Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 942
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 940

Følg bodybuilding.dk på

Hvorfor træningscenter?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej alle,
Vi er to, der er igang med det afsluttende AT-forløb på gymnasiet. I den forbindelse har vi emnet styrketræning, med fokus på selviscenesættelsen igennem styrketræning.
Derfor ville det være super fedt, hvis nogle af jer ville svare på de to følgende spørgsmål:
1. Hvorfor træner du i et fitnesscenter i stedet for 'bare' derhjemme?
2. Hvorfor er træning blevet en ting, der skal deles med andre via Facebook, Twitter, MOL og andre blogs/sites?

Vi har selvfølgelig selv en masse teorier for, hvorfor det er sådan, men det ville hjælpe os rigtig meget, hvis i ville skrive jeres mening om emnet. Hvis i er uenige er i også meget velkomne til at skrive det.

Mvh
Nicolai og Thobias

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

AT10 skrev:Hej alle,
Vi er to, der er igang med det afsluttende AT-forløb på gymnasiet. I den forbindelse har vi emnet styrketræning, med fokus på selviscenesættelsen igennem styrketræning.
Derfor ville det være super fedt, hvis nogle af jer ville svare på de to følgende spørgsmål:
1. Hvorfor træner du i et fitnesscenter i stedet for 'bare' derhjemme?
2. Hvorfor er træning blevet en ting, der skal deles med andre via Facebook, Twitter, MOL og andre blogs/sites?

Vi har selvfølgelig selv en masse teorier for, hvorfor det er sådan, men det ville hjælpe os rigtig meget, hvis i ville skrive jeres mening om emnet. Hvis i er uenige er i også meget velkomne til at skrive det.

Mvh
Nicolai og Thobias

1. At træne hjemme betyder ikke bare at man invisterer i et par håndvægte til 249 fra Harald Nyborg. Eller jo, det kan man sagtens, man hvis det skal være ordentligt og effektivt (barbell, vægtskiver, rack, bænk) så løber det op at få sig et home-gym.
2. Folk der ligger billeder af deres skinny six-pack på fb søger vel bare opmærksomhed :lol: På et forum som bb.dk er der gode muligheder for at dele affaringer, viden og meget andet.
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

1: Jeg ligger ikke inde med +100.000 og pladsen til udstyr. Samtidig er der sjove og rare mennesker i centeret.

Men sådan en åbenhed og venlighed oplever man ikke i de store kæder. Der er der bare folk med ondt i røven og snakken i hjørnerne.

2: Det føler jeg ingen trang til, snakker kun med folk om det hvis de selv kontakter mig omkring det.
At dele noget på en side som denne er jo oftest for debat imellem folk med delt interesse.
Sidst rettet af Straws 24. maj 2011, 14:12, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00

1.

Fordi trænings faciliteterne i et center er noget over den standard jeg har der hjemme, dvs et par dumbbells. Desuden er det begrænset hvor meget muskelmasse man kan opnå ved at træne med BW. Desuden betyder det for mig som er kind of newbie, at jeg kan spørge nogle af de kompetente gutter i centret om hjælp til nogle øvelser.

2.

Vil umiddelbart ikke mene at det bliver delt på facebook. Da folk derinde generelt ingen eller meget lidt viden, besidder vedrørende styrketræning #-o .

Et forum som dette benyttes til at få kritik af sine træninger, samt til at dele viden. Til tider kan blær også forekomme ;)

Held og lykke med projektet!
Brugeravatar

Reputation point: 5

1.
Træning hjemme kræver en del. træning hjemme er ikke bare et 13 kg vægtsæt fra harald nyborg, som andre fint har påpeget.
De færreste har pladsen og pengene til at have et ordentligt homegym. Derudover er der også en social del i træningen, ligesom i fodbold og andre sportsgrene. Man snakker jo med folk man kender deroppe ..
Plus at man kan flexe for damerne. Dem er der bare ik så mange af i mit center. :lol:

2.
Er det da det? For at kunne sige at "træning er blevet en ting der skal deles på facebook" så må i jo have nogle rapporter og statistikker der viser den udvikling.
Men hvad mener i med at dele på facebook? At folk poster billeder af deres fysik ? Skriver at de har været til træning? Skriver hvad de har løftet?
Hvis jeg skriver på facebook at jeg har løftet nyt max i bænkpres på xxx kg, så er det vel ikke anderledes end at en anden skriver at han løb marathon i weekenden. Eller at en veninde for 117. gang skriver at "Nu er lille Viggo helt tosset igen, hihi mor elsker sin øjesten"
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:Er det da det? For at kunne sige at "træning er blevet en ting der skal deles på facebook" så må i jo have nogle rapporter og statistikker der viser den udvikling.
Men hvad mener i med at dele på facebook? At folk poster billeder af deres fysik ? Skriver at de har været til træning? Skriver hvad de har løftet?
Hvis jeg skriver på facebook at jeg har løftet nyt max i bænkpres på xxx kg, så er det vel ikke anderledes end at en anden skriver at han løb marathon i weekenden. Eller at en veninde for 117. gang skriver at "Nu er lille Viggo helt tosset igen, hihi mor elsker sin øjesten"

Vi har ikke nogle statistikker eller rapporter, der viser at træning er blevet noget, der skal deles med andre på nettet. Hypotesen er baseret på, hvad vi selv har set på forskellige sites.
At du skriver på facebook at du har løftet et nyt max i bænkpres på xxx kg, er du den målgruppe vi gerne vil høre fra. Det er den "deling af træning" på nettet vi er ude efter.
Sådan som jeg hører dit svar på spørgsmålet, er det for dig det samme at poste om en god træning som når andre poster om et gennemført marathon, eller noget om deres børn. Er det korrekt forstået?

Logbog: Ingen logbog

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster