alt det her med hormonel respons på kost og træning er bare sådan noget jeg godt lidt kan li at spi..e p.k til

jeg har nogenlunde styr på kost og træning i generelle træk.
Det med insulin og HGH, forstår jeg det korrekt at insulinen ikke forstyrer HGH i det HGH sætter igang, men man får ikke 'udbytte' af alle HGH's effekter(fx fedtforbrænding) fordi insulinens påvirkning har en kræftigere effekt? (det er bio, det er komplekst, jeg er klar over det, og min forklaring er en grovkornet approksimering).
Jeg ved jo fra erfaring at det bulkmæssigt godt kan betale sig med insulin, jeg har længe under bulk taget en stor mængde maltodextrin i min pre-workout shake 1 time før træning og en til lige efter, og der vokser jeg en hel del(jeg holder med vilje fibre og fedt ude i det vindue for at shaken ryger hurtigere igennem sækken). Jeg kender også folk som har forhøjet deres insulin(og HGH og Test.) på andre måder end at spise sukker, og de eksploderer jo i størrelse.
Så den flue jeg godt kan li at elske med for tiden er hvordan jeg får maksimalt ud af mit trænings pas, og samtidig holde fedt % lav(det er SÅ fedt!! man kan nærmest ikke se jeg er 10 kg lettere!! den fedt % skal være nede frem over!!).
Jeg kan ikke lære nok om hvordan jeg bedst balancerer og timer mine makroer i forhold til træning(og ja det ændrer sig som formålet ændrer sig).
Min kostplan i grove træk var et enkelt insulin spike med et kulhydrat/kreatin produkt før tæning, og ellers lavt glukemisk load resten af dagen. SÅ lidt efter lean gains modellen hvor man kun spiser i 8 timer i løbet af et døgn, 50-70 % af den daglige energi skal falde i vinduet 1-1,5 time før til 2-3 timer efter træning. Én dag om ugen med MASSER kulhydrater(det skulle lokke skjoldbrugskirtlen til at hæve forbrændingen i 7-10 dage), og en enkelt faste dag eller to om ugen(faste <=> <25% daglig energi).
Men er det overhovedet nødvendigt at bruge kulhydrat til at hæve insulinen, når insulinen alligevel stiger p.g.a. amminosyrene?(jeg må indrømme at jeg i skrivende stund ikke har enheder på hvor meget insulinen stiger som funktion af rene amminosyre, rene kulhydrater og kombinationen af de to)
Der var en artikel som omhandlede kombinationen af de to(amminosyrer og kulhydrater) som jeg ikke fik linket til, måske de 'symbioser' nok til at det godt kan betale sig med en smule 'hurtige' kulhydrater strategisk timet?
Og stiger insulinen nok til formålet efter ren valle?
Er formålet med stigningen hovedsageligt at kunne optage protein og kreatin?
Er der andre anabole effekter ved insulin som er værd at nævne i denne her sammenhæng?
Er det vækstmæssigt værd at holde insulinniveauet mere oppe med kulhydrat/amminosyre blanding end det ville være være på en balanceret diet med lav glukemisk index og load?
Hvad med insulinreceptorenes følsomhed hvis man har høj insulin i for lang tid af gangen?
der var et til men det har jeg sq glemt
og tak fordi i gider at dele ud af gaveren, det virkelig fedt at læse belæste menesker texter om emnet her

Jigsaw: hvor mange %(masse) af kosten skulle være kulhydrat hvis jeg skal have 'det meste' ud af det? (normalt når jeg kører aggresivt lavt kulhydrat er jeg på 3-5% men 8-12% er nok mere realistisk over tid) og timing?
P.s. cut/bulk cyklus skal jeg læse lidt op på, har aldrig rigtig cyklet kost, kun træning(hvis du har et godt link som kom endelig med det ! ;) )...