, men IMO er en rugbrødsmad med makrel billigere og mindst ligeså godt som kassein pulver.

Weightgainer kan godt bruges som måltidserstatning.

Dit kreatin kan du tage sammen med din post-workout shake. På off-days kan du tage det, når det passer dig bedst.
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog

Mange tak :)

Dvs at jeg ikke behøver tage noget hver dag udover kreatin og evt kasein inden sengetid?

Og at det faktisk er unødvendigt at jeg køber proteinpulver, hvis jeg i stedetfor bruger weightgainer?

makk skrev:Mange tak :)

Dvs at jeg ikke behøver tage noget hver dag udover kreatin og evt kasein inden sengetid?

Og at det faktisk er unødvendigt at jeg køber proteinpulver, hvis jeg i stedetfor bruger weightgainer?

Du "behøves" ikke at tage det. Det afhænger af din generelle kost. Hvis du får de nødvendige proteiner gennem kosten, så er kassein og valle proteinpulver ikke nødvendigt.
"If you want to look somewhat like The Situation, which is gonna be pretty hard, you need to get that protein in your diet."
Brugeravatar

Tror at du ville ha godt af at læse en del om kost > læs en masse artikler.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: -70.00
- Squat: -65.00
- Dødløft: -80.00

Hvis jeg var dig ville jeg sniffe det.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Kostplan: Ingen kostplan

Legend skrev:Hvis jeg var dig ville jeg sniffe det.

Makrelmadder???
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Du skal spise meget varieret for at få de mængder af vigtige muskelopbyggende aminosyrer, som der er i proteinpulver :) Jeg vil ikke undvære mine daglige shakes i hvert fald!
Bodylab whey er en glimrende ide. Personligt bruger jeg dog et fra Dymatize

Træner her: Form og Velvære

Copah skrev:Tag dit weightgainer efter træning. Så kan du eventuelt supplere med proteinpulver i dagligdagen, hvis du har svært ved at få nok proteiner igennem kosten.

Kassein skal tages inden du går i seng, men IMO er en rugbrødsmad med makrel billigere og mindst ligeså godt som kassein pulver.

Dit kreatin kan du tage sammen med din post-workout shake. På off-days kan du tage det, når det passer dig bedst.

Undskyld mit sprog.
Men fandeme nej, om det kan erstatte et måltid. Det er et kosttilskud, et supplement, ikke noget som kan erstatte rigtig føde.

Jeg ser ikke nogen grund til at benytte sig både af kasein, weightgainer og whey proteinpulver.
Hvis du vil have noget nemt inden senge tid er det fint med en kasein shake. Dit weightgainer kan du tage efter træning og, hvis det er nødvendigt, i forbindelse med et måltid i løbet af dagen.
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

Jeg ville da ikke personligt have nogen problemer med at erstatte et måltid eller to med en weightgainer. Hvorfor skulle det være et problem?

Martin
Brugeravatar

Geografisk sted: State of Denmark

Træner her: Fitness World Køge

Nicobruun skrev:
Copah skrev:Tag dit weightgainer efter træning. Så kan du eventuelt supplere med proteinpulver i dagligdagen, hvis du har svært ved at få nok proteiner igennem kosten.

Undskyld mit sprog.
Men fandeme nej, om det kan erstatte et måltid. Det er et kosttilskud, et supplement, ikke noget som kan erstatte rigtig føde.

Jeg ser ikke nogen grund til at benytte sig både af kasein, weightgainer og whey proteinpulver.
Hvis du vil have noget nemt inden senge tid er det fint med en kasein shake. Dit weightgainer kan du tage efter træning og, hvis det er nødvendigt, i forbindelse med et måltid i løbet af dagen.

Hvis alternativet er intet måltid, så jo. Han skriver jo at det rent praktisk er svært at komme til rigtig mad, og så ser jeg ikke noget problem i det. Shake > ingen mad.
Brugeravatar

Tak for hjælpen :)

Bodo skrev:Du skal spise meget varieret for at få de mængder af vigtige muskelopbyggende aminosyrer, som der er i proteinpulver :) Jeg vil ikke undvære mine daglige shakes i hvert fald!

Aner du overhovedet noget om mad? eller om proteinpulver?
Måske du skulle holde dig til at læse før du vejleder.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)
Kostplan: Ingen kostplan

mikkel_baech skrev:
Bodo skrev:Du skal spise meget varieret for at få de mængder af vigtige muskelopbyggende aminosyrer, som der er i proteinpulver :) Jeg vil ikke undvære mine daglige shakes i hvert fald!

Aner du overhovedet noget om mad? eller om proteinpulver?
Måske du skulle holde dig til at læse før du vejleder.

Ja, det tror jeg at jeg gør. Jeg ved også, at der i proteinpulver er tilført ekstra af de essentielle aminosyrer. Jeg ved da også, at der er det samme i kød, fisk, mælk osv.. Men synes ikke jeg siger noget forkert. Vil bare ikke undvære mine shakes. Længere er den vel egentlig ikke.

Træner her: Form og Velvære

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 70 gæster