Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1328
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

Kan jeg nå mit mål?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej :)

Er godt nok lidt frustreret i øjeblikket. Ved ikke helt hvordan jeg skal gribe min træning an.

Jeg har altid være ret stor (fed) :sick: Men nu er jeg næsten ved at have en normal kropssammensætning. Det hele startede for ca. 3 år siden, hvor jeg sagde til mig selv at jeg
ville tabe mig. Jeg havde vægttræning med fra starten sammen med motion og sund kost.
Bemærk at det hele vejen igennem har været træning med frie vægte.
Men selvom resultaterne kom, og jeg tabte mig, var der noget der fik mig til at sabotere min egen succes. Det gik sådan i lang tid, at jeg glemte at holde øje med hvor meget jeg spiste, om jeg fik nok
motion osv.
Har dog den sidste tid taget mig meget sammen, og er som sagt ved at være til livs med spækket nu.
:) Har dog ikke en imponerende form, men nærmere en average drengekrop.
Det fede der er sket er, at jeg er kommet til at synes rigtig godt om vægttræning/bodybuilding,
og havde tænkt mig at fortsætte med at opbygge en pæn form efter jeg er tilfreds med min nuværende diæt.
Men så blev jeg skuffet da en instruktør nede i mit fitness center, sagde at jeg ikke ville få meget ud af at forsøge at opbygge muskler. Da jeg allerede havde trænet med vægte i 3 år, og mine muskler havde vænnet sig så meget til det, at mine resultater alligevel ville blive minimale :(

Blev så utilfreds med hans kommentar, at jeg gik i gang med at researche rundt på omkring.
Og nu sidder jeg og tænker om det virkelig kan passe. Professionelle bodybuildere har jo trænet
meget længere end mig, og de ser da ud til at blive ved med at vokse. Nu skal vi selvfølgelig lige se
bort fra dem der tager medikamenter.
Og der må da være bare EN fyr der er startet som jeg. Har brugt laaang tid på at tabe sig,
og derefter opbygget en flot krop, iform af større muskelmasse og lav fedtprocent?

Kan det lade sig gøre for mig eller?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Ja selvfølgelig kan det lade sig gøre. Bare bliv ved med at træne. Når man skal opbygge muskler er det "vigtigt" at ligge i kalorieoverskud så de har noget at vokse af. Du kan læse artiklen om bulk her på sitet. Da du kommer fra en høj vægt er du måske ikke så meget til at tage på igen, men hvis du får den rigtige kost og et fornuftigt træningsprogram kan jeg ikke se hvorfor du ikke skulle kunne blive stor.

Btw instruktørerne ved ikke en skid :P
Brugeravatar

Træner her: Rasmus Rask Kollegiets jernhule

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Imaslasher skrev:Men så blev jeg skuffet da en instruktør nede i mit fitness center, sagde at jeg ikke ville få meget ud af at forsøge at opbygge muskler. Da jeg allerede havde trænet med vægte i 3 år, og mine muskler havde vænnet sig så meget til det, at mine resultater alligevel ville blive minimale :(

instruktøren er idiot! Selvfølgelig kan du bygge masse.. Du har været igang med at cutte flæsk af kroppen i 3 år - og kalorieunderskud er ikke historiens bedste udgangspunkt for at øge muskelmasse.

Hvis du træner og spiser fornuftigt, så er dine forudsætninger for at bygge masse, det samme som alle andre.. også selv om du har løftet vægte i 3 år allerede.

Sådan en instruktør skulle loses lige i bollerne.. for det er sådan en idiot som ham der giver instruktører et dårligt ry.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Tak drenge :)

Godt at høre jeg alligevel har noget at arbejde imod.

Dvs. at hvis jeg vælger at tabe mig 1-3 måneder endnu (er ikke sikker på hvor lang tid det vil tage),
så vil jeg heller ikke blive ringere til at opbygge muskler?

Er begyndt at sætte mig lidt ind i det hele med kost, kcaloverskud, protein, restitution,
rep-range, tut, failure :´)

Rigtig mange instruktøre ved ikke hvad de snakker om når det kommer til BB men husk at de professionelle som du ser i tv og bladene ofte er på sprøjten :evil:
In House We Trust!
Dancing is not a crime!
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 135.00