Oplysninger:
Alder: 16 år.
Højde: Ca. 1,86.
Vægt: ca. 74 kg.
Intro:
Da jeg startede med at træne, var det på det grundlag at jeg gerne ville tage noget vægt på og få nogle muskler ovenpå en periode med sygdom, jeg var lige fyldt 15 år og vidste absolut ingenting om træning, kost eller søvn, så i kan nok regne ud at træningen blev meget useriøs og ustruktureret og det med at være muskuløs var heller ikke ligefrem min største drøm, pga. det hårde arbejde der skal ligges i. Jeg startede sådan set med at gå op i hvordan min krop så ud, da jeg begyndte på gymnasiet. Jeg startede på at træne sammen med en ven i det lokale træningscenter i September 2008. Selvom jeg ingenting vidste om træningsprogrammer, sammensatte jeg et 2-splits træningsprogram af vores favorit øvelser og så gik det ellers for sig, men vi fandt hurtigt ud af at de ikke så gode resultater måske havde noget at gøre med kosten, så dertil begyndte jeg ihvertfald i år 2009 at spise en god og sund kost samtidigt med jeg købte proteinpulver til efter træningen.. I det nye år synes jeg at mine gains har været o.k, man kan jo ikke forvente så meget når jeg stadigvæk vokser en del i højden. Efter flere samtaler med en kammerat fra min klasse, fandt jeg ud af at jeg måske skulle kører efter et struktureret program og det er jeg så begyndt på her lige efter påskeferien, nemlig et 2-splits HST program. Som jeg glæder mig til at se resultaterne efter.
Øvelserne kan i se her:
(I må meget gerne komme med forslag til ændringer)
Mandag/torsdag:
- Squat
- Dødløft
- Bent-over rows
- Preacher curls
- Underlårs curls
- Hyperextension (overvejer at skifte ud med shrugs?)
- Pulldowns
- Hammer
Tirsdag/fredag:
- Bænkpres
- Fransk pres
- Military pres
- Mave øvelse
- Incline DB pres
- Triceps pulldowns
- Upright rows
- Mave øvelse
(alle øvelser er opstillet i den rækkefølge, jeg udfører dem i når jeg træner)
Mine mål:
Angående vægt vil jeg gerne op og runde 80 kg. inden jeg fylder 17 år (1. dec)
Jeg træner 70% for udseende og 30% for styrke.
Mit mål er at få et veltrimmet og muskuløs krop, men dog samtidigt blive stærkere.
Håber ikke det var for meget læsning, men ellers tak fordi i tog tid til at læse det.