Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1746
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1744

Følg bodybuilding.dk på

Indtagelse af proteinpulver....?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey.

Jeg har læst, at det er bedst at drikke 3 protein shakes om dagen, helst en om morgenen, en efter man har trænet og en inden man går i seng. Mit problem lyder så på at jeg er på arbejde fra kl. 8.30 om morgenen og kommer først hjem ca 17, og har først mulighed for at træne derefter. Dvs. Jeg drikker en shake om morgenen, og drikker først den næste når jeg kommer hjem fra arbejde (hver anden dag bliver det først efter jeg er kommet hjem og har fået trænet, hvilket ender med at blive omkring kl. 19). Jeg synes hullet er for stort, fra kl. 7.30 om morgenen (hvor jeg indtager shaken), og til kl. 17, hver anden dag kl. 19. Ville det så være en fordel at tage proteinpulveret med på arbejde, og så tage en shake derved 15 tiden, men hvad så med den fact at det er godt at drikke en shake efter man har trænet, og en inden man går i seng, hvis man skal fordele det på 3 gange dagligt.

Mit spørgsmål lyder så nok på, hvilke tidspunkter vil være de mest fordelagtige for mig at indtage proteinpulveret? Hvis jeg skal have fordelt det på 3 shakes om dagen, og man tager højde for de ovenstående faktorerne?

Håber det er forståeligt, og ikke er en alt for stor smøre. På forhånd tak:)

Mvh. Troels

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)
Kostplan: Vis kostplan

De tre shakes er vejledende.

Hvis vi nu siger at du skal have 180g protein om dagen og du kun får 100 gennem kosten er det smarte at du kan få resten gennem dit pulver.

Du får vel normal mad?

Men, jo handler om at få en jævn tilførsel af næringsstoffer gennem dagen så læg dine måltider/shakes med 3 timers mellemrum.
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (4)

Jo jeg får normal mad, spiser så meget så muligt, bl.a. er det buffet på mit arbejde, som jeg da også drager fordel af.

Dvs. vil det så være smartest at drikke en shake om morgenen, en om eftermiddagen, og så den sidste efter jeg har trænet eller før jeg går i seng, for man skal vel have et eller andet proteinfyldt både efter at have trænet og før man skal i seng (da kroppen jo ikke får tilført nogle næringsstoffer i løbet af natten). Men hvornår vil du så anbefale at drikke den sidste shake? Når jeg kommer hjem ved 17 tiden/efter træning eller før jeg går i seng? Og hvilket andet vil så være fornuftigt at spise, inden jeg går i seng, i tilfælde af at du foreslår mig at drikke shaken når jeg kommer hjem/efter jeg har trænet, eller omvendt for den sags skyld?

Måske stiller jeg mange spørgsmål centreret omkring det samme, men jeg ved ikke rigtig noget om det, og vil bare have det bedste ud af min træning :D

Mvh. Troels

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (31)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 38 gæster