Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1076
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1074

Følg bodybuilding.dk på

Intensiv træning? Eller ikke .. ?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Som titlen beskriver, undre jeg mig lidt over, hvad der er bedst for at få mest mulig masse,
jeg plejer altid at træne intensivt og svede som en sindsyg, og tvinger mig selv til at holde mindst
1min pause imellem Squat/dødløft/bænk, men er ikke sikker på det er nok ;).
Ser ofte andre sidde og holde pauser på flere min, ?
Ved godt der intet bevis er på at mange reps og intensiv træning gør dig mere markeret end, men er der nogen som kan begrunde, hvis det overhovdet er rigtigt, at man får mere masse ved længere pauser.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Intensitivet er hvor tæt du køre på 1RM
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Bone-14 skrev:Intensitivet er hvor tæt du køre på 1RM

ah well tænkte nu mere på sådan pauser imellem set og sådan, hvis du forstår mig ret :)

som bone påpeger er intensitet i træningssammenhænge din ydelse i forhold til dit max, men ikke nødvendigvis 1rm, altså træner du med korte pauser og høj volumen, vil det betyde en lavere intensitet.

i øvrigt er der intet "bedst", varier mellem de to, dog mere med fokus på densitet og volumen
Brugeravatar

Reputation point: 245

Kostplan: Ingen kostplan

Kan du evt linke til dette "bevis" hvor der bliver konkluderet at flere reps og højere intensitet gør dig mere markeret? Dette har jeg nemlig aldrig set belæg for.

Masse afhænger ikke nødvendigvis af korte pauser, men mere på volume og på den stimuli der bliver forårsaget på den enkelte muskel. Stimuli kan du forårsage på mange måder og desuden kan du ikke regne med at alle folk reagere ens på diverse rep-ranges. Du kan sagtens bygge masse selvom du stort set aldrig kører over 5 reps, se bare på styrkeløftere, som jo oftest er nogle store drenge der kører med høj intensitet (som i % af 1RM) og lange pauser (3-5min). Dette betyder bare at du bør træne varieret og stresse den enkelte muskel med forskellige rep-ranges, volume, densitet og intensitet - som alle er faktorer du kan lege med i planlægningen af programmer. Hvad din krop reagere bedst på, finder ud langsomt ud af.
Ejer og personlig træner ved Fisker Performance

http://www.fisker-performance.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Kostplan: Ingen kostplan

Mini-Fisker skrev:Kan du evt linke til dette "bevis" hvor der bliver konkluderet at flere reps og højere intensitet gør dig mere markeret? Dette har jeg nemlig aldrig set belæg for.

Masse afhænger ikke nødvendigvis af korte pauser, men mere på volume og på den stimuli der bliver forårsaget på den enkelte muskel. Stimuli kan du forårsage på mange måder og desuden kan du ikke regne med at alle folk reagere ens på diverse rep-ranges. Du kan sagtens bygge masse selvom du stort set aldrig kører over 5 reps, se bare på styrkeløftere, som jo oftest er nogle store drenge der kører med høj intensitet (som i % af 1RM) og lange pauser (3-5min). Dette betyder bare at du bør træne varieret og stresse den enkelte muskel med forskellige rep-ranges, volume, densitet og intensitet - som alle er faktorer du kan lege med i planlægningen af programmer. Hvad din krop reagere bedst på, finder ud langsomt ud af.

Det var skam ikke det jeg mente, det med mange reps osv, gør dig mere markeret er ikke rigtigt, folk siger det bare, så ville bare høre om påstanden med pauser og masse hang sammen.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster