Vil lige starte ud med at sige jeg har læst artiklerne her på siden, specielt den med vægttab for kvinder, en kvindes møde med styrketræningsverdenen og kvinder og styrketræning. (hun har bare ikke muligheden for at træne i et center)
Jeg står i den situation at jeg gerne vil hjælpe min mor. Hun er ved at tabe sig, og hun skal tabe en del, jeg har snakket med hende lidt om det, og hun vil gerne vægt træne for at hjælpe det på vej, på opfølning af mit forslag.
Det er ikke en mulighed for hende at træne i et center, fordi hun can't be arsed.
- Jeg har givet hende mine 2 håndvægte der kan justeres op til 10kg på hver, hun har i forvejen en bold og et underlag. Da jeg er enig i at man aldrig skal gå ned pga udstyr, er mit første spørgsmål, hvad skal hun mere bruge af redskaber?(har ingen ide om de samme regler gælder for hunkøn, som for hankøn.)Dernæst kunne jeg godt tænke mig at lave et lille program hun skulle følge, bare 2 gange om ugen hvor hun lige får trænet lidt, her i starten. Det skal ikke være overdrevet, men bare sådan så hun for startet lidt ud, havde forstillet mig noget 3x15 i nogle øvelser med håndvægte. Det næste spørgsmål er så, er det en god ide at starte ud sådan?
Inden jeg begynder at prøve at lave et program, har i da nogle gode råd, og noget jeg måske skal tage hensyn til? så jeg ikke ender med at spilde hendes og min tid?
Fortsat god søndag. håber i har nogle gode råd.