feldskov skrev:Kører pt 6 uger af gang i forhold til mit eget program
1 uge kører jeg 3x8
2 uge køre jeg 4x8
3 uge kører jeg 4x10
4 uge kører jeg 4x12
også ændres markent
5 uge 5x5
6 uge 5x3-4
Programmet ser således ud!!! 2 split here we go
Mandag/fredag Bryst / skulder / triceps
Bænkpress
skrå bænk håndvægte
flyes i cabel
håndvægt i hver arm og løft til siderne for skulder (kan ikke navnet)

rotator cuff øvelser altid 3x10
Fransk press / en arms tricep extensions
dips med vedhæng

Programmet for Ben/ryg/biceps er!!!
Sqaut
dødløft
ben curls
læg pres
pulldowns
rows / BOR
Hammer curls
biceps sidene med z stang

ANMELD TAK

Umiddelbart er der nogle ting der springer lidt i øjnene.
1 - Din skuldertræning
2 - Rækkefølgen af øvelser på din Ben/ryg/biceps dag.
3 - Din split og træningsmængde
1 - Skuldertræning.
Det er ikke meget skuldertræning du får lavet. Der er eks. ingen basisøvelser/compound øvelser som military press, dumbell press, upright rows eller lignende.
Det er prisværdig med lidt rotator cuff træning, men med mindre du er på vej tilbage fra en skade er der ingen grund til at det skal være et hovedelement i din træning.
Personligt ville jeg starte med eks. seated dumbell press for skuldrene.
2 - Først squat, så dødløft, så mere ben og læg og derefter lidt mere ryg?
Jeg vil anbefale at du flytter lægtræningen til sidst i dit program og flytter dødløft til efter du er færdig med at køre baglår. Der er ikke rigtigt nogen grund til at få godt gang i ryggen og så lige skulle køre baglår og lægge inden du fortsætter rygtræningen.
Derfor:
1 - Squat
2 - leg curls
3 - Dødløft
4 - Pulldowns
5 - Rows
6 - Biceps 1
7 - Biceps 2
8 - Læg
3 - Som jeg læser din split, så springer det lidt i øjnene at du A) træner voldsomt meget på hver træningsdag. Har du overvejet eks. en 3-1-3 split (hele kroppen køres igennem på tre dages træning, én dag fri, derefter tre dages træning)?
Dit split gør reelt at du træner biceps ligeså meget som du træner ben osv. Det holder ikke rigtigt.
Der findes tusind måder at lave sin split på, eks. Dag 1: Bryst/triceps, Dag 2: Ben/skulder, Dag 3: Ryg/Biceps. Det er måske noget du skulle overveje lidt.