Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1012
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1010

Følg bodybuilding.dk på

Kan man træne med en lille program + en spørgesmål.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej med jer...

jeg har en spekulation som jeg håber nogen kan give en svar.

Jeg startede med at træne seriøst for ca 1 og halv år siden. Min program var præcist som anbefalet herind: Squat først, hovedsagligt kun basic-øvelser etc etc, Og huske at have det dobbelte af Protein af egen vægt. osv osv - lige præcist det I dagligt anbefaler her i fora'et - Alt ved kroppen er perfekt, MEN der er lige min arme, som jeg mener mangler "lige noget mere"

I sommers er jeg så startet på en gymnasial uddanelse med fuld hf, og jeg har besluttet at stoppe med at træne over i centeret da arbejde, skema, lektier(rapporter) skal hænge sammen.

Så jeg er begyndt at træne hjemme med en mget spimpelt program med fokus på arm, og tænker om det kan lade sig gøre at min arme vil vokse med denne program:
Dips: 18x3
Curl (one arm): 10x3

progammen gentager jeg næsten hverdag, det er ikke muligt at nedsææte dips til 12-reps, da der ikke er redskaber til det.

information om min krop:
vægt: 68
højde: 175
min kropsopbygning ser næsten identisk som denne: http://www.wallpaperbase.com/wallpapers ... fron_2.jpg

Eneste forskel er at jeg ikke her disse små sixpack(hvilke heller ikke har været min mål, og min arm er ca 5% mindre

Kan det lade sig gøre med programmet? og kommentere alt, jeg er lutter øre

hilsen Markus

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Eftersom du skriver curls så går jeg udfra at du har en eller anden form for håndvægt(e). Hvad med evt. at bruge dem til noget skulderpres? Hvis du kunne finde noget der kan bære din vægt så du kunne trække dig op i dem med henholdvis bredt overhåndsgreb (pullups) smalt underhåndsgreb (chinups).
Til bryst vil jeg anbefale nogle forskellige former for armbøjninger (please. I må ikke slagt mig fordi jeg ikke siger armstrækkere :lol:).

Logbog: Vis logbog

Og lad vær med at køre det hver dag. Det giver ikke resultater i det lange løb. Prøv desuden at spise godt med mad for at vokse.

ja jeg tror ikke du får det store ud af kun at træne arme. og hvorfor er det ikke muligt at køre tungere dips?
og når du har håndvægte kan du også lave db bænkpres og db rows og skulderpres og det andet som Double-D nævner.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00

Kostplan: Vis kostplan

ja, Med Curl mente jeg håndvægte. -Pullups er ingen mulighed i min værelse - og grunnden til at at det ikke er muligt at køre tungere dips, skyldes at min dips-bænk er under 1 meter og der er ikke vægte at hente til skødet.

-Anyway, svarene her er lige nogenlunde det jeg forventede: 100% Anti-diskopumpning.

Min program vil jeg snildt ændre til:
DB Row: 10-2
DB Shulder press 10-2
Chinups: 18-3
håndvægt: 10-2

og jeg glemte lige at poste min spørgesmål, som tråd-navnet antydede:

Jeg kørte Chinups forledet og senere på dagen kunne jeg mærke at det sted under nakken og mellem skulderblade gjorde var anelse øm.

jeg er egenligt usikker på om det skyldes chinuppen eller om det var fordi min måde at sove på. - Så er der nogen som kan bekræfte om Chinup også rammer ryg-området?

hilsen markus

PS: og tak for svarene, det gjorde indtryk og var så absolut brugtbart.

Markuz7 skrev:PS: og tak for svarene, det gjorde indtryk og var så absolut brugtbart.

Chinups er hovedsageligt en øvelse til ryggen. Den går bare også i biceps.
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Moqensen skrev:
Markuz7 skrev:PS: og tak for svarene, det gjorde indtryk og var så absolut brugtbart.

Chinups er hovedsageligt en øvelse til ryggen. Den går bare også i biceps.

nå, okay da. jeg er ellers blevet fortalt at det var Biceps der var i fokus i denne øvelse, men nej.

tak for svar.

Hilsen Markus

Markuz7 skrev:nå, okay da. jeg er ellers blevet fortalt at det var Biceps der var i fokus i denne øvelse, men nej.

tak for svar.

Hilsen Markus

Ovenstående er helt fejlformuleret fra min side.

Jeg mente at øvelse var hovedsagligt til TRICEPS, og ikke becips som nævnt overfor.

Hilsen Maradona

Markuz7 skrev:
Markuz7 skrev:nå, okay da. jeg er ellers blevet fortalt at det var Biceps der var i fokus i denne øvelse, men nej.

tak for svar.

Hilsen Markus

Jeg mente at øvelse var hovedsagligt til TRICEPS, og ikke becips som nævnt overfor.

Hilsen Maradona

Hehe, det var værre :)

Primary: Back (Lats)
Secondary: Biceps,
Brugeravatar
Månedens skribent: August 2009

Reputation point: 302

Markuz7 skrev:

tak for svar.

Hilsen Markus

Hilsen Maradona

triceps er jo den muskel der strækker armen, så nej det er ikke ligefrem den du træner i chinups, som mogensen påpeger. men du bør stadig have en triceps øvelse. du kan da bare placere en håndvægt mellem benene og så køre dips?
Brugeravatar

Styrkeliste

TheNextArnold skrev: triceps er jo den muskel der strækker armen, så nej det er ikke ligefrem den du træner i chinups, som mogensen påpeger. men du bør stadig have en triceps øvelse. du kan da bare placere en håndvægt mellem benene og så køre dips?

Okay, det kom bag mig at Chinups var henvist til biceps, da den, rent visuelt, blev opfatte til tricep, men læg det til siden.

Jeg kunne godt prøve at placere håndvægte mellem ben, og se om det kan lade sig gøre i praksis.

hilsen markus

Markuz7 skrev:
TheNextArnold skrev: triceps er jo den muskel der strækker armen, så nej det er ikke ligefrem den du træner i chinups, som mogensen påpeger. men du bør stadig have en triceps øvelse. du kan da bare placere en håndvægt mellem benene og så køre dips?

Okay, det kom bag mig at Chinups var henvist til biceps, da den, rent visuelt, blev opfatte til tricep, men læg det til siden.

Jeg kunne godt prøve at placere håndvægte mellem ben, og se om det kan lade sig gøre i praksis.

hilsen markus

det kan jeg ikke lige se, biceps bøjer jo armen og det er da en væsentlig del af chinups.

ja altså når du hænger og laver dips, så bøj benene så dit knæled har en vinkel på ca 90 grader, så dine skinneben er vandrette. og så hold en håndvægt fast mellem dine lægge :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Så jeg er begyndt at træne hjemme med en mget spimpelt program med fokus på arm, og tænker om det kan lade sig gøre at min arme vil vokse med denne program:

Du kunne prøve at køre 10x10 i henholdsvis Dips og Curls, det kan ihvertfald have en rigtig god hypertrophimæssig effekt på armene.
Brugeravatar

DBP skrev:

Du kunne prøve at køre 10x10 i henholdsvis Dips og Curls, det kan ihvertfald have en rigtig god hypertrophimæssig effekt på armene.

Det ve' jeg nu ikk' helt. - din foreslående program lyder nu en anelse for diskopumping.

Men jeg vil gerne prøve den, hvis efter 2-3 måneder, der ikke sker fremskrid i min nuværende program.

Markuz7 skrev:
DBP skrev:

Det ve' jeg nu ikk' helt. - din foreslående program lyder nu en anelse for diskopumping.

Men jeg vil gerne prøve den, hvis efter 2-3 måneder, der ikke sker fremskrid i min nuværende program.

Du kan jo godt køre den i de andre øvelser. Forstå det bare sådan at du udelukkende ville træne dine arme, da de var det eneste der var bagud. Jeg forstår det sådan at dine træningsmuligheder er begrænsede? så kan du køre 10x10 i øvelserne, da du ikke har mulighed for særligt mange øvelser.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster