Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69650 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1546
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1544

Følg bodybuilding.dk på

jack3d

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hey BB, jeg har lige fået et par bøtter jack3d hjem i dag, og det lader da til at have en mærkbar effekt.
Men det jeg tænkte på var sådan set bare om jeg kan lade den opblandede væske stå natten over, eller vil det gå ud over noget af effekten? - min umiddelbare tanke vil nok være nej, men ville bare lige være helt sikker da jeg ikke kunne finde noget omkring det på nettet :)

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kunne lade være med at blande det op og lade det stå natten over.
Så er du sikker.

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det indeholder kreatin som du ikke bør lade stå blandet op med vand så længe.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

mesomorf skrev:Det indeholder kreatin som du ikke bør lade stå blandet op med vand så længe.

Direkte forkert. Kreatin kan holde længe i vand uden at miste mærkbar effekt...

OP: Mig bekendt er der ingen indholdsstoffer i Jack3d, som du ikke fint kan lade stå opløst over en dag eller to... i hvert fald er det ikke noget problem i forhold til kreatin monohydrat
Sidst rettet af Jenslyn87 29. sep 2011, 22:28, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:
mesomorf skrev:Det indeholder kreatin som du ikke bør lade stå blandet op med vand så længe.

OP: Mig bekendt er der ingen indholdsstoffer i Jack3d, som du ikke fint kan lade stå opløst over en dag eller to... i hvert fald er det ikke noget protein i forhold til kreatin monohydrat

Fedt fedt :D - tusind tak for svar :)

Jenslyn87 skrev:

OP: Mig bekendt er der ingen indholdsstoffer i Jack3d, som du ikke fint kan lade stå opløst over en dag eller to... i hvert fald er det ikke noget problem i forhold til kreatin monohydrat

Kreatin er ikke stabilt i vand. Allerede af den grund er det ikke anbefalelsesværdigt at lade det stå opblandet i dagevis.

Hastigheden af omdannelsen til kreatinin er afhængig af temperatur og ph-værdi. Så ja, hvis du blander kreatin i alm vand og sætter det i køleskabet vil du sikkert have >99% tilbage efter det første døgn. Hvis du ændrer på de to parametre ændrer nedbrydelseshastigheden sig også.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

mesomorf skrev:
Kreatin er ikke stabilt i vand. Allerede af den grund er det ikke anbefalelsesværdigt at lade det stå opblandet i dagevis.

Hastigheden af omdannelsen til kreatinin er afhængig af temperatur og ph-værdi. Så ja, hvis du blander kreatin i alm vand og sætter det i køleskabet vil du sikkert have >99% tilbage efter det første døgn. Hvis du ændrer på de to parametre ændrer nedbrydelseshastigheden sig også.

Ved 25 grader Celcius
Billede

Den daglige nedbrydningsrate lå på omkring 2,3 % pr. dag, i en vandig opløsning ved 25 grader Celcius. Hvis man opbevarer sin kreatin-blanding i køleskab, vil nedbrydningsraten være endnu lavere. Så undersøgelsen viser tydeligt, at kreatin er relativt ustabilt i vand. Men nedbrydningsraten er slet ikke så høj, at man behøver at bekymre sig over kreatin koncentrationen i ens post-workout shake. Man kan i princippet blande den aftenen før, og stille den i køleskab. Når man drikker den dagen efter til træning vil der stadigvæk være tæt på 100 % kreatin tilbage i blandingen.

Jeg kan ikke helt se hvilke parametre man ellers kan ændre på. Mellem 5 og 25 grader celcius kommer kreatinblandingen næppe ud for.
Og pH ... tjaa tjoo, så er spørgsmålet måske også hvor meget den ændrer sig. Næppe noget at bekymre sig om
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:
mesomorf skrev:

Ved 25 grader Celcius

Den daglige nedbrydningsrate lå på omkring 2,3 % pr. dag, i en vandig opløsning ved 25 grader Celcius. Hvis man opbevarer sin kreatin-blanding i køleskab, vil nedbrydningsraten være endnu lavere. Så undersøgelsen viser tydeligt, at kreatin er relativt ustabilt i vand. Men nedbrydningsraten er slet ikke så høj, at man behøver at bekymre sig over kreatin koncentrationen i ens post-workout shake. Man kan i princippet blande den aftenen før, og stille den i køleskab. Når man drikker den dagen efter til træning vil der stadigvæk være tæt på 100 % kreatin tilbage i blandingen.

Jeg kan ikke helt se hvilke parametre man ellers kan ændre på. Mellem 5 og 25 grader celcius kommer kreatinblandingen næppe ud for.
Og pH ... tjaa tjoo, så er spørgsmålet måske også hvor meget den ændrer sig. Næppe noget at bekymre sig om

Det den strander på for mig er: Hvorfor gøre det? Vi ved at kreatinen nedbrydes, og vi ved at hastigheden det sker med er variabel.

Det er lidt ligesom at sige "det er kun lidt dumt, så gør det".

I øvrigt, med den mængde kreatin de fleste af os blander i vores shakes er det mere eller mindre ligegyldigt om så halvdelen er omdannet til kreatinin når vi endelig indtager det.

Uanset hvad er det næppe noget baby dør af, men jeg mener stadig ikke det er anbefalelsesværdigt.
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Styrkeliste

mesomorf skrev:
Dingo skrev:
mesomorf skrev:

Ved 25 grader Celcius

Det den strander på for mig er: Hvorfor gøre det? Vi ved at kreatinen nedbrydes, og vi ved at hastigheden det sker med er variabel.

Det er lidt ligesom at sige "det er kun lidt dumt, så gør det".

I øvrigt, med den mængde kreatin de fleste af os blander i vores shakes er det mere eller mindre ligegyldigt om så halvdelen er omdannet til kreatinin når vi endelig indtager det.

Uanset hvad er det næppe noget baby dør af, men jeg mener stadig ikke det er anbefalelsesværdigt.

Du forlader dig på en fejlslutning - et falskt dilemma. Nej, det er ikke anbefalelsesværdigt at lade kreatin stå blandet i vand natten over - men deraf følger det ikke, at det giver mening at fraråde det.

OP Spø'r, om det er et problem at lade det stå natten over. Det er det ikke. Det er, de facto, hamrende ligegyldigt :wink:
Brugeravatar

Hvorfor overhovedet blande det op lang tid før det skal drikkes??? Giver ingen mening :?
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Storfod skrev:Hvorfor overhovedet blande det op lang tid før det skal drikkes??? Giver ingen mening :?

Så langt er jeg da også umiddelbart enig, men der må vel ligge et eller andet bag, når nu der bliver spurgt :-s :)
Brugeravatar

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster