Min kæreste kommer fra Slovakiet og bor her i Danmark (København). Til sommer flytter hendes bror også til Danmark for at studere. Hendes bror er rigtig dygtig til ishockey (spiller i den bedste række dernede), og kunne godt tænke sig at spille i en klub i Danmark, ved siden af hans studier. Min kæreste undersøgte derfor, hvad der er af muligheder i Københavns-området, og ringede i denne forbindelse til en ishockeyklub i københavnsområdet. De fortalte hende, at han godt kan spille der, men at det vil koste 10.000 kr., som åbenbart skulle være et gebyr for at skifte klub, eller noget i den dur. Her sidder jeg så og undrer mig. Beløbet lyder helt vildt i mine ører! Jeg spiller selv badminton på højt plan, og kender også til fodboldreglerne, og jeg har aldrig hørt om et gebyr af den type (i hvert fald slet ikke i den størrelsesroden).
Jeg har selv prøvet at undersøge reglerne, men jeg kan umiddelbart ikke finde noget om det.
Er der nogen ishockeykyndige herinde, som kan fortælle mig, om de 10.000 kr. er et "normalt" beløb at betale i ishockey, eller om de bare prøver at "tage røven" på os?
På forhånd tak