Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 730
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 728

Følg bodybuilding.dk på

Hvordan træner man Bicep optimalt og er Bicep curls nytteløs

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har hørt en påstand om at bicep curls nærmest er ubruglige for nogle personer vi taler om over 30% af folk. Fordi at når de laver øvelsen så er det bicep brachialis der tager det og ikke selve bicep musklen alle arbejder så hårdt for at få masse på. For at træne "biceppen" optimalt er man nød til at lave nogle lidt mere "specielle" øvelser. F.eks er det curl på DB så laver man det med lillefingeren så højt op som muligt, er det BB jamen så er det et bredt greb der skal til. Ellers ville incline bicep curl(preacher curl) også være godt.

Er det sandt eller en løgn?

jeg læste det på ronnie colemans hjemmeside hvor han kom med en kommentar om det.

jeg har også fundet en artikel hvor der står noget lignende så er der en chance for at de har ret?

jeg vedhæfter lige artiklen så kan i selv poste jeres meninger.

Og vær lige venlig ikke at poste the pupmed dude, bare for en høfligheds skyld.

Håber i kan bære over med at jeg lavede 3 tråde på under 10 min.
Vedhæftede filer
9481-ARE YOU WORKING YOUR BICEPS TO THEIR FULLEST.doc
(33 KiB) Downloadet 102 gange

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

More lifting, less thinking

Du er slet ikke avanceret nok til at overkomplificere ting og overtænke alting. Løft noget jern, når dine arme engang rammer de 45 cm og de IKKE ser gode ud (som de dog helt sikkert vil), så kan du jo overveje at finde alle de fancy øvelser med mystiske navne, du kan. Det vil dog ikke hjælpe dig, når du er begynder.
Jeg ved godt hvordan man så gerne vil finde den perfekte, den all-time bedste løsning til maksimal muskelvækst, men der findes kun én: masser af tunge basisøvelser efterfulgt af masser af proteinrig mad og tilsidst masser af kvalitets-søvn. Det er ikke: masser af latterlige isolationsøvelser med fancy navne efterfulgt af endnu flere mærkelige maskinøvelser.
Brugeravatar

Logbog: Vis logbog

man har vel lov til at vide?

men som du hentyder til(meget lidt) misterhamper, så kan for meget information kan være dårligt.

Mandenibusken999 skrev:man har vel lov til at vide?

men som du hentyder til(meget lidt) misterhamper, så kan for meget information kan være dårligt.

Overtænkning er ikke godt, især ikke som nybegynder. Du vil ikke få en bedre arm af at lave incline bosu-ball rotating kettlebell hammer-curls eller noget andet fanzy pis.
Brugeravatar

nu er det ikke "fancy pis" men advancerede teknikker

Mandenibusken999 skrev:nu er det ikke "fancy pis" men advancerede teknikker

Du vil heller ikke få en bedre arm af at lave incline dumbbell curls med pegefingeren pegende så højt op som muligt.

Less thinking, more lifting. Brug dit energi på at lave en ordenlig kostplan istedet :)
Brugeravatar

nu er det her lidt offtopic

men jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk de laver en kostplan? der er jo så mange ting man skal tage forbehold for. F.eks hvad nu hvis man ikke har en vigtig ingrediens en dag, hvad gør man så? Jeg prøver for det meste bare at æde noget hver 2-3 time, for det meste salat, en banan(specielt 30 min før træning) og noget vand....også pasta lige efter træning.

Som jeg sagde så er at lave en kostplan alt for uoverskueligt for mig, og jeg nænner ikke at be nogle andre om at lave en for mig for så skal de til at sætte sig ind i så mange ting jeg ved ik hvad...

det er virklig et af de ting som pirrer mig aller mest og jeg kan ikke tage mig sammen til at lave en ordenlig post om det.

Mandenibusken999 skrev:nu er det her lidt offtopic

men jeg fatter simpelthen ikke hvordan folk de laver en kostplan? der er jo så mange ting man skal tage forbehold for. F.eks hvad nu hvis man ikke har en vigtig ingrediens en dag, hvad gør man så? Jeg prøver for det meste bare at æde noget hver 2-3 time, for det meste salat, en banan(specielt 30 min før træning) og noget vand....også pasta lige efter træning.

Som jeg sagde så er at lave en kostplan alt for uoverskueligt for mig, og jeg nænner ikke at be nogle andre om at lave en for mig for så skal de til at sætte sig ind i så mange ting jeg ved ik hvad...

det er virklig et af de ting som pirrer mig aller mest og jeg kan ikke tage mig sammen til at lave en ordenlig post om det.

Surt, det er ellers en ordenlig kostplan, der vil gøre dig stor og stærk - ikke nogen fancy biceps-øvelser. Så brug energien på den istedet. Der er en masse artikler om kost her i Artikler, læs dem.

Salat og banan er ikke rigtig mande-ædelse. :)
Brugeravatar

jeg har læst dem, men alligevel hvergang jeg prøver at lave en plan så bliver det for uoverskueligt. Det er så langt ude at jeg ville betale folk for at lave en ordenlig kostplan skræddersyet til mig.

Desuden er der ikke meget andet sundt i huset udover det jeg nævnte specielt når man er Lacto-vegetar.

Misterhamper skrev:

Du vil heller ikke få en bedre arm af at lave incline dumbbell curls med pegefingeren pegende så højt op som muligt.

Less thinking, more lifting. Brug dit energi på at lave en ordenlig kostplan istedet :)

Jeg har ingen umiddelbar kommentar til topic starter, men bliver dog frygteligt træt af at du afskriver alt som 'fancy pis' uden at prøve at tilbagevise de påstande der nævnes i artiklen.

Ja, brug energien på at få flyttet vægtene nede i centret fremfor at gøre træningen overkompliceret...men der er vel også en grund til at vi skriver/læser på dette forum - det er vel for at spørge ind til og læse og forstå nuancerne i hvordan maksimal muskelvækst opnås.....

Geografisk sted: Hornslet

BBA skrev:
Misterhamper skrev:

Jeg har ingen umiddelbar kommentar til topic starter, men bliver dog frygteligt træt af at du afskriver alt som 'fancy pis' uden at prøve at tilbagevise de påstande der nævnes i artiklen.

Ja, brug energien på at få flyttet vægtene nede i centret fremfor at gøre træningen overkompliceret...men der er vel også en grund til at vi skriver/læser på dette forum - det er vel for at spørge ind til og læse og forstå nuancerne i hvordan maksimal muskelvækst opnås.....

undskyld men lige det argument jeg manglede :wink:

Desuden er der ikke meget andet sundt i huset udover det jeg nævnte specielt når man er Lacto-vegetar.

Hvad vil det sige at være lacto-vegetar?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)
Kostplan: Vis kostplan

lacto vegetar er at man ikke må æde æg, fisk og kød, men man må godt æde ost, mælk og den slags, så længe det ikke er en "(død)levende organisme" hvis du forstår hvad jeg mener.

Mandenibusken999 skrev:lacto vegetar er at man ikke må æde æg, fisk og kød, men man må godt æde ost, mælk og den slags, så længe det ikke er en "(død)levende organisme" hvis du forstår hvad jeg mener.

Okay, jeg forstår - så der er tre grupper af vegatar?

Vegetar: må ikke spise dyr, men gerne ost, mælk og æg
Lacto-vegetar: må ikke spise dyr (herunder æg), men gerne ost, mælk idet det er "dødt"
Veganer: må ikke spise dyr, æg eller ost (intet med/fra dyr)
Brugeravatar

Styrkeliste

ja så vidt jeg ved har du ret

jeg tror du misforstod mig

f.eks alt hvad der har et potentiale til(eller er en død livsform) at blive en livsform, f.eks æg må ikke spises.

mælk og ost kan på ingen måder blive en livsform derfor er det accepteret.

Hovedsagen er at mange lacto vegetarer ikke spiser det fordi de mener at det er syndt at tage dyrs/potentielle livsformers liv bare for at man selv kan æde det når man alligevel kan overleve uden det.

Mandenibusken999 skrev:ja så vidt jeg ved har du ret

jeg tror du misforstod mig

f.eks alt hvad der har et potentiale til(eller er en død livsform) at blive en livsform, f.eks æg må ikke spises.

mælk og ost kan på ingen måder blive en livsform derfor er det accepteret.

Hovedsagen er at mange lacto vegetarer ikke spiser det fordi de mener at det er syndt at tage dyrs/potentielle livsformers liv bare for at man selv kan æde det når man alligevel kan overleve uden det.

Måske formulerede jeg mig forkert, for jeg forstår godt hvad du mener! "Lacto" i lacto-vegatar står det for laktose - altså, du må jo gerne indtage laktose (et kulhydrat), som findes i mælk og ost...
Brugeravatar

Styrkeliste

BBA skrev:
Misterhamper skrev:

Nu tror jeg ikke vi skal overfortolke det MisterHamster sagde. Han mener bare at some begynder skal der ærlig talt ikke meget til for at biceps vokser. Men tror så tilgengæld han har misforstået MIB999's mening med indlægget, da det for mig virker som om han bare er interesseret i det, og ikke nødvendigvis har tænkt sig at prøve det på sig selv. Correct me if i'm wrong plz :wink:
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

Morrison skrev:Nu tror jeg ikke vi skal overfortolke det MisterHamster sagde.

:lol:
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Morrison skrev:
BBA skrev:
Misterhamper skrev:

Nu tror jeg ikke vi skal overfortolke det MisterHamster sagde. Han mener bare at some begynder skal der ærlig talt ikke meget til for at biceps vokser. Men tror så tilgengæld han har misforstået MIB999's mening med indlægget, da det for mig virker som om han bare er interesseret i det, og ikke nødvendigvis har tænkt sig at prøve det på sig selv. Correct me if i'm wrong plz :wink:

Og det har du helt ret i. Jeg synes bare ofte af brugere der starter et emne bliver 'stoppet' af en "det-skal-du-overhovet-ikke-bruge-til-noget-på-dit-niveau"-holdning. Det er bare synd og skam for siden.

Normalt er jeg altså ikke så mavesur, men denne her gang går det mig virkeligt på :evil:

Så den er ikke møntet på MisterHamster alene - der er bare ham der endte med at stå for skud (sorry) :embaress:

Han hedder altså stadig ikke MisterHamster :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:Han hedder altså stadig ikke MisterHamster :lol:

Sorry :unsure: - den fik bare en copy/paste fra Morrison's indlæg.

Det var ikke for at moppe...

som topic starter skriver vil han vide om det passer eller om det er løgn, ser vidst ud til at misterhamper prøver at ramme flest antal inlæg på sitet...

Det er rigtigt nok at det kan være lige meget hvordan man laver sin curls osv, når man er nybegynder men synes virkerlig det lamt at topicet blivet så langt om at folk synes det lame

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (2)

Det vigtigste er vel bare at du udfører øvelsen korrekt og får isoleret biceps? Jeg kommer fx ufrivilligt til at svinge ved stående DB curls, derfor har jeg valgt at sætte mig ved en bænk, der "låser mig" og lave preacher curls :)
Dem kan jeg i hvert fald godt anbefale.
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Ved du hvem der har skrevet artiklen? Ærlig talt lyder den ikke særlig saglig, men man skal jo ikke skue hunden på hårene. Jeg synes det lyder ret usandsynligt at der skal sådanne alternative øvelser til, kan ikke forestille mig at man ikke kan få samme, om ikke bedre resultater ud af f.eks. Hammer Curls og curls med EZ-stang. Men kunne skam godt tænke mig at høre hvis nogen kunne komme med en mere videnskabelig begrundelse til at be/afkræfte det.

Og Misterhamper, nothing personal, det var bare for at lette stemningen :D
Where's the god damn protein!?
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster