Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1718
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1716

Følg bodybuilding.dk på

Ingen mæthedsfornemmelse overhovedet

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg har gennem en lang periode nu, haft problemer med at blive mæt af mine måltider. Inden jeg begyndte at træne kunne jeg nemt blive mæt af 100g havregryn, og jeg døjede ekstremt meget med at nå sølle 3.000 kcal, men nu kan jeg sagtens spise det dobbelte dagligt uden at føle mig mæt, og stadigvæk have lyst til at spise mere. Det er et kæmpe problem for mig da jeg gerne vil cutte et par kg her til sommer. Når jeg er færdig med mit første måltid tænker jeg kun på hvornår jeg må spise igen, fordi jeg stadig har lyst til meget mere mad.
Jeg cuttede i ca. en måned fra januar til februar, men derefter har jeg fået konstante ædeflip, og følte jeg havde behov for enorme mængder mad efter at have været i underskud igennem en periode..
Jeg fokuserer meget på at få et stort antal fibre fra grove grøntsager, samt jeg spiser havregrød til morgenmad som jeg synes er et af de morgenmåltider som burde mætte mest. Jeg har også forsøgt med 3 måltider i stedet for 5, men lige lidt synes jeg det hjælper.

Nogen vil måske mene jeg bare skal 'man up' og følge mine makroer og så stoppe der, men det ville være rart hvis nogen har nogle tips eller lign.
Jeg laver det topic for at høre om andre har haft samme oplevelse, og hvad I i så fald har gjort for at komme problemet til livs.

Stats:
193 cm høj
87-88 kg morgenvægt
3-4 års erfaring med vægttræning

Jeg træner et 3-split 5-6 gange om ugen og dyrker HIIT cardio efter hver træning.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg har hørt gode ting om Intermittent Fasting til netop dit problem - du får lov til at "æde igennem" og blive godt mæt hver dag, men du kommer så til at faste resten af dagen
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Logbog: Vis logbog

Har samme problem som dig, kan snildt æde 500g havregryn og være sulten 30 minutter efter igen!!!! Det eneste som hjælper på det problem er de 6-8L vand dagligt jeg drikker ( som sikkert ikke er sundt ) og skal pisse 24/7.. Men det er sku det eneste jeg har prøvet som hjælper :) (lovligt vis)

Reputation point: 100

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Hvordan ser kosten ud? Forhåbentlig ikke sådan som den kostplan du har oppe..
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg har også det samme problem. Men det hele ligger i sindet - selvkontrol er nøgleordet.

Jeg cutter med 2200 kalorier lige pt, og det er et helvede! :lol:
Brugeravatar

Reputation point: 50

Kostplan: Ingen kostplan

Pind skrev:Hvordan ser kosten ud? Forhåbentlig ikke sådan som den kostplan du har oppe..

Nej, det er en meget gammel kostplan, jeg kan lige give et eksempel her:

Måltid 1: 80g havregryn, 90g banan, 120g æggehvide, 30g whey, 20g peanutbutter

Måltid 2: 100g broccoli, 150g gulerod, 100g rød peber, 220g kylling og 30g kalkun bacon.

Måltid 3: Magen til Måltid 2. + en form for carbs, fx 250g søde kartofler.

Måltid 4: Lige hvad der udfylder resten af mine makroer. Tit proteinpandekager med havregryn, banan, whey og peanutbutter.

Derudover drikker jeg en shake med 30g whey og spiser en banan efter træning. Under træning indtager jeg 10g BCAA aminosyrer.

Jeg spiser efter IIFYM principperne, så jeg har ingen fast plan, men sørger hver dag for at få mindst 500g grøntsager, sundt fedt, og kvalitetsprotein.

Borumpas> Det har jeg også overvejet, men jeg tror ikke at perioderne uden mad vil være sjove for mig. Jeg fungerer simpelthen ikke når jeg er sulten.

Zink> Jeg drikker omkring 3 liter væske dagligt, jeg ved ikke om det vil hjælpe at øge den mængde. :)

Nid> Ja det er rigtigt. Jeg tænker bare ikke på andet end mad..

Bertold skrev:
Pind skrev:Hvordan ser kosten ud? Forhåbentlig ikke sådan som den kostplan du har oppe..

Måltid 2: 100g broccoli, 150g gulerod, 100g rød peber, 220g kylling og 30g kalkun bacon.

Måltid 4: Lige hvad der udfylder resten af mine makroer. Tit proteinpandekager med havregryn, banan, whey og peanutbutter.

Derudover drikker jeg en shake med 30g whey og spiser en banan efter træning. Under træning indtager jeg 10g BCAA aminosyrer.

Jeg spiser efter IIFYM principperne, så jeg har ingen fast plan, men sørger hver dag for at få mindst 500g grøntsager, sundt fedt, og kvalitetsprotein.

Altså nu er det ret svært at få et indblik i, når du ikke burger kostplansfunktionen.. Et kan dog siges. Det der stemmer Iker over ens med det her:
Bertold skrev:Jeg fokuserer meget på at få et stort antal fibre fra grove grøntsager
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pind skrev:
Bertold skrev:

Altså nu er det ret svært at få et indblik i, når du ikke burger kostplansfunktionen.. Et kan dog siges. Det der stemmer Iker over ens med det her:
Bertold skrev:Jeg fokuserer meget på at få et stort antal fibre fra grove grøntsager

Hvilke grøntsager er indeholder flere fibre end de tre jeg nævner? Hvilke vil du anbefale?

Det er ikke et spørgsmål om hvilke der indeholder flere fibre eller ej.. Det hele ligger i, at du siger du ikke bliver mæt, og så spiser du kun ca. 700g grønt om dagen. Prøv du at gange det med to eller tre.. Så kan du jo se om problemet stadig eksisterer.

Opnå dine resultater:
Brugeravatar

Styrkeliste

Bertold skrev:Nid> Ja det er rigtigt. Jeg tænker bare ikke på andet end mad..

Tag dig sammen. Dét er løsningen på dit problem.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Pind skrev:Det er ikke et spørgsmål om hvilke der indeholder flere fibre eller ej.. Det hele ligger i, at du siger du ikke bliver mæt, og så spiser du kun ca. 700g grønt om dagen. Prøv du at gange det med to eller tre.. Så kan du jo se om problemet stadig eksisterer.

Det har du jo ret i, jeg vil prøve at snige mig op på omkring et kilo grøntsager dagligt, og se om det hjælper. :)

Jeg har forresten prøvet at smide et eksempel på mit daglige indtag ind i kostplanfunktionen her på siden så det er mere overskueligt:
kostplan

holberg19 skrev:
Bertold skrev:Nid> Ja det er rigtigt. Jeg tænker bare ikke på andet end mad..

Tag dig sammen. Dét er løsningen på dit problem.

Jeg tænker naturligvis på andet end mad, det var for at sætte en fed streg under mit 'problem' at jeg skrev det på den måde. Men fint du lige fik tilføjet en sætning mere, det gjorde du dit indlæg 100 gange mere brugbart.

Hvor meget løfter du ide 3 store?
Der Weg ist das Ziel

U mirin brah?

#TEAM HARDEN

BiggunzZ666 skrev:Hvis FW var et land, så var det Afghanistan.
Brugeravatar

Reputation point: 115

Geografisk sted: Fuarkistan

Styrkeliste
- Bænkpres: 25.00
- Squat: 40.00
- Dødløft: 65.00

Metapod skrev:Hvor meget løfter du ide 3 store?

Dødløft: 6x120 kg.
Squat: 8x85 kg ATG. En lyskenskade har desværre sat mig en del tilbage i bentræningen, men jeg er på ret kurs igen. Sjovt nok er ben klart mit strongpoint når det kommer til muskelmasse.

Jeg træner ikke BB Bænk, men min PR i DB Bænk er 10x30 kg vil jeg tro.

Jeg er ikke stærk, overhovedet, men træner også 100 % BB så jeg fokuserer meget på excentrisk fase, god ROM og generelt god teknik.

Tak for jeres svar, jeg vil prøve at fordoble mit indtag af grøntsager og drikke noget mere vand. :)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster