Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1253
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1250

Følg bodybuilding.dk på

Idealt 2split uden squat?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej BB!

Jeg har efter ca. 2-3 års seriøs træning, måtte se i øjnene at jeg må vælge det famøse squat fra i min træning. Dette er ikke på grund af dovenskab, men fordi mine knæ ikke kan holde til det. Jeg har forsøgt mig i lange perioder at finpudse min squat-form og gå helt ned i vægt for at få formen på plads. Men lige meget hjælper det, mine knæ knækker og knirker, samt de gør meget ondt i flere dage efter.

Dette stiller mig lidt i et dilemma, når jeg er på udkig efter inspiration til nye programmer. "Squat er bare den bedste øvelse i hele verden" og samtlige atleter og bodybuildere får den til at lyde altafgørende. Så hvad gør jeg? Hvordan skal jeg erstatte squat når jeg leder efter nye 2split programmer?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Squat er en glimrende øvelse, men ikke altafgørende - og du kan sagtens få store ben uden. Problemet er dog, hvis du ikke kan squatte, hvad kan du ellers lave af benøvelser? Kan du lave split-squats, lunges, step-ups?

Har du været ved en fys og/eller kompetent personlig træner, for at finde ud af hvorfor dine knæ gør ondt?
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

flamingopikken skrev:Squat er en glimrende øvelse, men ikke altafgørende - og du kan sagtens få store ben uden. Problemet er dog, hvis du ikke kan squatte, hvad kan du ellers lave af benøvelser? Kan du lave split-squats, lunges, step-ups?

Har du været ved en fys og/eller kompetent personlig træner, for at finde ud af hvorfor dine knæ gør ondt?

Alle maskiner, altså isolation, som machine squat, hack squat, leg extension etc.
Jeg kan til en hvis grad lave walking lunges med lav vægt og det samme med split-squat. Men "bøjningen" for stor, altså at jeg kommer bare en lille smule for langt ned, så kan jeg mærke det..

Jeg har desværre ikke fået en lægefaglig "konstatering", men der er ét eller andet, da det er rimelig konsekvent ved squat og andre high-pressure ben øvelser.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Hvad har du gjort for at fikse dine knæ?
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

Du bør først og fremmest tage til en fys, for at få set på dine knæ. Walking lunges med halv ROM og lav belastning (som i: for lav) er ikke just noget man får store ben af.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan