Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 799
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 796

Følg bodybuilding.dk på

Kalorieoverskud - hvor længe?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej flottestelotte smukkeste menneskelennesker :) :bodyman: HUAHHH! YEAH

Umiddelbart har jeg lidt svært ved at formulere mit spørgsmål, så det bliver nok til et par stykker.

Jeg vil gerne vide, hvor lang tid det gennemsnitligt tager at restituere efter træning?

Jeg ved godt, at der er individuelle forskelle og der kan være forskel på intensiteten af træningen, men antag, at vi snakker om en normal træning, hvor man har trænet tæt på grænsen af, hvad man kan yde.

Det jeg gerne vil frem til, er:

Efter træning - hvor længe skal man forsøge at være i kalorieoverskud for at opbygge muskelmasse, før man er restitueret og før kalorieoverskuddet bliver til fedt?

Eksempel: Hvis nu jeg på en uge kun træner en enkelt gang - f.eks. mandag - skal jeg så spise for at være i kalorieoverskud mandag, tirsdag og onsdag, eller skal jeg spise mandag, tirsdag, onsdag, torsdag, fredag, lørdag, søndag for at opbygge muskelmasse af træningen mandag?

Hvis I ikke forstår mit spørgsmål, så skriv alligevel, så skal jeg prøve at omformulere det :) peace 'n' love y'all, yoooooo

Jeg ved det blev lidt langt, beklager, men jeg håber I gider svare. :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Du skal være i overskud de dage hvor du træner. De dage hvor du ikke træner, skal du ca. ligge på dit ligevægtsindtag.

Ang. restitution er det normalt at give den pågældene muskel 48 timers hvile før du kan træne igen.
- Det kommer selfølgelig an på hvor godt konditioneret du er, men 48 timer er passende.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Qmega skrev:Du skal være i overskud de dage hvor du træner. De dage hvor du ikke træner, skal du ca. ligge på dit ligevægtsindtag.
Ang. restitution er det normalt at give den pågældene muskel 48 timers hvile før du kan træne igen.
- Det kommer selfølgelig an på hvor godt konditioneret du er, men 48 timer er passende.

Man skal vel også være i overskud de dage man ikke træner. Da man (også) tager muskelmasse på under restitution. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: -70.00
- Squat: -65.00
- Dødløft: -80.00

ThirtyEight skrev:Man skal vel også være i overskud de dage man ikke træner. Da man (også) tager muskelmasse på under restitution. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Nope - medmindre du er intresseret i at tage unødvendig fedt på.

Kroppen har kun brug for overskudet på træningsdage - jeg har selv kørt efter det koncept, og det virker tilsyneladende.

Christian Thibadeau anbefaler samme procedure.

Reputation point: 40

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Qmega skrev:
ThirtyEight skrev:Man skal vel også være i overskud de dage man ikke træner. Da man (også) tager muskelmasse på under restitution. Ret mig hvis jeg tager fejl.

Kroppen har kun brug for overskudet på træningsdage - jeg har selv kørt efter det koncept, og det virker tilsyneladende.

Sjøst?

Altså som sagt så ved jeg det ikke, men jeg tænkte bare, at man i en "bulking-periode" var i kalorieoverskud hver dag? Men har musklerne så allerede opbygget sig selv på 24 timer? - altså hvis man har indtaget det optimale og er i kalorieoverskud, naturligvis.

Qmega skrev:Nope - medmindre du er intresseret i at tage unødvendig fedt på.

Du kan ikke stille det sådan op - ønsker man maksimal hypertrophy inden for de mulige rammer, så ligger man også i overskud på offdage.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Qmega skrev:

Det som bliver nævnt her minder meget om carb cycling... så er det bare at på dine off dage skal de kcal du tager væk være carbs og ingen stivelse på off dage...
jeg har bruget det nu både under cut... og bulk det virker EFTER MIN MENNNING FANTASTISK.....
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 235.00

Qmega skrev:Nope - medmindre du er intresseret i at tage unødvendig fedt på.

Har lige læst en artikel skrevet af ham Christian Thibaudeau-drengen. (http://www.t-nation.com/free_online_art ... ut_bulking)

Her fortæller han om, at han er imod bulking-perioder og argumenterer hvorfor det er en dårlig idé, osv. Til sidst skriver han trods alt:

"Don't get me wrong, I'm not saying that you should eat a low calorie diet year 'round. I'm not against eating large amounts of food. In fact, to build muscle you must ingest more calories than you expend every day. However, the message is to use the correct amount of food to allow your body to build muscle at an optimum rate. You shouldn't stuff yourself trying to force-feed muscle onto your body."

Jeg ved godt, at det er taget lidt ud af en sammenhæng, og at han ikke konkret snakker om hvor vidt man skal være i kalorieoverskud hver dag, men dér skriver han det i hvert fald. Om han så mener det konsekvent uanset om man træner 2 eller 7 dage om ugen ved jeg ikke.

Casper.S skrev:Du kan ikke stille det sådan op - ønsker man maksimal hypertrophy inden for de mulige rammer, så ligger man også i overskud på offdage.

Jeg tror, du har ret, men som jeg spurgte tidligere i et eksempel:

Hvis man træner mandag, hvor længe skal man så være i kalorieoverskud for at opbygge optimal muskelmasse af træningen mandag, før kalorieoverskuddet går hen og bliver til fedt?

Jeg ved, at der selvfølgelig er personlige forskelle og at det afhænger af intensiteten af træningen, men jeg tænker bare gennemsnitligt :)

klausma skrev:Det som bliver nævnt her minder meget om carb cycling... så er det bare at på dine off dage skal de kcal du tager væk være carbs og ingen stivelse på off dage...
jeg har bruget det nu både under cut... og bulk det virker EFTER MIN MENNNING FANTASTISK.....

Det tror jeg ikke, jeg forstår helt. Altså på "ikke-træningsdage" er forsøger man at ramme det normale kalorieindtag med proteiner og fedt, og minimerer kulhydrater så meget som muligt? :)

eLPeDRoMagNiFico skrev:
klausma skrev:Det som bliver nævnt her minder meget om carb cycling... så er det bare at på dine off dage skal de kcal du tager væk være carbs og ingen stivelse på off dage...

Det tror jeg ikke, jeg forstår helt. Altså på "ikke-træningsdage" er forsøger man at ramme det normale kalorieindtag med proteiner og fedt, og minimerer kulhydrater så meget som muligt? :)

nej nej nej
På dine træningsdage ligger du omkring 300 til 400 kcal over ligevægt... på dine off dage tager du ris pasta og kartofler væk
og ligger på dine ligevægt ...
får masser af grønt og kød...

Osv..
Søg på carb cycling på google og læs .... der er masser at læse ..
Brugeravatar

Styrkeliste

klausma skrev:På dine træningsdage ligger du omkring 300 til 400 kcal over ligevægt... på dine off dage tager du ris pasta og kartofler væk og ligger på dine ligevægt ... får masser af grønt og kød...

Er der nogen, der har links til "videnskabelige" artikler (gerne med grafer) om, hvornår kroppen genopbygger og har brug for ekstra energi og protein. Og hvordan man så skal time sit indtag af mad - der går vel lidt tid, før maden når ned i fordøjelsessystemet og kan bruges til at bygge op med.

/Frederik

FredRyg skrev:
klausma skrev:På dine træningsdage ligger du omkring 300 til 400 kcal over ligevægt... på dine off dage tager du ris pasta og kartofler væk og ligger på dine ligevægt ... får masser af grønt og kød...

Er der nogen, der har links til "videnskabelige" artikler (gerne med grafer) om, hvornår kroppen genopbygger og har brug for ekstra energi og protein. Og hvordan man så skal time sit indtag af mad - der går vel lidt tid, før maden når ned i fordøjelsessystemet og kan bruges til at bygge op med.

/Frederik

Nej disse grafer har jeg ikk....
men jeg har prøvet det og jeg vil mene det har gjrot underværker for mig især under cut fordi det holder forbrændingen igang osv... men læs om det og prøv det.
det er den rigtige måde at finde det der virker for dig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 6 gæster