Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1279
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1276

Følg bodybuilding.dk på

Hvorfor kan jeg ikke komme videre med min træning?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej der ude..
Dette er mit første opslag, så er jeg havnet i et forkert forum eller andet så skriv i en kommentar :)

Nu til mit problem..

Jeg har nu styrketrænet hele min krop forholdsvist intensivt det sidste 1 1/2 år, og jeg har opnået gode resultater mht. alle muskelgrupper. Jeg har de sidste 8 mrd. lagt stort fokus på ben/baller, da jeg efter en skade har haft brug for ekstra styrke her. Jeg er nu kommet så langt at mine ben/baller er blevet super stærke (i forhold til at jeg er en pige på 18 år med knæskader), og jeg kan nu benpresse 150 kg, squatte 55 etc.
- det er her mit problem finder sted. De første 4-5 måneder blev mine ben stærkere og stærkere, men de sidste 3-4 måneder er mine ben(ud over foran på låret) hverken blevet stærkere eller vokset det mindste. Jeg har effektiviseret min træning, ændret øvelserne, tilføjet mere vægt og helt anderledes øvelser og alt hvad det nu indebærer - dog sker der slet ingen forandringer og efter en bentræning mærker jeg aldrig smerter andre steder en foran på låret. Mine baller og baglår står, på trods af øvelser direkte ment hertil, totalt fast og jeg kan hverken se forandringer på områderne eller på de kilo som jeg kan løfte.

Er der noget jeg kan gøre? Kan i spotte nogen fejl som jeg laver og som derfor forhindrer mig i at komme videre?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du bliver nok nødt til at udpensle det lidt mere. Hvilke øvelser benytter du? Hvor tit træner du de øvelser? Har du nogen form for progression? Hvordan er din diæt? Bliver du tungere? etc. etc. Mit bud, ud fra dine oplysninger, er at du ikke tager på og derfor ikke fodrer musklerne, så at sige...

Reputation point: 10

ja, lidt info om øvelser/program. Du burde kunne bliver stærkere uden at vokse, hvis det er det du træner og spiser efter.

Hvordan har du tilføjet mere vægt hvis du ikke er steget i styrke?

Reputation point: 5

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Hej igen.

Mht. til kost spiser jeg efter en diæt som en personlig træner har lavet til mig - så den burde der ikke være noget problem med.. Mht til øvelserne, vil et typisk benprogram for mig se sådan her ud:

10 min løb
Benpres 70 kg - 120 kg - 150 kg
Squat - 30 kg - 40 kg - 55 kg
Leg curl - 20 kg - 25 kg - 30 kg
Lounges med fod på bænk - 8 kg - 10 kg - 12 kg (i hånden)
Lounges med spark (i stativ) - 2,5 kg 3 x 8x
Glutes kick - 25 kg - 30 kg - 35 kg
Glutes kick på knæ med elastik omkring foden - 3 x 8x med elastik af 2 sværhedsgrad

og med hensyn til tilføjelse af vægt, er det ikke særlig meget - Har blot været meget opmærksom på at presse mig selv!
Og ja jeg bliver tungere - dog i takt med at min fedt% også stiger underligt..

Reputation point: 0

Simplificér din træning.

Kør evt. en periode, hvor du fokuserer på et bringe et løft op ved hjælp af simpel lineær progression. Det kunne være at køre 3-4 sæt af 8 gentagelser med 40kg i squatten. Næste gang i skal squatte smider du 2,5kg mere på stangen, og sådan fortsætter du.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Logbog: Vis logbog

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster