Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1047
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1044

Følg bodybuilding.dk på

juice til protein shake?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

ligenu er jeg igang med kreatin "kur" og kan mærke det hjælper på mig.. men efter træning der tar jeg normalt mine kreatin piller (fordi jeg får min shake der) men tænkte på om mælk er godt når kreatinen skal optages egentlig? har læst at juice skulle være godt.. men hvad fortrækker i selv? og hvis i bruger juice til jeres protein-shake hvor meget juice så? bare så det passer ind i jeres kostplan eller?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er pisse ligemeget, hvad du tager det med ;) Bare bland det i din shake, det plejer jeg. Nogle siger måske, at du skal tage det med juice eller med noget der indeholder sukker, for at "Spike" dit insulin niveau, så du absorberer det hurtigerer. Men det gør ingen forskel, hvor hurtigt du absorberer det. Bottom line, bare bland det med, det du har løst til ;)
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg, Fyn

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Det har ikke den store betydning for kreatin. Forskningen er ret inkonklusiv om hvorvidt der er nogen extra effekt at hente ved at mixe det med sukker eller ej.

Dog er det vigtigt at juice ikke er det eneste kulhydrat du indtager efter træning sammen med din protein - ihvertfald hvis denne er tilsat fruktose som sødemiddel, og er koncentrat. Det er sjældent at jeg selv drikker juice, så jeg skal ikke kunne sige hvad der er normalt at søde denne med, det er meget muligt at de fleste anvender sukkerose (alm. sukker) som er ganske fint efter træning. Det bedste og sikreste valg er helt klart friskpresset juice hvor fibre og andet godt ikke er bortraffineret.

Fruktose har den kedelige effekt at det forbigår de feedback mekanisker i leveren der fortæller den at dens glykogen (energi) depoter er fyldt op, hvilket kan lede til øget lagring af fedt i kroppen og forsinket opfyldning af muskel glykogenet, der i stedet for kan lede til at proteiner bliver brugt til dette, i stedet for at anvendes som en del af proteinsyntesen (muskelopbygning). Det blev til lidt for mange kommaer, men det er hvad der sker efter kl 3 om natten :whistle:

Mit råd? Brug hvad der passer ind i din kostplan, men sikre dig at du får rigeligt med andre kulhydrater efter træning :)
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

okay tak for det meget fine svar ^^ jeg bruger pt letmælk en ½ liter til shaken.. og når jeg så kommer hjem spiser jeg min aftensmad som består af 100g kylling og 125g ris.. skal jeg så tag pillerne med shaken? eller bare med et glas vand til aftensmaden?

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Vis kostplan

Sandsynligvis ligegyldigt. Det er navlepilleri at spekulere over så lidt.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Tilbage til Begynder forum