Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1051
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1048

Følg bodybuilding.dk på

Kan det lade sig gøre?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej.

Jeg læst meget rundt omkring inde på siderne, både helpfil og andre tråde, dog vil jeg alligevel lige stille jer supermænd/kvinder et par spørgsmål.

Jeg er 22 år gammel, og er lige blevet færdig med min uddannelse, og skal starte som handels elev her 1 sep. altså om 2 måneder.
Siden mine 8 måneder i hæren har jeg taget omkring 20 kg på, og dem vil jeg gerne tabe. Jeg ved godt det ikke er muligt at tabe sig så mange kilo på så kort tid, og ved også godt at den eneste måde man kan tabe sig på, er at være i et kalorie underskud.

Førhen har jeg trænet meget styrketræning, og elsket det, men de seneste måneder har jeg ikke haft tid til det pga. skolen (dårlig undskyldning) Nu har jeg 2 måneder hjemme til at ligge hele min livsil (kost, træning, søvn mm.) om.

Når man ser min krop kan man ikke se at jeg vejer så meget da jeg stadig har nogle muskler, og vil ikke mene at jeg er så tyk at jeg skal have læge hjælp i nu, det vil jeg dog undgå og komme igang med det samme...

22 År
185 høj
122.00 kg :-$
I følge logik vægt:
Fat% 34,6 Mus% 37,2 Tbw%47,8 Bon%11,6 . 121,5 kg.

Jeg vil tracke alt hvad jeg spiser, og holde mig i et solidt kalorie underskud hverdag, og tænkt mig at dyrke lidt konditions træning om morgnen, og noget styrketræning om aftenen.

Det jeg ønsker hjælp til er:
122-100 på 60 dage, er det overhovedet muligt?
Hvad mål syntes du, at jeg skal sætte mig?
Og så ellers gode råd, guldkorn, og alt hvad du/i kan hjælpe med.
Jeg vil virkelig gerne ind på rette kurs, og om ikke andet få en sund livstil [-o<

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

22 kilo på 2 måneder er nok lige at stramme den, vil jeg sige. Du skal ligge i så stort kalorieunderskud, at det bliver rigtig ubehageligt. Nu har du givetvis en rigtig høj fedtprocent, så du kan sagtens tillade dig at tabe langt mere end de 2 kilo om måneden, man normalt anbefaler folk, når de cutter. Du kan eksperimentere dig frem med en blandig af mindre mad/træning/cardio, men jeg tvivler på, at det ville være såre realistisk at tabe dig mere end 6 - max 8 - kilo om måneden...

Hvis jeg var dig ville jeg satse på at tabe mig omkring 5 kilo om måneden i et halvt års tid, så du er nede på 90 kg. Det vil være lidt træls at cutte så længe, men altså..
Sidst rettet af EWhite 29. jun 2014, 21:02, rettet i alt 1 gang.
NO COCK IS AS HARD AS LIFE
Brugeravatar

Reputation point: 85

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00

Logbog: Vis logbog

Når nu du siger:
Jeg ved godt det ikke er muligt at tabe sig så mange kilo på så kort tid

hvorfor spørger du som om det eksakt samme?
122-100 på 60 dage, er det overhovedet muligt?

Hvad med at sætte dig det mål, at du gerne vil tabe dig stille og roligt over et langt stykke tid?
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Kostplan: Vis kostplan

Borumpas skrev:Hvad med at sætte dig det mål, at du gerne vil tabe dig stille og roligt over et langt stykke tid?

Jeg vil gerne have et stort mål som fx kunne være 90 kilo engang til næste år. Men jeg har bare brug for delmål, som jeg kan nå følgene

EWhite skrev:Hvis jeg var dig ville jeg satse på at tabe mig omkring 5 kilo om måneden i et halvt års tid, så du er nede på 90 kg. Det vil være lidt træls at cutte så længe, men altså..

Så det ville være realistisk at gå efter at tage 2-5 kg om måneden?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog

Bentover skrev:
Borumpas skrev:Hvad med at sætte dig det mål, at du gerne vil tabe dig stille og roligt over et langt stykke tid?

Jeg vil gerne have et stort mål som fx kunne være 90 kilo engang til næste år. Men jeg har bare brug for delmål, som jeg kan nå følgene

EWhite skrev:Hvis jeg var dig ville jeg satse på at tabe mig omkring 5 kilo om måneden i et halvt års tid, så du er nede på 90 kg. Det vil være lidt træls at cutte så længe, men altså..

Så det ville være realistisk at gå efter at tage 2-5 kg om måneden?

2 kilo er alt for lidt, jeg synes 5 kilo er ganske passende. Du skal have et godt træningsprogram samtidig, fx back to basics, så du så vidt muligt beholder din muskelmasse undervejs. Selvom du taber dig, vil du givetvis se større ud, i takt med at din fedtprocent falder, simpelthen fordi dine muskler begynder at træde frem stille og roligt.

Du skal jo ikke satse på en sixpack-form om et halvt år. Men en form, hvor du ikke længere har noget 'bildæk' på maven, og hvor man ikke længere tænker 'han burde tabe sig'. Forstår du, hvad jeg mener? :-)

Derfra kan du så begynde at arbejde imod en decideret 'flot krop'. Men én ting ad gangen.
Brugeravatar

Styrkeliste

EWhite skrev:2 kilo er alt for lidt, jeg synes 5 kilo er ganske passende. Du skal have et godt træningsprogram samtidig, fx back to basics, så du så vidt muligt beholder din muskelmasse undervejs. Selvom du taber dig, vil du givetvis se større ud, i takt med at din fedtprocent falder, simpelthen fordi dine muskler begynder at træde frem stille og roligt.

Du skal jo ikke satse på en sixpack-form om et halvt år. Men en form, hvor du ikke længere har noget 'bildæk' på maven, og hvor man ikke længere tænker 'han burde tabe sig'. Forstår du, hvad jeg mener? :-)

Derfra kan du så begynde at arbejde imod en decideret 'flot krop'. Men én ting ad gangen.

Hvorfor mener du, at han kan tabe 5 kilo fedt om ugen? Tror du, han kan håndtere et kcal. underskud på ~35.000/ugen? Tror du, hans krop er istand til at forbrænde for ~35.000 kcal. fedt?
>Selvom du taber dig, vil du givetvis se større ud, i takt med at din fedtprocent falder
Du kan ikke mene, at han vil se "større ud" efter at have tabt sig 20 kilo :?

IMO:
De første 3-5 kilo taber du i løbet af den første uge eller to, som bare vil være vandvægt.
Jeg ville tage den stille og rolige vej for at minimere muskeltab (og maksimere muskelgainzzz), minimere strækmærker og løs hud og bare tabe mig 500 gram+ om ugen.
Forstået sådan, at det ikke er dårligt at tabe dig mere end 500 gram, men du bør ikke bevidst prøve på at tabe dig for voldsomt.
Det burde i teorien kunne tage dig ca. ~30-40 uger, som er lidt mere end et halvt år. Eller du kan tabe dig hurtigere og risikere ar, løs hud samt en øget risiko for at fucke op og give op.
Brugeravatar

Reputation point: 259

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 155.00

Borumpas skrev:Hvorfor mener du, at han kan tabe 5 kilo fedt om ugen? Tror du, han kan håndtere et kcal. underskud på ~35.000/ugen? Tror du, hans krop er istand til at forbrænde for ~35.000 kcal. fedt?
>Selvom du taber dig, vil du givetvis se større ud, i takt med at din fedtprocent falder
Du kan ikke mene, at han vil se "større ud" efter at have tabt sig 20 kilo :?

IMO:
De første 3-5 kilo taber du i løbet af den første uge eller to, som bare vil være vandvægt.
Jeg ville tage den stille og rolige vej for at minimere muskeltab (og maksimere muskelgainzzz), minimere strækmærker og løs hud og bare tabe mig 500 gram+ om ugen.
Forstået sådan, at det ikke er dårligt at tabe dig mere end 500 gram, men du bør ikke bevidst prøve på at tabe dig for voldsomt.
Det burde i teorien kunne tage dig ca. ~30-40 uger, som er lidt mere end et halvt år. Eller du kan tabe dig hurtigere og risikere ar, løs hud samt en øget risiko for at fucke op og give op.

Hvad er det for noget nonsens.
Så du mener, at en ekstremt overvægtig person (no offense til trådstarter) skal nøjes med at smide vægt ved samme hastighed, som en person, der lige skal cutte til strandformen? Manden har givetvis ikke synderlig mange muskler, og han skal ikke spekulere i at tabe sig langsomt for at beholde muskelmasse, når han skal tabe sig omkring 40 kilo for at nå en anstændig fedtprocent med nuværende muskelmasse. Med din fremgangsmåde skal han cutte de næste 2 år, hvilket er grotesk.

Og jo, selvfølgelig ser folk større ud, når de sænker deres fedtprocent. Det ved du udmærket godt. Jeg ved godt, at du elsker at fluekneppe, men jeg orker simpelthen ikke at skære det ud i pap.
Brugeravatar

Styrkeliste

EWhite skrev:Og jo, selvfølgelig ser folk større ud, når de sænker deres fedtprocent. Det ved du udmærket godt. Jeg ved godt, at du elsker at fluekneppe, men jeg orker simpelthen ikke at skære det ud i pap.

Ah, jeg tror ikke just man kommer til at se større ud, når man går fra en fedtprocent til 35% til 15%. Det er nok mere, når man går fra noget i retningen af 15% til sub 10% uden tøj på.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Forcedreps skrev:
EWhite skrev:Og jo, selvfølgelig ser folk større ud, når de sænker deres fedtprocent. Det ved du udmærket godt. Jeg ved godt, at du elsker at fluekneppe, men jeg orker simpelthen ikke at skære det ud i pap.

Ah, jeg tror ikke just man kommer til at se større ud, når man går fra en fedtprocent til 35% til 15%. Det er nok mere, når man går fra noget i retningen af 15% til sub 10% uden tøj på.

Jeg vil nu mene, at det kan gøre en del. Det vil blandt andet hjælpe på waist-to-shoulder-ratio allerede ved en en forholdsvis høj fedtprocent, og skuldrene er også noget, som hurtigt begynder at træde frem. Men det er jo ret individuelt og svært at sige noget synderligt præcist om. Uanset hvad, så håber jeg da, at min pointe er til at forstå - at han vil blive pænere, jo længere ned hans fedtprocent kommer, selvom han næppe har den store muskelmasse, og selvom der går lang tid, før han når ned omkring de 10%. Det er ikke 'enten eller' - det vil klæ' ham for hver procent fedt han smider.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster