Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1339
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1336

Følg bodybuilding.dk på

Kan det godt blive for meget med fiskeolie kapsler

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Nu har jeg købt et glas EPA-GLA+ kapsler og min kæreste har åbenbart købt nogen kapsler der heddder KAL innovative quality ultra omega 3-6-9 som man kun skal tage en af om dagen. Er det dumt at spise kapsler fra begge glas eller er det fint nok. Jeg spiser i forvejen 50g nødder om dagen og 3tsk olivenolie.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 165.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

X skrev:Nu har jeg købt et glas EPA-GLA+ kapsler og min kæreste har åbenbart købt nogen kapsler der heddder KAL innovative quality ultra omega 3-6-9 som man kun skal tage en af om dagen. Er det dumt at spise kapsler fra begge glas eller er det fint nok. Jeg spiser i forvejen 50g nødder om dagen og 3tsk olivenolie.

så langtid det er sund fedt, og mængden passer ind i din kostplan (hvis du følger sådan en) så burde det da ikke være noget problem, hvis man tænker logisk over det..

/Kirk
The quality of a person's life is in direct proportion to their commitment to excellence, regardless of their chosen field of endeavor.
- Vince Lombardi

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Ingen kostplan

Nej, det er også sådan jeg ser på det. Men gad godt vide, nu er der jo en masse kcal i nødder f.eks, hvor mange kcal er der mon i de forskellige kapsler!?!
Brugeravatar

Styrkeliste

Ja, så må der vel være 12.5kcal pr pille. Men kan ikke helt alligevel forholde mig til om det er overkill at tage 2 forskellige piller. Altså skal jo tage 4 af dem der EPA-GLA+ og 1 af de andre, det er 5 fiskepiller dagligt og der er vel stort set det samme i. Mon det skader mere end det gavner. De ville jo ikke skrive at man skulle tage 4 piller om dagen hvis det ville være bedre at tage 8.
Brugeravatar

Styrkeliste

X skrev:Ja, så må der vel være 12.5kcal pr pille. Men kan ikke helt alligevel forholde mig til om det er overkill at tage 2 forskellige piller. Altså skal jo tage 4 af dem der EPA-GLA+ og 1 af de andre, det er 5 fiskepiller dagligt og der er vel stort set det samme i. Mon det skader mere end det gavner. De ville jo ikke skrive at man skulle tage 4 piller om dagen hvis det ville være bedre at tage 8.

Nej men de ville skrive du skulle tage 4 piller, hvis det bedste var 2 piller. Det vil sige du tager dobbelt op af deres produkt så løber du også dobbelt så hurtigt tør og køber noget nyt af deres produkt :roll:
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Logbog: Vis logbog

Henriksen skrev:
X skrev:Ja, så må der vel være 12.5kcal pr pille. Men kan ikke helt alligevel forholde mig til om det er overkill at tage 2 forskellige piller. Altså skal jo tage 4 af dem der EPA-GLA+ og 1 af de andre, det er 5 fiskepiller dagligt og der er vel stort set det samme i. Mon det skader mere end det gavner. De ville jo ikke skrive at man skulle tage 4 piller om dagen hvis det ville være bedre at tage 8.

Nej men de ville skrive du skulle tage 4 piller, hvis det bedste var 2 piller. Det vil sige du tager dobbelt op af deres produkt så løber du også dobbelt så hurtigt tør og køber noget nyt af deres produkt :roll:

Det er muligt, men jeg gider bare ikke spise 1 pille fra KAL og 4 piller fra bodyman hvis det gør mere skade end gavn.
Brugeravatar

Styrkeliste

X skrev:
Henriksen skrev:

Det er muligt, men jeg gider bare ikke spise 1 pille fra KAL og 4 piller fra bodyman hvis det gør mere skade end gavn.

Vil mene at 2 fra bodyman og 1 fra KAL skulle være rigeligt :)
The best activity for your health is pumping & humping - Arnold Schwarznegger
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

Træner her: Dragør Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 185.00
- Dødløft: 220.00

Today's nutrition tip comes from Dr. John Berardi:

Fish Oil Rules

I consider fish oil to be an essential supplement for fat loss. Data from the University of Western Ontario shows that fish oil supplementation increases lean body mass (during non-dieting conditions), increases BMR (by up to 400kcal/day), decreases inflammation, and improves the ratio of fat/carb oxidized (sparing carbs, burning fat). Recommended dose: Start with 6-10g per day of total fish oil (assuming 30% EPA and DHA).

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=813735

#3 — Fish Oil (or EPA/DHA) is King!

• Omega 3 fatty acids (like fresh water fish oils) haven't gotten the medical attention they deserve because they don't lower blood cholesterol. However, they do lower blood triglycerides and platelet aggregation. Platelet aggregation is an indicator of how likely the platelets are to stick to the walls of your arteries, which causes plaque build-up, leading to eventual artery blockade (arteriosclerosis).

• Taking three grams of fish oil per day for only 30 days will decrease blood triglycerides by 35%.

• Taking nine grams of fish oil per day will decrease the severity of mental disorders such as mania and depression.

• Inuit (an Eskimo people) eat diets low in fruits and vegetables and also high in saturated fats and animal protein. Although this diet doesn't seem "heart healthy," these people have a very low risk of CV disease. Why? Well, the average Inuit eats 130 g of marine foods per day (1000 mg of fish oil) while the average North American eats only 13 g of marine foods per day (100 mg of fish oil).

• When fish oil is taken regularly after a myocardial infarction, there's a 40% reduction in subsequent death rate.

• Fish oil is rapidly burned in the mitochondrion (the cellular "power houses"); therefore it's not likely to be stored as body fat.

• Flavorless fish oil is now being added to foods like eggs (Omega Pro) and in the future you'll see flavorless fish oil added to many foods, including ice cream.

http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=461077

og sidst men ikke mindst
Fish Oil and Fat Loss
by Mike Roussell
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=1651364

der er ikke noget der indikerer at 5 piller skulle være overkill, går udfra at pillerne er 1000mg kapsler så vil det være 40kacl i alt, men da de har en positiv effekt på vægttab er det næppe de 40kacl du behøver skære i
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

ja, jeg har godt nok læst om alle fordelene ved fiskeolie. Håber jeg kommer til at kunne mærke en lille forskel his og her, for spiser aldrig fisk andet end tun og har aldrig spist fiskeolie før. Om det så bare er en placebo effekt er for mig lige meget :)
Brugeravatar

Styrkeliste

X skrev:ja, jeg har godt nok læst om alle fordelene ved fiskeolie. Håber jeg kommer til at kunne mærke en lille forskel his og her, for spiser aldrig fisk andet end tun og har aldrig spist fiskeolie før. Om det så bare er en placebo effekt er for mig lige meget :)

For et par år siden havde jeg næsten konstant problemer med mine led, specielt ved skuldre og albuer, siden jeg begyndte at tage fiskeolie i mængder der er lidt større end anbefalet(~10g/dag), har jeg ikke haft en eneste skade/smerte i det der før kunne betragtes som problem områder.
Brugeravatar

Geografisk sted: 2500

Jeg døjer f.eks meget med min RM og jeg laver de rigetige øvelser og noget, men synes ikke jeg kan få det til at gå helt væk. Måske det kan hjælpe mig der, nu må vi se. Det er jo sundt under alle omstændigheder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster