Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

grind skrev:Det der står i artiklen om træningscyklusser (det er vel den, du snakker om?), er jo kun et eksempel for en lineær bænkprescyklus, hvor stigningen er beregnet udfra en PR på 100 kg. Deraf de høje stigninger. Du skal udregne din stigning vha. procenter, så dine lateral raises vil selvfølgelig ikke stige nær så meget.
Men pas på med at stige for hurtigt og træne for tungt som begynder.

Moqensen skrev:Da du er begynder vil jeg ikke gå op i planlagt progression. Stig når du kan, og hold dig fra failure.

Anders W skrev:Moqensen skrev:Da du er begynder vil jeg ikke gå op i planlagt progression. Stig når du kan, og hold dig fra failure.
Du mener det er okay at køre med samme vægt 2 træningspas?

Anders W skrev:grind skrev:Det der står i artiklen om træningscyklusser (det er vel den, du snakker om?), er jo kun et eksempel for en lineær bænkprescyklus, hvor stigningen er beregnet udfra en PR på 100 kg. Deraf de høje stigninger. Du skal udregne din stigning vha. procenter, så dine lateral raises vil selvfølgelig ikke stige nær så meget.
Jo det er artiklen her på siden jeg mener![]()
Kunne jeg måske godt lige have skrevet..
Så er det en god idé at stige med de 5% fra gang til gang, som der nævnes i artiklen?
Jeg kommer godt nok til at stige meget lidt i mine laterals så, for vægten er pænt lav

TJ skrev:Anders W skrev:grind skrev:Det der står i artiklen om træningscyklusser (det er vel den, du snakker om?), er jo kun et eksempel for en lineær bænkprescyklus, hvor stigningen er beregnet udfra en PR på 100 kg. Deraf de høje stigninger. Du skal udregne din stigning vha. procenter, så dine lateral raises vil selvfølgelig ikke stige nær så meget.
Jo det er artiklen her på siden jeg mener![]()
Kunne jeg måske godt lige have skrevet..
Så er det en god idé at stige med de 5% fra gang til gang, som der nævnes i artiklen?
Jeg kommer godt nok til at stige meget lidt i mine laterals så, for vægten er pænt lav
Ang. lateral raises kan du øge dine reps på samme vægt eller antal sæt indtil du kan stige til en højere vægt, dog vil jeg være enig med Moqensen i at du ikke behøves gå voldsomt meget op i progressionscyklusser.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster